|

العالم فی 60 ثانیة

از کتاب محمد بن راشد آل مکتوم و اعتصاب قضات در لبنان تا درآمد سه ماهه عربستان از گردشگری

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم

از کتاب محمد بن راشد آل مکتوم و اعتصاب قضات در لبنان تا درآمد سه ماهه عربستان از گردشگری

ذلفا معیل
به گزارش شبکه شرق، در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، عکاظ عربستان، الجزیره،بغداد الیوم و خبرگزاری رسمی لبنان.

الامارات الیوم:
از صحرا تا فضا


دفتر رسانه ای دولت دبی از عرضه کتاب جدیدی به قلم شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی با عنوان «از صحرا تا فضا» خبر داد.
محمد بن راشد آل مکتوم در این کتاب خاطرات از مهم‌ترین موقعیت‌هایی که نقطه عطف مهمی در مسیر امارات بود،را با میلیون‌ها کودک در امارات، جهان عرب و جهان به اشتراک می‌گذارد، و دستاوردهایی که جهان را خیره کرده است. او در این کتاب نوشت انسان می تواند با اراده و پشتکار به بالاترین قله ها برسد و به بزرگترین دستاوردها دست یابد. گفته میشود این کتاب از فضا در ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا پرتاب شد که برای اولین بار در نوع خود در جهان بود.

عکاظ عربستان:
درآمد 9.8 میلیارد دلاری عربستان از گردشگری در 3 ماه


عربستان در سه ماهه نخست سال جاری با درآمد 9.8 میلیارد دلاری به رشد قابل توجهی در حوزه گردشگری دست یافت.
وزارت گردشگری عربستان روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور در سه ماهه نخست سال 2023 مازاد بالایی در تراز پرداخت ها در حوزه سفر به دست آورده که بالغ بر 6 میلیارد دلار است.
این مازاد در سه ماهه نخست سال جاری، در نتیجه رشد چشمگیر 225 درصدی درآمدهای گردشگری نسبت به سه ماهه نخست سال 2022 بود.
عربستان سعودی به تازگی 16 پله در شاخص درآمد گردشگری بین المللی پیشرفت کرد و در سال 2022 به رتبه 11 جهان در این حوزه دست یافت.

خبرگزاری رسمی لبنان :
اعتصاب قضات در لبنان


111 قاضی در لبنان به دلیل ناتوانی دولت در تامین هزینه های درمانی و آموزشی برای آنها و خانواده هایشان دست از کار کشیدند.
در بیانیه صادره از سوی این قضات که شاغل در دستگاه قضایی، اداری و مالی لبنان هستند، آمده است: این قضات  به دلیل ناتوانی دولت در پوشش درمانی و آموزشی، تعطیلی اجباری کار خود را اعلام کردند.
در این بیانیه آمده است که این تعطیلی کار همچنین به دلیل فقدان شرایط کاری در خور شأن انسانی و با توجه به وضعیت دادگاه لبنان در تمام سطوح است.
این قضات در بیانیه خود افزودند: از امروز تا زمانی که مایحتاج زندگی و کار آبرومندانه مهیا شود، دست از کار می کشیم.
تاکنون هیچ اظهارنظری از سوی مقامات مربوطه در لبنان در مورد تصمیم این قضات صورت نگرفته است.


الجزیره:
2.7 میلیارد دلار مازاد بودجه قطر در سه ماهه دوم سال


وزارت دارایی قطر اعلام کرد که بودجه این کشور در سه ماهه دوم سال 2023 مازاد 2.74 میلیارد دلاری داشته است و این مازاد صرف کاهش بدهی عمومی، افزایش ذخایر بانک مرکزی قطر و افزایش پس انداز نسل های آینده از طریق سازمان سرمایه گذاری قطر خواهد شد.
وزارت دارایی قطر مجموع درآمدهای سه ماهه دوم را 18.8 میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به سه ماهه نخست سال جاری 0.3 درصد کاهش و نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته افزایش 2.2 درصدی داشته است.
مجموع هزینه های عمومی در سه ماهه دوم سال 2023 بیش از 16 میلیارد دلار بوده و نسبه به سه ماهه نخست سال جاری 19.3 درصدی افزایش داشته است.

بغداد الیوم:
رکورد درآمد نفتی عراق از ابتدای 2023


صادرات نفت عراق در ماه اوت در مقایسه با ماه های پیش از آن به 3.4 میلیون بشکه در روز رسید.
براساس اطلاعات شرکت بازاریابی نفت عراق، صادرات نفت عراق به اردن در ماه اوت به 464 هزار و 725 هزار بشکه یعنی معادل بیش از 14 هزار بشکه در روز رسید.
صادرات نفت عراق در ماه گذشته به بیش از 3.4 میلیون بشکه در ماه اوت رسید در حالی که پیش از آن از 3.3 میلیون بشکه در روز فراتر نمی رفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها