|

ورود اولین گردشگران روسی به ایران بعد از لغو روادید دو طرفه

نخستین گردشگران روسی روز سه شنبه و بعد از لغو روادید دوجانبه بین تهران و مسکو وارد ایران شدند.

ورود اولین گردشگران روسی به ایران بعد از لغو روادید دو طرفه

به گزارش شبکه شرق، نخستین گروه از گردشگران روسی روز سه شنبه و بعد از اجرای توافق لغو روادید دوجانبه گردشگری بین تهران و مسکو، وارد فرودگاه امام خمینی شدند.

محمد حسین صوفی مدیرعامل کانون اتومبیل رانی و جهان گردی ایران در مراسم استقبال از گردشگران روسی در فرودگاه امام خمینی تهران در این خصوص اظهار کرد: " این گروه گردشگران روسی چند روز در ایران هستند و از جاذبه‌های گردشگری، آثار فرهنگی و تاریخی کشورمان بازدید خواهند کرد و به عنوان سفیرانی هستند که موجب معرفی بیشتر ایران خواهند شد".

صوفی در خصوص اجرای این توافقنامه بین دو کشور نیز توضیح داد: " این لغو روادید با تلاش و به ویژه مذاکرات متعددی که با طرف روسی، پلیس، گمرک و نهاددهای موثر داشتیم محقق شد. بعد از لغو روادید هفته گذشته نخستین گروه گردشگران از ایران وارد فدراسیون روسیه شدند و امروز نیز شاهد حضور نخستین گروه گردشگران که شامل تورگردان‌ها و مسئولان آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری از کشور روسیه هستند در ایران هستیم".

مدیرعامل کانون اتومبیل رانی و جهان گردی همچنین با اشاره به برنامه های تحولی دولت برای افزایش تعاملات اقتصادی، فرهنگی به ویژه افزایش تعاملات گردشگری با کشورهای مختلف از جمله همسایگان، تصریح کرد: " از برنامه‌های مهم دیگر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موضوع لغو روادید با کشورهای مختلف جهان به شکل یک‌ طرفه و دو طرفه است، خوشبختانه امروز پس از لغو روادید دو طرفه میان ایران و روسیه که حاصل چند سال تلاش و کوشش به ویژه در یکسال اخیر بوده است شاهد ورود نخستین گروه گردشگران روسی بودیم".

وی در پایان خاطرنشان کرد: " براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این لغو روادید موجب افزایش گردشگران از ایران به روسیه و بالعکس خواهد شد. همچنین لغو روادید با کشورهای دیگر نیز انجام خواهد شد و در آینده نزدیک شاهد تحقق این موضوع خواهیم بود. در حال حاضر لغو روادید با بیش از ۵۰ کشور را پیشنهاد دادیم و در دولت نیز مورد تأیید قرار گرفته که به تدریج اجرا خواهد شد".

شایان ذکر است که روسیه و ایران به عنوان بخشی از یک توافق بین دولتی، مبادلات گردشگری بدون روادید گروهی را از اول آگوست آغاز کردند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها