|

دور دنیا در یک دقیقه

بریتانیا علیه تنهایی دانشجویان تازه‌ وارد

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

بریتانیا علیه تنهایی دانشجویان تازه‌ وارد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز از آزمایشگاهی در آمریکا شروع می‌کنیم که مشغول کشف رابطه میان بروز سرطان در زنان و مواد شیمیایی پایدار هستند. در آخر به بریتانیا می‌رویم که دولت برای رفع حس تنهایی دانشجویان کمپینی راه انداخته است.

 

مواد شیمیایی پایدار؛ قاتل جدید زنان شناسایی شد

دانشمندان در مطالعات و تحقیقاتی جدید به این نتیجه رسیده اند رابطه خاصی میان مواد شیمیایی پایدار و ابتلای زنان به سرطان وجود دارد. این رابطه در مردان وجود ندارد.

مواد شیمیایی پایدار خاصه از نوع پلی فلوروآلکایل و فنول‌ها هستند که دیر تجزیه می‌شوند و در آب، خاک، هوا و غذا یافت می‌شوند. این مواد در ساخت لکه‌برها، ضد چربی‌ها و مواردی از این دست کاربرد دارند.

این مواد باعث اختلال هورمونی و بروز سرطان‌هایی در زنان مثل سرطان تخمدان و گاهی سرطان پوست می‌شود. 

 

نماینده کنگره باز هم عذرخواهی کرد؛ این بار شفاهی!

خانم لارن بوبرت پس از این که در متنی از رفتارهای نامتعارف خود در سالن تئاتر دنور معذرت خواسته بود، به صورت شفاهی هم از تماشاگران تئاتر عذرخواهی کرد.

لارن بوبرت نماینده راست افراطی کنگره آمریکاست و این بار در گفت‌وگو با یکی از سایت‌های خبری محافظه‌کار بابت رفتارهایش اظهار شرمندگی کرد. 

او حین تماشای تئاتر ویپ کشیده، بلند بلند آواز خوانده و خندیده و همراهش را به شکل نامتعارفی لمس کرده است. تماشاگران این رفتار را گزارش کردند و او را بیرون انداختند. 

 

دولت بریتانیا علیه تنهایی دانشجویان تازه‌ وارد

امروز درهای دانشگاه‌های بریتانیا به روی دانشجویان باز می‌شود. میلیون‌ها دانشجوی تازه وارد همراه با قدیمی‌ترها سر کلاس‌ها می‌نشینند و با چالش‌هایی روبه‌رو خواهند بود. 

حس تنهایی و غریبگی یکی از این چالش‌هاست. دولت بریتانیا معتقد است تقریبا همه دانشجویان تازه ‌وارد دوره‌ای از تنهایی و غربت را تجربه می‌کنند. 

به همین دلیل کمپینی برای مقابله با تنهایی در دانشگاه‌های دولتی تشکیل شده تا تازه‌واردها را وادار کند با دیگران حرف بزنند، از احساس‌شان بگویند و خودخوری نکنند.

 

مردم کمک کنند لاشه F-35 را پیدا کنیم!

ارتش ایالات متحده از اهالی و ساکنان کارولینای جنوبی خواسته کمک کنند تا لاشه F-35 را پیدا کنند. یک نماینده کنگره در واکنش به این خبر گفته چطور یک F-35 گم می‌شود؟! چطور ردیاب وجود ندارد؟! مردم باید جت را برای‌مان پیدا کنند؟!

خلبان این جت جنگنده حین پرواز و پس از بروز مشکل اجکت کرده و به بیمارستان منتقل شده است. نام این خلبان محفوظ و علت بروز مشکل هم نامعلوم است.

لاشه این جت جنگنده هنوز پیدا نشده است. تیم‌های جستجو عملیات در دو دریاچه را در شمال چارلستون، در دستور کار خود قرار داده اند.

 

مستند بی‌بی‌سی؛ شکایت شماره ۱۰ از جانسون به ملکه

به تازگی مستندی از دوران حضور بوریس جانسون بر مسند نخست‌وزیری بریتانیا منتشر شده است که از بحث میان ساختمان شماره ۱۰ و باکینگهام پرده بر می‌دارد. 

این مستند با عنوان وضعیت هرج و مرج، نشان می‌دهد برخی مقامات دفتر نخست‌وزیری، ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت از دست رفتارهای جانسون شاکی هستند و از ملکه درخواست می‌کنند به او تذکر بدهد!

البته مشخص نیست شکایت‌ها بابت کدام رفتار جانسون است. اما به نظر می‌رسد پررنگ بودن جایگاه مشاور جانسون در کابینه یکی از دلایل شکایت‌ها بوده باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها