|

دور دنیا در یک دقیقه

ماسک و استارلینک علیه حملات اوکراین؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ماسک و استارلینک علیه حملات اوکراین؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروزی به نیویورک می‌رویم و سری به مسابقات تنیس اوپن می‌زنیم. سپس خبری از مراسم سالگرد درگذشت ملکه در بالمورال می‌گیریم. در آخر هم پای اعتراضات معلم‌ها در کره جنوبی می‌نشینیم. 

 

تنیس اوپن آمریکا؛ حامیان محیط زیست نیمه‌هایی را به هم ریختند

کوکو گاف و کارولینا ماچوا مشغول برگزاری بازی نیمه‌نهایی تنیس اوپن آمریکا در بخش زنان بودند که ناگهان دست از رقابت کشیدند و سکوهای تماشاگران را نگاه کردند. 

چند نفر ایستاده بودند و تی‌شرت‌هایی با نوشته « به سوخت‌های‌ فسیلی پایان دهید » پوشیده بودند و فریاد می‌زدند. یکی از آنها ناگهان خودش را رساند به زمین و باعث توقف بازی شد.

سرانجام با کمک نیروهای پلیس این افراد دستگیر شدند تا رقابت ماچوا و گاف از سرگرفته شود. ۴۹ دقیقه طول کشید تا بازی از سر گرفته شود.

 

سالگرد درگذشت ملکه؛ مراسم خصوصی و خودمانی

امروز نخستین سالگرد درگذشت ملکه الیزابت دوم در کلیسای خصوصی بالمورال اسکاتلند برگزار می‌شود. طبق سنت پادشاه چارلز و همسرش برای تعطیلات تابستانه در اسکاتلند حضور دارند.

به احترام مراسم تفنگ‌ها شلیک خواهند کرد. ناقوس کلیساها به صدا در می‌آید. مراسم خودمانی و خصوصی خواهد بود، اما شاهزاده ویلیام و همسرش و شاهزاده هری به اسکاتلند نمی‌روند.

ولیعهد و همسرش در ولز به سر می‌برند. آنها مراسم سالگرد را در کلیسایی در این منطقه برگزار می‌کنند. شاهزاده هری هم درگیر یک جشن خیریه در بریتانیاست و سپس به آلمان می‌رود. 

 

ماسک و استارلینک علیه حملات اوکراین؟

خبرگزاری سی‌ان‌ان بخشی از کتاب بیوگرافی ایلان ماسک را منتشر کرده و مدعی شده او از مدیران اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خواسته در طول حملات اوکراین شبکه را خاموش کنند!

در این کتاب تاکید شده به طور خاص زمانی که پهپادهای اوکراین در کریمه قصد داشته اند کشتی جنگی روسی را منهدم کنند، ارتباط قطع شده و این حمله شکست خورده است.

نویسنده روایت معتقد است ماسک با این اقدام در واقع مانع از واکنش هسته‌ای روسیه به اوکراین شده است. به زعم ماسک اوکراینی‌ها در حمله به مواضع روس‌ها زیاده‌روی کرده اند!

 

اعتراض معلم‌‌ها در کره جنوبی؛ دردسری به نام والدین دانش‌آموزان

یکی از دردسرهای معلم‌ها در کره جنوبی والدین دانش‌آموزان است. خاصه معلم‌های مقطع دبستان با این مشکل بیشتر روبه‌رو هستند. آنها بابت این مشکلات به خیابان آمده اند.

معلم‌ها می‌گویند هر شب باید به تماس والدینی که می‌گویند چرا به فرزندشان که تکالیفش را انجام نداده است، گفته‌ایم بالای چشمت ابرو.

این والدین مدام ما را به کودک‌آزاری متهم می‌کنند، با کلمات ناشایست با ما حرف می‌زنند و به طور کل جایگاه ما را سر کلاس‌ و در مواجهه با دانش‌آموزان تنزل داده اند. 

 

پسر آنگ‌ سان سوکی: جان مادرم در خطر است

رهبر برکنار شده میانمار پس از کودتای نظامیان، در زندان به سر می‌برد و حال و روز خوبی ندارد. پسر این سیاستمدار ۷۸ ساله می‌گوید جان او در خطر است. 

سوکی به بیماری لثه دچار شده است. به سختی غذا می‌خورد و راه می‌رود. سرگیجه دارد و استفراغ می‌کند. دندان عقل او هم عفونت کرده است. 

سوکی از سال ۲۰۲۱ در بازداشت نظامیان به سر می‌برد و هیچ تماسی با پسرش نداشته است. او رهبر دولتی دموکراتیک و منتخب بود، اما با کودتای نظامیان برکنار شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها