|

دور دنیا در یک دقیقه

بریتانیا؛ مدارس در انتظار دانش‌آموزانی با موهای ژولیده!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

بریتانیا؛ مدارس در انتظار دانش‌آموزانی با موهای ژولیده!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز از ژاپن آغاز می‌کنیم که دچار چالش کاهش جمعیت نیروی کار شده است. سپس به بریتانیا می‌رویم که مدارسش منتظر دانش‌آموزان با موهای ژولیده است. پس از آن به اسپانیا می‌رویم که گرفتار بارانی سیلابی شده است. 

 

جشنواره مرد سوزان؛ چند نفر جان باخته اند؟

بارش باران و گل و لایی که صحرای نوادای آمریکا را فرا گرفت، بیش از پیش توجه رسانه‌ها را به جشنواره مرد سوزان جلب کرد. اما حالا خبر می‌رسد پای پلیس هم به ماجرا باز شده است. 

پلیس توضیح چندانی نداده است، اما کسی یا کسانی جان خود را در این گردهمایی از دست داده اند؛ بابت وضعیت جوی یا اتفاق دیگری افتاده است؟ هنوز هیچ چیز مشخص نیست. 

تنها موضوع مشخص این که همچنان زمین پر از گل و لای است و عبور و مرور بسیار سخت. شرکت‌کنندگان زیادی برای خروج از این وضعیت سرگردان شده اند.

 

چالش جمعیتی ژاپن؛ مرزها برای کارگران باز می‌شود؟ 

ژاپنی‌ها از یک سو با نرخ پایین تولد مواجه شده اند و از سوی دیگر با افزایش جمعیت سالمند. این گزاره یعنی ژاپن با کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می‌کند.

حالا پرسش این است؛ ژاپن مرزهای خود را روی «مهاجران ماهر» باز می‌کند؟ اگر مهاجران ماهر بتوانند مانع زبانی را پشت سر بگذارند. جز آن باید در سطوح پایین خدمت کنند.

ژاپنی‌ها ترجیح می‌دهند کارگران ماهر را از فیلیپین، ویتنام و اندونزی انتخاب کنند. اما یادگیری زبان ژاپنی سخت است؛ به قدری که فیزیوتراپیست سریلانکایی در توکیو کارگر نانوایی شود!

 

بریتانیا؛ مدارس در انتظار دانش‌آموزانی با موهای ژولیده!

پیش از این که درهای مدارس بریتانیا گشوده شود، نظرسنجی گسترده‌ای از معلم‌ها و کارمندان آموزشی صورت گرفته است؛ ۷۲ در صد آنها انتظار دارند دانش‌آموزان را با موهای ژولیده ببینند.

موهای ژولیده و لباس‌‌های کثیف نمادی از وضعیت فقر است. معلم‌ها می‌گویند شرایط اقتصادی و بحران سطح زندگی بر ظاهر دانش‌آموزان هم تاثیر می‌گذارد. 

فقر بهداشتی متاثر از افزایش هزینه‌ها خاصه انرژی و کاهش استفاده خانواده‌ها از ماشین لباس‌شویی و موارد مرتبط، دانش‌آموزان را با لباس‌های کثیف و دندان‌های مسواک نزده راهی مدرسه می‌کند.

 

استرالیا؛ دستگیری پدری که فرزندش را غرق کرد

تعدادی از شهروندان استرالیایی مشغول نرمش و ورزش صبحگاهی در نزدیکی سواحل غربی بوده اند که می‌بینند خودرویی به سمت آب‌های عمیق می‌راند. 

آنها متوجه می‌شوند پدری قصد دارد پسر خردسالش را با خودرو غرق کند. با مداخله این شهروندان پسر بچه نجات پیدا می‌کند و پدر بازداشت می‌شود. 

شهروندان با تماس با پلیس ماجرا را به آنها واگذار می‌کنند. کودک خردسال آسیب جسمی ندیده، هر چند در بیمارستان به سر می‌برد. پلیس از مداخله شهروندان قدردانی کرده است. 

 

اسپانیا؛ باران بارید، دو نفر ناپدید شدند

بارش سنگین و سیلابی در اسپانیا باعث اختلال در مرکز شهر پایتخت این کشور شده است؛ قطار سریع السیر به سمت جنوب تعطیل و درهای چند ایستگاه مترو هم به روی مردم بسته شده است.

نیروهای امداد، آتش نشان و پلیس طی شبانه‌روز گذشته در بیش از ۱۲۰۰ مورد حادثه مرتبط با بارندگی حضور داشته اند. گفته شده دو شهروند ناپدید شده اند. 

طغیان یکی از رودخانه‌های حومه مادرید باعث آب‌گرفتگی جاده‌ها و مسدود شدن آنها و اختلال در سطح شهر مادرید شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها