|

سردار نقدی: این که می‌گوییم آمریکا در حال سقوط است، حرف شعاری و تبلیغاتی نیست بلکه واقعیت قطعی و مسلم است

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رسانه‌های دشمن و معاند با دروغ پراکنی در پی وارونه سازی حقایق هستند بنابراین رسانه‌های ما باید با پرداختن به جهاد تبیین مقابل این توطئه ایستادگی کنند.

سردار نقدی: این که می‌گوییم آمریکا در حال سقوط است، حرف شعاری و تبلیغاتی نیست بلکه واقعیت قطعی و مسلم است

به گزارش شبکه شرق، سردار "محمدرضا نقدی" عصر دوشنبه در اولین یادواره شهدای رسانه استان همدان با اشاره به اینکه دشمن امروز در جنگ رسانه‌ای حقیقت را وارونه جلوه می‌دهد و صد‌ها و هزاران برابر ما امکانات رسانه‌ای دارد، اظهار داشت: عِده و عُده ما کم است، اما امکان برتری مقابل دشمن را داریم، ما باید با اتحاد و انسجام بر آن‌ها غلبه کرده و همدیگر را پشتیبانی کنیم.

وی تنها سلاح امروز دشمن را سِحر رسانه برشمرد و ادامه داد: ایدئولوژی جدید دشمن این است که مردم براساس واقعیت‌ها تصمیم نمی‌گیرند بلکه براساس تصور خود از واقعیت‌ها تصمیم می‌گیرند و برهمین اساس کاری می‌کند که تصورات مردم مطابق خواسته‌های آن‌ها باشد و مردم نتوانند یه آنچه می‌خواهند برسند، در این شرایط وظیفه رسانه‌های انقلابی این است که این توطئه دشمن را خنثی کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جبهه اصلی امروز را جبهه رسانه برشمرد و گفت: امپراطوری رسانه‌ای غرب مبتنی بر دروغ پایه ریزی شده و با تصویر سازی غلط دلخوش هستند که ملت‌ها را به سمت پوچی بکشند و از اصالت خود دور کنند.

سردار نقدی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب علاج مقابله با تهاجم دشمن، جهاد تبیین است و اصحاب رسانه در این زمینه نقش اساسی و محوری دارند بنابر این اگر موفق شویم واقعیت را آنطور که هست به مردم نشان دهیم شکست دشمن قطعی است.

این مسوول گفت: زمانی در دست رزمندگان ما تیر و تفنگ بود بود، اما امروز جبهه اصلی به فضای رسانه منتقل شده و خبرنگاران در خط مقدم نبرد قرار دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خبرنگاران را رزمندگان خط مقدم جنگ نرم با دشمن دانست و گفت: امروز رسانه رزمنده اصلی برای تبیین و تصویر درست از واقعیت‌ها و تقابل با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

سردار نقدی اظهار کرد: آمریکا در منطقه از جمله عراق و افغانستان هزینه‌های هنگفتی را متحمل شدند، اما به جایی نرسیدند، آن‌ها حتی به مزدوران خود نیز توجه نکردند و در زمان سقوط کابل صد‌ها هزار سلاح به همراه ۲۰۰ فروند بالگرد و هواپیما را جا گذاشتند.

وی با بیان اینکه جذابیت‌های دروغینی که آمریکا برای خود درست کرده امروز رنگ باخته و تفکر آمریکایی حتی در داخل خاک آمریکا و اروپا نیز با شکست روبرو شده و رو به اضمحلال و نابودی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از رسانه‌ها خواست تا تصویر واقعی رژیم‌های غربی که تاریخ آن‌ها با فساد و تباهی و آدم کشی عجین شده را به تصویر کشیده و برای جامعه تبیین کنند.

سردار تقدی با بیان اینکه مردم به ویژه نسل جدید باید با قهرمانان واقعی خود که همان عالمان و شهدا هستند به خوبی آشنا شوند، اظهار کرد: شهید آیت الله مدنی شخصیتی الگو و مثال زدنی بود که خدمات ارزنده‌ای در همدان داشت، اما آیا جوانان شهر این شخصیت را می‌شناسند؟، همدان قهرمانان ارزنده‌ای دارد که باید رسانه‌ها آنان را به مردم بشناسانند.

این مسوول تاکید کرد: باید فضای مجازی را جدی بگیریم و اگر بخواهیم جوانان همدانی امثال شهید مدنی‌ها را بشناسند باید در تمام صفحات عکس و معرفی وی را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه‌های دشمن و معاند تلاش دارند تا دروغ پراکنی کرده و واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند، اظهار کرد: به طور نمونه خانمی سال گذشته جلوی دیدگان نصیحت شوندگان و دوربین‌ها به زمین افتاد و فوت شد و ضربه‌ای به او وارد نشد، اما رسانه‌های دشمن این اتفاق را قتل وانمود کرده و سران کشور‌های غربی در این خصوص اشک تمساح ریختند، اما باید بپرسیم سالانه چند نفر در زندان‌های آمریکا به قتل می‌رسانند، براساس گزارش‌های رسمی چهار هزار و ۲۳۴ آمریکایی در زندان‌های آمریکا تنها در یک سال کشته شدند.

سردار نقدی با اشاره به حماسه میلیونی اربعین امسال، گفت: در اربعین امسال ده‌ها میلیون نفر در گرمای بالای ۵۰ درجه با عشق و شور از راه‌های دور و نزدیک شرکت کردند، با توجه به قرارگیری همدان در یکی از مسیر‌های اصلی عبور زائران شاهد استقبال و پذیرایی خوب مردم این دیار از زوار اربعین بودیم که جای قدردانی دارد، اما باید یادآور شویم که رسانه‌های غربی چه میزان این راهپیمایی عظیم میلیونی را پوشش دادند؟

وی خطاب به خبرنگاران گفت: باید راه شهدا را ادامه داده و به رسالت‌های خود آگاه باشیم، ما به فتح قله نزدیک هستیم و باید به کسانی که در این مسیر کم آورده اند امید ببخشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در این آئین از تلاش‌های اصحاب رسانه در به تصویر کشیدن برنامه‌ها و رخداد‌های مربوط به پیرامون کنگره هشت هزار شهید همدان قدردانی کرد و گفت: پس از برگزاری کنگره در مراسمی از زحمات اصحاب رسانه همدان قدردانی خواهد شد.

سردار پاسدار مظاهر مجیدی یاد و خاطره شهدای رسانه را گرامی داشت و گفت: از خانواده معظم این شهیدان نیز قدردان هستیم و تکریم و تجلیل از مقام شامخ آنان را یک تکلیف می‌دانیم.

در ایام سالروز شهادت آیت الله مدنی از این شهید شاخص نیز یاد می‌کنیم که بسیاری از شهدا به ویژه در اوایل دفاع مقدس از نفسی قدسی ایشان بهره‌مند شدند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها