|

العالم فی 60 ثانیة

از میزان زندان زنان دبى و خطر ثبات اقتصادى تا میزان تورم قطر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الخلیج اونلاین، البیان امارات،البیان امارات،الشرق و الجزیره.

از میزان زندان زنان دبى و  خطر ثبات اقتصادى  تا میزان تورم قطر
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: 

زندان زنان در دبی بهترین زندان جهان 

سرلشکر دکتر عبدالقدوس عبدالرزاق العبیدلی، دستیار فرمانده کل قوا امارات گفت زندان زنان در نهادهای تنبیهی و اصلاحی پلیس دبی  رتبه بهترین زندان جهان را دریافت کرده است، در حالی که زندان مردان رتبه 5 در جهان و رتبه اول در جهان سطح خاورمیانه از نظر رعایت استانداردهای بین المللی تعیین شده توسط سازمان اصلاحات آمریکا  به دست آورد.

سرلشکر العبیدی تصریح کرد: موسسات اصلاح و تربیت با اخذ گواهینامه اعتبار بین المللی از سازمان اصلاح و تربیت آمریکا به 100 درصد استانداردهای تعیین شده توسط سازمان اصلاح و تربیت آمریکا دست یافتند.

 دستیار فرمانده کل در امور تحقیقات جنایی در پلیس دبی، گفت: زندانیان در مؤسسات کیفری و اصلاحی تحصیلات دانشگاهی خود را گذرانده و دوره هایی را گذرانده اند که برخی از آنها را قادر می سازد تا شرکت ها و پروژه های پیشگام را مدیریت کنند.

 

الشرق:

 ثبات اقتصادی لبنان در خطر است

نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت که عدم تصویب برخی قوانین مهم اقتصادی برای خارج کردن کشور از مشکلات، ثبات اقتصادی لبنان را تهدید می کند. فروپاشی اقتصادی لبنان که در سال 2019 کلید خورد، موجب شد لیره لبنان بیش از 90 درصد از ارزش خود را از دست بدهد. دولت لبنان زیان بخش مالی را بیش از 70 میلیارد دلار برآورد کرده است.

میقاتی در اظهاراتی که به دنبال عدم برگزاری جلسه پارلمان لبنان به دلیل به حد نصاب نرسیدن آن صورت گرفت، گفت: پارلمان باید برای تصویب قوانین مربوط به طرح بهبود، تغییر ساختار بانک ها و شکاف مالی، جلسه فوق العاده ای برگزار کند.

 

الجزیره: 

بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عربستان و امریکا

 وزیر خارجه امریکا پنج‌شنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عربستان خود مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه امریکا، «آنتونی بلینکن» در گفت‌وگوی تلفنی با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و نزاع‌ها در اوکراین و سودان و یمن را بررسی کرد.

وی همچنین از عربستان بابت برگزاری نشست جده با حضور بیش از 40 کشور برای بررسی اصول صلح عادلانه و فراگیر در اوکراین قدردانی کرد.

این بیانیه افزوده که طرفین بر ادامه همکاری برای پایان دادن به «نزاع ویرانگر» در سودان و افزایش همکاری برای تحقق صلح دائم در یمن از راه مذاکرات یمنی ـ یمنی زیر نظر سازمان ملل تأکید کردند.

 

الخلیج اونلاین:

 تورم قطر به 3.11 درصد رسید

شاخص قیمت مصرف کننده (تورم) در قطر در پایان ژوئیه گذشته نشان دهنده افزایش 3.11 درصدی در مقیاس سالانه و افزایش 0.37 درصدی در مقیاس ماهانه است.

داده های سازمان برنامه ریزی و آمار قطر می گوید که این شاخص با 1.22 واحد افزایش نسبت به ژوئیه سال گذشته، عدد 106.87 واحد را در ژوئیه امسال ثبت کرده است.

این آمار همچنین می گوید که گروه های مختلف سبد مصرفی شاخص قیمت مصرف کننده را افزایش دادند که مهم ترین آنها ارتباطات با 15.85 درصد، سرگرمی و فرهنگ با 6.84 درصد و مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها با 4.49 درصد بودند.

 

اسپوتنیک : 

اعلام زمان بهره‌برداری از پروژه اتصال برق  عراق و اردن 

صالح الخرابشه، وزیر نیروی اردن گفت که فاز اول پروژه اتصال برق با عراق در ماه جاری آغاز می شود.

الخرابشه اظهار داشت: یک پروژه اتصال برق با عراق وجود دارد که در دو فاز در حال اجراست.

وی افزود: در فاز نخست، با طرف عراقی توافق شد که خط ارتباطی بین مناطق الریشه – الرطبه آغاز شود و پیش بینی می شود تا پیش از پایان اوت جاری تکمیل شود.

الخرابشه ادامه داد: فاز دوم خط اتصال دو منطقه الریشه به القائم با ظرفیت 400 کیلوولت و قرار است در ماه جاری به پایان برسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها