|

دور دنیا در یک دقیقه

می‌‌نویسیم شرم‌آور، بخوان سارکوزی!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

می‌‌نویسیم شرم‌آور، بخوان سارکوزی!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از اسپانیا شروع می‌کنیم که تیم ملی فوتبال زنانش به فینال جام جهانی راه یافته است. سپس به بریتانیا می‌رویم و پرونده پرستار قاتل نوزادان را پی‌ می‌گیریم. در آخر به آتش‌سوزی ایالت واشنگتن آمریکا سر می‌زنیم.

 

اسپانیا؛ بی‌توجهی رسانه‌ها به تیم ملی فوتبال زنان

قهرمانی خوشایند است. اما زنان اسپانیایی با آرزویی دیگر فینال امروز جام جهانی فوتبال را میان زنان بریتانیا و اسپانیا دنبال می‌کنند. 

آنها می‌خواهند تیم ملی زنان اسپانیا با قهرمانی تلنگر سنگینی به رسانه‌های اسپانیا بزند. رسانه‌هایی که تا امروز به خبر‌های تیم ملی فوتبال زنان توجه نکرده اند. 

اسپانیایی‌ها می‌گویند جامعه ورزشی و رسانه‌ای اسپانیا در بست در خدمت ورزش‌های مردان است. قهرمانی در جام جهانی زنان می‌تواند این تبعیض را کمرنگ‌تر کند.

 

روسیه؛ وضعیت غیر عادی لونا ۲۵ برای فرود 

فضاپیمای لونا ۲۵ برای فرود ابتدایی روی ماه و قرار گرفتن در مدار دچار مشکل شده است. 

این فضاپیمای روسی اوایل ماه جاری برای فرود روی قطب جنوبی ماه سفر خود را آغاز کرد. اما حالا دچار وضعیتی غیر عادی شده است. 

کارشناسان هنوز درباره این که لونا ۲۵ در نهایت می‌تواند در قطب جنوبی ماه فرود آید و عملیات خود را به پایان برساند یا نه، اظهار نظر نکرده اند.

 

بریتانیا؛ رئیس بیمارستان هم‌دست پرستار قاتل است؟ 

پس از این که پرستار قاتل نوزادان بازداشت شد، پلیس بریتانیا علیه روسای بیمارستان اقامه دعوا کرده است؛ سهل‌انگاری و بی‌توجهی به هشدارها. 

پلیس معتقد است رئیس بیمارستانی که پرستار، لوسی لتبی در آن مشغول به کار بوده و جان هفت نوزاد را گرفته است، باید به اتهام مشارکت در قتل محاکمه شود. 

یکی از پزشکانی که علیه پرستار قاتل سریالی شهادت داده است، می‌گوید درباره این موضوع هشدار داده بودم، اما از سوی روسا اقدامی نشد. 

 

فرانسه؛ می‌‌نویسیم شرم‌آور، تو بخوان سارکوزی!

این روزها در فضای مجازی فرانسه مخاطب عبارت « شرم‌آور» کسی نیست جز نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهور سال‌های نه چندان دور فرانسه. 

اظهار نظر حامیانه سارکوزی درباره حمله به اوکراین باعث شده موج انتقادی سنگینی علیه او راه بیفتد. او در مصاحبه‌ای از حمله روسیه به اوکراین دفاع کرده بود!

سارکوزی از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور فرانسه بود. او همچنان تلاش می‌کند با عنوان رئیس‌جمهور به عرصه قدرت بازگردد.

 

آمریکا؛ ۲۰۰ ساختمان در آتش واشنگتن سوخت 

این بار آتش‌سوزی ایالت شمال غربی واشنگتن را در بر گرفته است. مناطق شرقی واشنگتن بیش از دیگر درگیر آتش‌سوزی است. یکی از بزرگراه‌های اصلی در شرق مسدود شده است.

هنوز دلیل قطعی حریق اعلام نشده است. اما یک نفر جان خود را از دست داده و حدود ۲۰۰ ساختمان مسکونی و غیر مسکونی ویران شده است. 

دستور تخلیه در مناطق شرقی ایالت واشنگتن صادر شده است. بسیاری از شهروندان سعی کرده اند در ساختمان مدارس و دیگر ساختمان‌های امن ساکن شوند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها