|

دور دنیا در یک دقیقه

از ایلان ماسک اصرار، از رُم انکار

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

 از ایلان ماسک اصرار، از رُم انکار
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 از انگلیس و طعنه به تونی بلر آغاز می‌کنیم که پس از قتل خاشقچی رابطه‌اش با سعودی قطع نشده است. سپس به رُم می‌رویم که تمایلی برای میزبانی از مبارزه ماسک و زاکربرگ ندارد. در آخر از فاجعه حریق هاوایی خبر می‌‌گیریم.

 

ادامه همکاری بلر و سعودی پس از قتل خاشقچی

از شواهد پیداست همکاری میان موسسه تونی بلر و دولت سعودی پس از ماجراهای قتل روزنامه‌نگار سعودی - آمریکایی ادامه دارد.

تونی بلر نخست‌وزیر سال‌های نچندان دور بریتانیا بوده است. او و موسسه‌اش مشاور پروژه مدرن‌سازی عربستان هستند و با ولیعهد سعودی همکاری می‌کنند.

بن‌سلمان متهم به صدور دستور قتل جمال خاشقچی روزنامه‌گار منتقد است. رسانه‌های بریتانیایی منتقد مراودات مالی چند میلیون پوندی بلر و بن سلمان هستند.

 

آتش‌سوزی هاوایی؛ مرگ‌بارترین حریق در قرن اخیر آمریکا

هاوایی مرگ‌بارترین آتش‌سوزی را تجربه می‌کند. این حادثه در یک قرن گذشته آمریکا هم بی‌سابقه است. شمار قربانیان این اتفاق به ۸۹ نفر رسیده است.

عدم کنترل آتش‌سوزی کوچکی که در پوشش‌های گیاهی منطق مائویی ایجاد شده بود و وزش بادهای شدید و خشکی زیاد باعث شده است فاجعه ابعاد گسترده‌تر بگیرد.

صدها خانه به کل سوخته، برق قطع شده و دکل‌های مخابراتی آسیب دیده است. مسئولان دنبال راهی برای اسکان افرادی هستند که خانه و زندگی خود را از دست داده اند.

 

 از ایلان ماسک اصرار، از رُم انکار

ایلان ماسک ترجیح می‌دهد همچون گلادیاتورها با مارک زاکربرگ در میدان حماسی کولوسئوم رم مبارزه کند. اما تا امروز که ایتالیایی‌ها به او پاسخ مثبت نداده اند.

وزیر فرهنگ ایتالیا می‌گوید مالک توییتر/ ایکس مذاکراتی را در این زمینه آغاز کرده است، اما بعید است این مبارزه در رم اتفاق بیفتد.

مدت‌هاست ایلان ماسک، رئیس پلتفرم متا، زاکربرگ را به بهانه چالش‌های دیجیتالی به مبارزه در قفس فراخوانده است. مکان و زمان قطعی این نبرد هنوز معلوم نشده است.

 

حمله پلیس به دفتر روزنامه «ماریون کانتی رکورد»

پلیس کانزاس به دفتر روزنامه ماریون کانتی رکورد حمله و کامپیوترها، مدارک و تلفن‌های همراه خبرنگاران را توقیف کرده است.

پای اسناد محرمانه در میان است. اما نه اسناد دولتی، بلکه مدارک رانندگی در مستی و بدون گواهینامه خانم کاری نیوول صاحب رستورانی در ماریون کانتی! نکته این که قرار نبوده مدارک در روزنامه منتشر شود و فقط به روزنامه رسیده است.

حمله پلیس با مجوز بوده است. مدیر نشریه ماریون کانتی رکورد می‌گوید این رفتار خلاف قانون است. نباید مثل دولت‌های سرکوبگر به روزنامه حمله کرد.

 

ثبت رکورد بلندترین ریش زنان در گینس

خانم ارین هانی‌کات از میشیگان آمریکا با ریشی حدود ۳۰ سانتی‌متر، صاحب بلندترین ریش در میان زنان جهان است. نام او در گینس ثبت شده است.

او ۳۸ ساله است و به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک مبتلاست. سندرومی که باعث عدم تعادل هورمونی و رشد موهای زائد می‌شود.

ارین از سیزده‌سالگی دچار این عارضه شده است و تا پیش از این که نامش در گینس ثبت شود، روزی سه‌بار موهای صورتش را اصلاح می‌کرده است!‌

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها