|

دور دنیا در یک دقیقه

هشدار طوفان در کره شمالی/ از عکس « اون » محافظت کنید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

هشدار طوفان در کره شمالی/ از عکس « اون » محافظت کنید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از کره شمالی شروع می‌کنیم که درگیر توفان است و برای نجات عکس اون تلاش می‌کند. سپس به استرالیا می‌رویم که گرفتار حمله تمساح به سربازان شده است. در آخر روایات تلخ صعود به K2 را می‌خوانیم. 

 

کره ‌شمالی و توفان؛ از عکس «اون» محافظت کنید!

توصیه مقامات کره شمالی در آستانه طوفان گرمسیری خانون این است که شهروندان بیش از هر چیز نگران پروتره‌ها و تصاویر خاندان کیم باشند. 

این مقامات به شهروندان گفته اند توفان و باران‌های سیل‌آسا در انتظار کره شمالی است، اما حواسشان باشد که تصاویر رهبر کره شمالی و تبارش از این حوادث در امان باشند. 

طوفان خانون از روز پنجشنبه وارد کره جنوبی شد. انتظار می‌رود روز جمعه به سمت شمال حرکت کند.

 

دلتنگی روزنامه‌نگار محبوس در چین برای استرالیا

خانم چنگ لی روزنامه‌نگار و مجری تلویزیونی دو تابعیتی چینی و استرالیایی سه سال است که در زندانی در چین به سر می‌برد.

چنگ لی نامه‌ای عاشقانه به استرالیا نوشته و گفته سه سال است درخت ندیده و مشتاق دیدن نور آفتاب و آسمان آبی است. او دلتنگ دو فرزندش است.

چین می‌گوید چنگ لی بابت اتهامات امنیتی در زندان به سر می‌برد.

 

آمازون؛ جریمه و توبیخ برای دورکاران!

کمپانی آمازون پس از پایان دوران پاندمی تلاش می‌کند کارمندان را به محیط کار باز گرداند. مسئولان آمازون ترجیح می‌دهند کارمندان دست کم سه روز در هفته در دفتر باشند.

اخطار بازگشت به محیط کار به کارمندان ارسال شده است. البته این هشدار برای افرادی که استاندارد حضور را رعایت کرده اند هم ارسال شده است. 

پیش از آمازون، اپل و پلتفرم ایکس هم نامه‌های هشدارآمیز به کارمندان ارسال کرده بودند. همه‌گیری دوران کووید ‍۱۹ باعث شد بسیاری از کارمندان در خانه کار کنند و دورکار شوند.

 

حمله تمساح؛ اتهام نقص ایمنی برای وزارت دفاع استرالیا

حمله کروکودیل به دو سرباز ارتش استرالیا در آب‌های شمال کوئینزلند باعث مجروحیت آنها شده است. هر دو زنده مانده اند. 

اما این اتفاق اتهام نقص ایمنی و عدم توجه کافی به سلامت نیروها را برای وزارت دفاع استرالیا در پی داشته است. این نهاد درباره حضور تمساح‌‌ها هشدار نداده است.

اگر اهمال‌کاری وزارت دفاع تایید شود، جریمه ۱/۵ میلیون دلاری در انتظار آنهاست. تمساح مهاجم چند روز بعد به دست افسران حیات وحش کشته شد.

 

صعود به K2 با عبور از جنازه شرپا؟ 

میان اعضای صعود به قله سرسخت K2 اختلاف پیش آمده است. سردسته تیم خانم هاریلا می‌گوید اعضای تیم هر کاری از دست‌شان بر می‌آمده برای نجات جان شرپا کرده اند. 

اما دو عضو دیگر می‌گویند با محمد حسن که شرپای تیم بوده، همچون شهروند درجه دو رفتار شده است. او مصدوم شده اما تیم برای صعود فشار آورده و شرپا را رها کرده است.

شرپا‌ها راهنما‌های هیمالیا هستند که همراه تیم‌های کوهنوردی در صعود حضور دارند. قله K2 یکی از صعب‌العبورترین قله‌ها است و اغلب قربانی می‌گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها