|

دور دنیا در یک دقیقه

اوکراین؛ نیزه سه‌شاخه جای داس و چکش نشست

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

اوکراین؛ نیزه سه‌شاخه جای داس و چکش نشست
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز به گیشه‌های سینما در سراسر جهان سر می‌زنیم و سپس به برزیل می‌رویم و در کنار حامیان جنگل‌های آمازون می‌نشینیم و در آخر به ژاپن سفر می‌کنیم تا سرانجام آب‌های آلوده را مشاهده کنیم. 

 

رکورد فروش فیلم کارگردانان زن در دست «باربی»

« باربی » حالا پرفروش‌ترین فیلمی است که زنان در دنیای سینما کارگردانی کرده اند. کارگردان این فیلم خانم گرتا گرویگ است. 

باربی در دو هفته اکران یک میلیارد دلاری شده است. پیش از آن رکورد فروش در دست فیلم «زن شگفت‌انگیز» به کارگردانی پتی جنکینز بود.

مدیران پخش باربی می‌گویند میزان فروش این فیلم حتی خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌های آنها را هم محقق کرده است. جهان صورتی شده است.

 

هواداران فوتبال در بریتانیا محروم می‌شوند؟

یکی از سرگرمی‌های هواداران فوتبال در بریتانیا و ولز کری‌خواندن و شعار دادن درباره حوادث فاجعه‌آمیز مثل هیلزبرو است. 

حالا سرویس تعقیب سلطنتی دستورالعمل جدیدی نوشته است تا هوادارانی که با فجایع مرگ‌بار شوخی می‌کنند و یا آن را دستمایه توهین قرار می‌دهند از ورود به استادیوم‌ها منع شوند. 

اتحادیه مدیران ارشد و اتحادیه لیگ برتر انگلیس از این تصمیم استقبال کرده اند.

 

گردهمایی حامیان جنگل‌های آمازون در برزیل

نه تنها سران هشت کشور حوزه جنگل‌های بارانی آمازون در «بلم» برزیل دور هم جمع می‌شوند تا نگاهی دوباره به آینده این جنگل‌ها بیاندازند، که فعالان محیط زیست هم به این شهر آمده اند تا نگرانی خود را برای آمازون اعلام کنند.

 از جنگل‌های آمازون به عنوان ریه زمین یاد می‌شود. این جنگل‌ها نقش ویژه‌ای در پایداری اقلیم دارند و از دست رفتن آنها فاجعه‌ای عظیم به‌ بار خواهد آورد. 

با روی کار آمدن لولا داسیلوا در برزیل کمی بیشتر از ۴۰ درصد فعالیت جنگل‌زدایی در آمازون متوقف شده است.

 

اوکراین؛ نیزه سه‌شاخه جای داس و چکش نشست

حمله روسیه به اوکراین باعث شده اوکراینی‌ها بیش از پیش از روس‌ها فاصله بگیرند. اوکراینی‌ها پس از تغییر تاریخ کریسمس، در جدیدترین اقدام نشان داس و چکش را هم از سپر یادبود سرزمین مادری حذف کرده اند.

نیزه سه‌شاخه طلایی که نشان ملی اوکراینی‌هاست جای داس و چکش یادآور اتحاد جماهیر شوروی نشسته است. تندیس ۶۲ متری زن جنگجوی اوکراینی‌ها شمشیری در دست راست و سپری در دست چپ دارد. 

 

ژاپن؛ آماده برای تخلیه آب رادیواکتیو فوکوشیما

نه انتقادهای ماهیگیران داخلی کارساز است و نه کشورهای منطقه؛ ژاپن تصمیم گرفته آب‌های آلوده به مواد رادیواکتیو حاصل از سایت هسته‌ای فوکوشیما را راهی اقیانوس کند.

روزنامه آساهی شیمبون خبر می‌دهد این اتفاق در اواخر ماه اوت رخ خواهد داد. مقامات رسمی ژاپن می‌گویند درجه آلودگی رادیواکتیو این آب‌ها به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

آژانس بین‌المللی هسته‌ای امن بودن این آب‌ها را تایید کرده است، اما هنگ‌کنگ و چین معتقدند ماهی‌ها آلوده خواهند شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها