|

دور دنیا در یک دقیقه

شکایت کنید، صورت‌حساب با ایلان ماسک!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

شکایت کنید، صورت‌حساب با ایلان ماسک!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

امروز را با خبر ماسک از پرداخت صورت‌حساب شکایت کاربران آغاز می‌کنیم. به سوئد می‌رویم که از دست روسیه در ماجرای قرآ‌ن‌سوزی شاکی است و در آخر به بریتانیا سفر می‌کنیم که آب آلوده سر و صدای ورزشکاران را درآورده است.

 

ایکس؛ شکایت کنید، هزینه‌اش با ایلان ماسک!

ایلان ماسک صاحب ایکس ( توییتر سابق ) می‌گوید هرکاربری که بابت نوشتن یا پسندیدن متنی در این پلتفرم مورد اعتراض کارفرمای خود قرار گرفته، می‌تواند شکایت و از ایکس مبلغ صورت‌حساب را دریافت کند.

او تاکید کرده این صورت‌حساب نامحدود است و البته رفتار ناعادلانه کارفرما باید تایید شود. ماسک از قربانیان خواسته در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

 

سوئد؛ تاخت و تاز روسیه در ماجرای قرآ‌ن‌سوزی

مقامات سوئدی معتقدند روسها تلاش می‌کنند با مانور بر موضوع قرآن‌سوزی مانع از عضویت این کشور در پیمان ناتو شوند.

سوئدی‌ها می‌گویند روسها با دست گرفتن گروه‌های اینترنتی و با نفوذ میان کاربران عرب در فضاهای مجازی سعی در تخریب رابطه غرب و دولت‌های عربی اسلامی دارند.

دست سوئد برای عضویت در ناتو زیر سنگ ترکیه است. اردوغان تضمین داده تایید پارلمان ترکیه را برای عضویت سوئد در ناتو بگیرد.

 

ژاپن: تهدید هسته‌ای؟ برای روسیه متاسفیم!

« اظهارات روسیه در زمینه احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ با اوکراین، آن هم در سالگرد فاجعه هیروشیما و ناگازاکی مایه تاسف است». نخست‌وزیر ژاپن با این جملات به تهدیدهای روسها در جنگ اوکراین واکنش نشان می‌دهد.

هفتاد و هشت سال از روزی که بمب‌های اتمی آمریکا بر سر دو شهر ژاپن فرود آمد، می‌گذرد. 140 هزار نفر در هیروشیما و 74 هزار نفر در ناگازاکی کشته شدند.

 

بریتانیا؛ انتخاب عکس سال با رای مردمی!

انجمن سردبیران عکس مطبوعات بریتانیا، برای برگزاری جایزه گیلد به رای عمومی شهروندان رجوع می‌کنند.

آنها 20 تصویر از مجموعه عکس‌هایی را که از تاریخ اول ژانویه تا پایان 31 دسامبر 2022 ثبت شده، انتخاب می‌کنند و به رای عمومی می‌گذارند.

در این مجموعه دو تا از آخرین تصاویر ملکه الیزابت دوم فقید هم حضور دارد؛ ملکه کنار شومینه در بالمورال و همچنین ملکه در کنار شاهزاده لوئیس در بالکن باکینگهام در هفتادمین سالگرد سلطنت.

 

مسابقات سه‌گانه؛ فاضلاب، باکتری E coli و بیماری ورزشکاران

مقامات بهداشتی ساندرلند اعلام کرده اند 57 ورزشکار در مسابقات سه‌گانه به عفونت باکتریایی  E coli مبتلا شده اند.

به نظر می‌رسد آلودگی دریای بلو راکر ساندرلند به فاضلاب باعث این اتفاق شده است. نمونه‌های آزمایشی آب محل مسابقات وجود این باکتری را تایید می‌‌کند.

ورزشکارانی که در این آبها شنا کرده اند دچار بیرون‌روی شده و با درد معده به پزشک مراجعه کرده اند. 2 هزار  ورزشکار در مسابقات سه‌گانه ( شنا، دو، دوچرخه‌سواری ) شرکت کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها