|

دور دنیا در یک دقیقه

شکایت نخست‌وزیر ایتالیا از خواننده پلاسیبو

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

شکایت نخست‌وزیر ایتالیا از خواننده پلاسیبو
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از سودان خبر می‌گیریم که گرفتار جنگ و گرسنگی است. سپس به استرالیا می‌رویم که از مستی عمومی جرم‌زدایی کرده و در آخر هم سری به ایتالیا می‌زنیم. ملونی عصبانی است.

 

سودان؛ گرسنگی بیداد می‌کند

پیش از جنگ داخلی در سودان، این کشور دچار کمبود مواد غذایی و گرسنگی بود، اما درگیری‌های داخلی این معضل را بزرگ‌تر کرده است. 

یکی از نهادهای امنیت غذایی جهانی تخمین می‌زند در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت سودان معادل ۲۰ میلیون نفر دچار گرسنگی و ناامنی غذایی هستند. 

جمعیت گرسنه سودان در خارطوم، دارفور غربی و کردوفان ساکن هستند. ساکنان خارطوم بیشترین فشار را تحمل می‌کنند.

 

کره جنوبی؛ رئیس‌جمهور پیشاهنگان را نجات می‌دهد

رئیس‌جمهور کره جنوبی برای این که همایش پیشاهنگی را از جهنم سوزان نجات دهد، دستور داده اتوبوس‌های حاوی آب سرد و مجهز به دستگاه تهویه به میزان نامحدود و همچنین کادر پزشکی بیشتری در محل برگزاری مستقر شود.

این روزها با حضور ۴۰ هزار نوجوان و جوان ۱۴ تا ۱۸ ساله از سراسر جهان گردهمایی پیشاهنگی در کره جنوبی برگزار می‌شود، اما در روز اول این همایش ۸۰۰ نفر راهی بیمارستان شدند. ۴۰۰ نفر آنها گرمازده شده بودند.

 

سوئد؛ دعوای اریتره‌ای‌ در استکهلم!

تعدادی از هواداران دولت اریتره در استکهلم پایتخت سوئد مشغول برگزاری جشنی در حمایت از دولت خود بوده اند که ناگهان با حمله مخالفان مواجه می‌شوند. 

مخالفان دولت اریتره به چادرهای کمپینگ هواداران آسیب زده اند، خودروها را به آتش کشیده اند و … پلیس استکهلم بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرده است. 

نام سوئد این روزها بابت حواشی جامعه مهاجران سر زبان‌ها است.

 

استرالیا؛ کمک به هوشیاری و جرم‌ زدایی از مستی عمومی

دولت استرالیا با توجه به جرم‌زدایی از مستی عمومی، نخستین مرکز کمک به هوشیاری الکلی‌ها را در حومه ملبورن راه‌اندازی کرده است. 

این مرکز در حال حاضر ۲۰ تخت‌ دارد. ماموران این مرکز سعی می‌کنند افراد مست در مکان‌های عمومی را به جای مواجهه با قانون کیفری، بستری و به هوشیاری آنها کمک کنند.

 

ایتالیا؛ شکایت نخست‌وزیر از یک خواننده

جورجیا ملونی‌، نخست‌وزیر ایتالیا از خواننده گروه پلاسیبو، برایان مولکو شکایت کرده است. این خواننده ملونی را «فاشیست نژادپرست» خطاب کرده بود.

نخست‌وزیر علاوه بر شکایت از این خواننده، همچنین خواستار تغییر در قوانین تهمت و افترا نیز شده است. 

گزارش‌ها نشان می‌دهد ایتالیا در صدر کشورهای اروپایی در زمینه شکایت از رسانه‌هاست. ملونی علیه تعدادی از روزنامه‌نگاران منتقد سیاست‌های مهاجرتی هم شکایت کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها