|

دور دنیا در یک دقیقه

شکایت همسایه‌ها از لوگوی ایکس توییتر!

ما هر روز در این استوری تلینگ سری به چهارگوشه جهان می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

شکایت همسایه‌ها از لوگوی ایکس توییتر!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز راهی سانفرانسیسکو می‌شویم و نور لوگوی جدید توییتر را اندازه می‌‌گیریم. بعد می‌رویم بریتانیا و از ترس مردم از شنا در آب های ساحلی خبر می‌گیریم و در آخر هم سری به سازمان ملل می‌زنیم. 

 

توییتر؛ شکایت همسایه‌ها از لوگوی ایکس!

سر و صدای همسایگان دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو درآمده است. نور لوگوی جدید این پلتفرم اجتماعی که به تازگی در پشت‌ بام این ساختمان نصب شده، زیاد است و چشم‌ها را اذیت می‌کند!

شکایت اهالی به دست بخش بازرسان ساختمان رسیده و در دست بررسی است. این لوگو روز جمعه نصب شده است. لوگوی ایکس جانشین نشان پرنده آبی توییتر شده است.

 

بریتانیا؛ روزی هزار حساب بانکی مسدود می‌شود!

یکی از کسانی که این روزها حسابش در بانک ناتوست بریتانیا مسدود شده، نایجل فاراژ رهبر حزب راست‌گرای یوکیپ است. او می‌خواهد بداند دیدگاه‌های سیاسی‌اش باعث این اتفاق شده یا نه. فاراژ درخواست کرده کمیسیون سلطنتی تشکیل شود.

داده‌های سازمان نظارت بر رفتار مالی در بریتانیا نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ بیش از ۳۴۰ هزار حساب بانکی در سراسر کشور مسدود شده است. 

بانک‌ها به دلیل جلوگیری از سوء استفاده‌های مالی، پولشویی و فرار مالیاتی حساب‌ها را مسدود می‌کنند و توضیحی هم به صاحب حساب نمی‌دهند. این‌بار پای مسائل سیاسی در میان است؟ 

 

روسیه؛ ناگهان واژگونی درخت روی چادرهای کمپ

طوفان در ساحل رود ولگا و در اردوگاه «ماری اِل » باعث مرگ و مجروحیت ساکنان این کمپ شده است. هنگام طوفان بیش از ۱۰۰ چادر کمپ در ساحل ولگا حضور داشته است.

واژگونی درختان روی چادر گردشگران جان ۸ نفر را گرفته و ۲۷ نفر دیگر را هم راهی بیمارستان کرده است. در گزارشی ادعا شده این گروه‌های گردشگری به هشدار‌های هواشناسی و پیش‌بینی طوفان توجه نکرده اند.

 

بریتانیا؛ شنا در آب‌های ساحلی؟ نه! می‌ترسیم!

با این که دمای هوا بسیار بالا است و گرما کلافه‌کننده، اما بریتانیایی‌ها امسال با ترس و لرز تن به‌ آب‌های ساحلی می‌زنند و شنا می‌کنند. برخی که شاید طرف آب هم نروند. چرا؟ 

ورود فاضلاب خام به آب‌های ساحلی باعث نگرانی بریتانیایی‌ها شده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد یک چهارم شناگران همیشگی امسال تن به آب نزنند. سال گذشته چیزی حدود ۸ هزار و ۵۰۰ ساعت فاضلاب وارد آب‌های ساحلی مشهور بریتانیا شده است. 

 

سازمان ملل؛ شکایت رسمی ایزدی‌ها از ترکیه

شاهدان و بازماندگان حملات هوایی سال ۲۰۲۱ ترکیه در عراق شکایتی رسمی تنظیم کرده اند و روی میز شورای حقوق بشر سازمان ملل گذاشته اند. 

برای نخستین بار است که موضوع حملات هوایی ترکیه علیه شهروندان ایزدی عراق مطرح می‌شود.

در حمله هوایی سال ۲۰۲۱ ترکیه یکی از بیمارستان‌های غیر نظامی عراق در سنجار هدف قرار گرفت، هشت نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها