|

دور دنیا در یک دقیقه

وزیر خارجه چین کجاست؟

وزیر خارجه چین سه هفته است که در انظار عمومی ظاهر نشده است. پرسش «‌کین کجاست» چینی‌ها در پلتفرم‌های فضای مجازی خود هم مدام سانسور می‌شود! مقامات آمریکایی می‌گویند در سفرهای اخیر خود به پکن نتوانسته اند خبری از او بگیرند.

وزیر خارجه چین کجاست؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی که کمتر دیده شده را با هم مرور می‌کنیم. امروز راهی چین می‌شویم تا بفهمیم چه بلایی سر وزیر خارجه این کشور آمده و سپس سفر می‌کنیم به سواحل اسکاتلند و خبری از وال‌های خلبان می‌گیریم. از آنجا هم به آمریکا می‌رویم و سری به شهر ارواح می‌زنیم.

 

کین، وزیر خارجه چین کجاست؟ 

وزیر خارجه چین سه هفته است که در انظار عمومی ظاهر نشده است. پرسش «‌کین کجاست» چینی‌ها در پلتفرم‌های فضای مجازی خود هم مدام سانسور می‌شود! مقامات آمریکایی می‌گویند در سفرهای اخیر خود به پکن نتوانسته اند خبری از او بگیرند. 

سفر جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پکن و دیدار با کین هم که قرار بود اوایل ژوئیه انجام شود، لغو شد. کین گانگ آخرین بار ۲۵ ماه ژوئن در دیدار با همتای سریلانکایی‌اش در پکن مشاهده شده است. 

کین هفته پیش می‌باید در نشست آسه‌آن در اندونزی شرکت می‌کرد که سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد آقای وزیر به دلیل مسائل سلامتی در این نشست شرکت نمی‌کند. کین کجاست؟

 

استرالیا: هزینه‌ها زیاد است میزبانی نمی‌کنیم!

ایالت ویکتوریا در استرالیا برای بازی‌های ورزشی کشورهای مشترک المنافع سال ۲۰۲۶ به عنوان میزبان انتخاب شده بود، اما مسئولان این ایالت اعلام کرده اند از میزبانی انصراف می‌دهند. فدراسیون ورزشی کشورهای مشترک‌المنافع از تصمیم استرالیایی‌ها غافلگیر و ناامید شده است. 

استرالیایی‌ها می‌گویند برآورد هزینه کرده و به این نتیجه رسیده اند که باید ۷ میلیارد دلار و یا کمی بیشتر برای میزبانی و برگزاری این مسابقات هزینه کنند که خب زیاد است و ترجیح می‌دهند از میزبانی انصراف بدهد. با این حساب شاید این بازی‌ها برگزار نشود!

 

زندان‌بان به زندانی باردار کمک کرد و اخراج شد

یکی از ماموران زن زندان لوئیزیانا برای کمک به زندانی باردار پیش‌قدم شده و البته کارش را از دست داده است. روبرتا بل پیش از این که کتی بورژوا فارغ شود، قول داده فرزندش را پس از تولد تحویل می‌گیرد و تا آزاد شدنش از زندان از نوزادش نگهداری می‌کند. 

این ارتباط برخلاف قوانین زندان است. البته روبرتا می‌دانسته با این پیشنهاد کارش را از دست می‌دهد. اما دوست داشته فرزند کتی بورژوا خارج از مراکز نگهداری فرزندان زنان زندانی تر و خشک شود. «کتی زن خوبی بود و فقط یک اشتباه کوچک باعث شده به زندان بیفتد»

 

مرگ ۵۰ وال خلبان در سواحل اسکاتلند

بیش از ۵۰ وال خلبان در سواحل اسکاتلند زمین گیر شده اند. امدادگران پس از مواجهه با آنها تلاش کرده اند این وال‌ها را از مرگ نجات دهند و دوباره به آب بازگردانند که موفق نشده اند. تنها شاید یک وال زنده مانده باشد. 

هنوز جواب کالبد شکافی و تحقیقات آماده نشده است و معلوم نیست علت زمین‌گیر شدن این وال‌ها در سواحل اسکاتلند چیست. در مجموع ۵۵ وال تلف شده است. این گونه وال‌ها را به علت ویژگی رهبری کردن وال‌های خلبان می‌نامند.

 

«شهر ارواح» کالیفرنیا دوباره ناپدید شد

پس از سه سال خشکی و بی‌آبی ویسکی فلت کالیفرنیا یا همان «شهر ارواح» مشهور فیلم‌های غرب وحشی، دوباره زیر آب رفته است. فیلم‌های وسترن آمریکایی اغلب در این منطقه مرموز و عجیب و غریب ساخته شده است.

این منطقه که در واقع دریاچه‌ای وسیع به نام ایزابلا است، طی سه سال اخیر همواره خشک بوده و به سایتی برای جستجوی طلا تبدیل شده بوده است. 

اما بارش‌های زمستانه و تل‌انبار شدن برف در آن باعث شده است تا دریاچه ایزابلا دوباره رخ نشان بدهد و آن منطقه پر رمز و راز را زیر آب پنهان کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها