|

دور دنیا در یک دقیقه؛

ایتالیا گرفتار هیولای سه‌سر دوزخی دانته

موج گرما اروپا را در نوردیده است، اما این میان ایتالیایی‌ها حال و روز بدتری دارند. آنها به تابستان‌های گرم عادت دارند، اما نه اینقدر گرم. دمای هوا به حوالی ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده است.

ایتالیا گرفتار هیولای سه‌سر دوزخی دانته
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

اوکراین؛ متشکریم آقای بن والاس!

این روزها صفحات مجازی اوکراینی‌ها پر شده از تصاویر وزیر دفاع بریتانیا و جمله « متشکریم بن والاس ». اوکراینی‌ها از طعنه بن والاس در نشست اخیر ناتو کمی عصبانی شده اند و با تصاویر او و جمله متشکریم انواع و اقسام شکلک‌ها را ساخته اند.

وزیر دفاع بریتانیایی‌ها در نشست ناتو خطاب به سران اوکراین گفته بود « ما      سایت آمازون نیستیم که لیست درخواست‌هایتان را بفرستین و فردا به دستتان برسد، مردم ما کمی سپاسگزاری می‌خواهند ». طعنه بن والاس به درخواست‌های متعدد تسلیحاتی اوکراین بود. این در حالی است که بریتانیا از روز نخست حمله روسیه همواره یکی از بزرگترین حامیان این کشور بوده است.

 

دُمِ خروس نماینده جمهوریخواهان بیرون زد

خانم نانسی میس، یکی از اعضای جمهوریخواهان جنجالی در کنگره آمریکاست. او بر خلاف رویه جمهوریخواهان روی خوشی به ممنوعیت سقط جنین نشان نمی‌دهد. دست کم در اظهاراتش اینطور نشان داده که طرفدار حق سقط جنین برای زنان است.

اما بررسی‌های جزیی‌تر نشان می‌دهد خانم نانسی میس تنها از این حق حرف می‌زند و در عمل بر خلاف اظهاراتش رفتار می‌کند. منتقدان او را شخصی ریا خطاب کرده اند!

رای‌گیری اخیر در کنگره درباره «لایحه دفاعی» مشت نانسی میس را باز کرده است. این لایحه به صورت ضمنی سقط جنین را محدودتر از قبل می‌کند. نانسی میس در جمعی خصوصی لایحه دفاعی را «احمقانه» توصیف کرده و سپس در کنگره به آن رای مثبت داده است!

 

ایتالیای گرم؛ هیولای سه سر دوزخی دانته می‌سوزاند!

موج گرما اروپا را در نوردیده است، اما این میان ایتالیایی‌ها حال و روز بدتری دارند. آنها به تابستان‌های گرم عادت دارند، اما نه اینقدر گرم. دمای هوا به حوالی ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود موج گرمای مدیترانه‌ای تشدید شود و همچنین طوفان واچرخند مناطق پرفشار کارنوته هم کار خودش را بکند و حتی دمای هوا را در ایتالیا به ۴۸ درجه سانتیگراد برساند. ایتالیایی‌ها امروز منتظر کارنوته هستند. آنها پیش از این با هیولای سه سر دوزخی دانته دست و پنجه نرم می‌کردند.

ایتالیایی‌ها می‌گویند این وضعیت نرمال نیست؛ نه آن باران سیلابی ماه ژوئن و نه این گرمای سوزان.

 

ویمبلدون؛ ماموریت غیر ممکن مارکتا،‌ ممکن شد

قهرمان امسال بخش تک نفره زنان در تنیس ویمبلدون، مارکتا واندروسوا از چک است. او صاحب رتبه ۴۲ جدول تنیسورهای حرفه‌ای جهان است و البته نخستین تنیسور زنی است که بدون حضور در سیدبندی مسابقات قهرمان شده است!

مارکتا سال پیش به دلیل عمل جراحی مچ دست نتوانست در این مسابقات شرکت کند و شش ماه را مشغول استراحت و ریکاوری بوده است. اما در بازگشت موفق شده انس جابور تونسی را با رتبه ششم، شکست دهد.

قهرمانی ویمبلدون نخستین گرند اسلمی است که مارکتا به دست آورده است. خودش می‌گوید غیر ممکن‌ترین اتفاق!

 

جنوب شرق آسیا؛ باران‌های موسی و سیلاب مرگ‌بار

باران‌های سیلابی و مرگ‌بار در جنوب شرق آسیا خاصه در هند و کره جنوبی خسارات فراوان به جا گذاشته است. در هند دست کم ۹۰ نفر جان خود را از دست داده اند و در کره جنوبی هم شمار کشته‌ها به ۳۳ نفر رسیده است.

سطح خیابان‌ها و داخل خانه‌ها را در برخی شهرهای کره جنوبی آب گرفته و زندگی روزمره را مختل کرده است. در شهرهای سیل‌زده هند هم اوضاع بهتر از این نیست.

زنگ خطر باران‌های موسمی و بارش‌های سیلابی برای پاکستان هم به صدا درآمده است. پس از سیلاب نیویورک در آمریکا و بارش‌های سنگین ایتالیا در ماه گذشته، حالا نوبت جنوب شرق آسیاست که گرفتار اوضاع نامساعد جوی و سیلاب شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها