|

نماینده روسیه: غرب مسئول انفجار سد کاخوفکا است

​نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، اوکراین در "جنایتی غیرقابل تصور" سد «کاخوفکا» را با هدف آسیب رساندن به کریمه منفجر کرد و غرب عادت دارد چنین کارهای کثیفی را با دستان دیگر افراد انجام دهد.

نماینده روسیه: غرب مسئول انفجار سد کاخوفکا است

به گزارش شبکه شرق،  نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره انفجار سد کاخوفکا بیان کرد: رژیم کی‌یف این بار تصمیم گرفت چنین اقدام تروریستی را با تشویق حامیان غربی و احساس مصونیت از مجازات انجام دهد.

وی افزود: اوکراینی‌ها به طرز چشمگیری باعث تخلیه آب نیروگاه برق‌آبی "کاخوفکا" و ایجاد سیل عظیمی شدند؛ اقدامی که نشان می‌دهد این خرابکاری از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

نبنزیا تصریح کرد: این اقدام تروریستی با هدف آزادی نیروهای اوکراینی برای "ضدحمله‌" بود؛ نیروهایی که در حال حاضر در زاپوریژیا گیر افتاده‌اند. اوکراین در عین حال با چنین اقدام تروریستی آسیب‌های گسترده انسانی به مردم منطقه خرسون وارد کرده است. کی‌یف باری دیگر تصمیم گرفت از مردم کریمه به دلیل آنکه روسیه را انتخاب کردند و به آن ملحق شدند، انتقام بگیرد و دسترسی مردم این منطقه را به آب قطع کند.

او ادعاهای مقامات اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه روسیه مسئول انفجار سد است را همچون سایر ادعاها نظیر بمباران نیروگاه اتمی زاپوریژیا و انفجار خطوط نورد استریم "کمپین هماهنگ‌شده اطلاعات غلط" خواند و افزود: رژیم کی‌یف معلمان خوبی دارد که مسئول انفجار خطوط نورد استریم و سد "طبقه" در سوریه هستند. غرب عادت دارد کارهای کثیفی را با دستان دیگر افراد انجام دهد.

 

منبع: ايسنا
 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها