|

اژه‌ای: در ماجرای 《اغتشاشات》 اخیر آن کسی که باید اعدام شود، طبق قانون مجازات می‌شود / کسانی که در برخی ناهنجاری‌ها، کار سازمان یافته‌ می‌کنند به اشد مجازات می‌رسند

رئیس قوۀ قضائیه دربارۀ چالش عفاف و حجاب گفت: امروز شاهد برخی ناهنجاری‌ها مثل عفاف و حجاب هستیم. در این روز‌ها مردم، به حق از من و مجلس مطالبه دارند. این مطالبه را به حق می‌دانم. این ما را وادار به احساس مسئولیت می‌کند، به ما انرژی می‌دهد.

اژه‌ای: در ماجرای 《اغتشاشات》 اخیر آن کسی که باید اعدام شود، طبق قانون مجازات می‌شود / کسانی که در برخی ناهنجاری‌ها، کار سازمان یافته‌ می‌کنند به اشد مجازات می‌رسند

به گزارش شبکه شرق، رئیس قوۀ قضائیه دربارۀ چالش عفاف و حجاب گفت: امروز شاهد برخی ناهنجاری‌ها مثل عفاف و حجاب هستیم. در این روز‌ها مردم، به حق از من و مجلس مطالبه دارند. این مطالبه را به حق می‌دانم. این ما را وادار به احساس مسئولیت می‌کند، به ما انرژی می‌دهد.

اگر تقصیری داریم، ما را وادار می‌کند کار بیشتری کنیم، اما دست به دست هم دهیم در این ناهجاری کمترین وقت و بیشترین بهره را ببریم. امروز به طور قطع دست دشمن در ا ین ناهجاری‌ها در کار است. کار او ضربه زدن به اسلام است. نیرو‌های انتظامی و اطلاعاتی ما باید این جریانات سازمان‌یافته را شناسایی کنند. همان‌ها که با ضد انقلاب مرتبط هستند. این طیف افراد باید به اشد مجازات برسند.

امروز شاهد برخی ناهنجاری‌ها مثل عفاف و حجاب هستیم. در این روزها مردم، به حق از من و مجلس مطالبه دارند. این مطالبه را به حق می‌دانم. نیروی انتظامی و اطلاعاتی ما باید جریانات سازمان‌یافته را شناسایی کنند. صف فریب‌خوردگان را باید از معاندان جدا کرد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس قوۀ قضائیه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطرۀ سید آزادگان سیدعلی اکبر ابوترابی‌فرد و پدر بزرگوارشان در سالن سورۀ حوزۀ هنری با طرح این سؤال که در مقابل این شهدا و این مجاهدت‌ها و اسارت‌ها و شکنجه‌ها، امروز چه وظیفه‌ای بر دوش من و شماست، گفت: امروز چگونه می‌توانیم از خون آنها صیانت کنیم؟ اگر امروز مسائل هنجارهای اجتماعی تبدیل به ناهنجاری شود، من و امثال من مسئولیم. اگر ارزش‌های انقلاب مورد هجمه قرار گیرد، ما مسئولان باید پاسخگو باشیم.

اگر امروز کشور در جهات مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وابسته شود، ما مسئولیم. امروز امام وقت ما، مقام معظم رهبری همان سخنی را می‌گویند که امام پیشین دعوت کردند؛ به وحدت، انسجام، افزایش علم و ثروت، همبستگی و دفاع همه‌جانه از اسلام و ارزش‌های اسلام، رسیدگی ویژه به تمام محرومان دعوت می‌کنند.

وی افزود: من امروز در مقابل خون شهدا و ایثارگران و در مقابل اوامر ولی امرم چه وظیفه‌ای بر دوش دارم؟  از همه شما و از خداوند متعال از کوتاهی‌های خود طلب بخشش دارم. ولیّ امر ما می‌گوید امروز مسئله اصلی کشور، اقتصاد و معیشت مردم است.

فرمودند اگر به مسئله اقتصاد نرسیدیم و به این رکود و تورم نرسیدیم، ممکن است به مسائل فرهنگی و اجتماعی و امنیتی سرایت کند. کلید تولید، اشتغال و نیز امنیت سرمایه‌گذاری، حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالیت‌های اقتصادی سالم است. اگر تولید و امنیت سرمایه‌گذاری انجام نشود، ممکن است مهار تورم سخت شود.

رئیس قوۀ قضائیه در ادامه دربارۀ چالش عفاف و حجاب گفت: امروز شاهد برخی ناهنجاری‌ها مثل عفاف و حجاب هستیم. در این روزها مردم، به حق از من و مجلس مطالبه دارند. این مطالبه را به حق می‌دانم. این ما را وادار به احساس مسئولیت می‌کند، به ما انرژی می دهد. اگر تقصیری داریم، ما را وادار می‌کند کار بیشتری کنیم، اما دست به دست هم دهیم در این ناهجاری کمترین وقت و بیشترین بهره را ببریم.

امروز به طور قطع دست دشمن در ا ین ناهجاری‌ها در کار است. کار او ضربه زدن به اسلام است. نیروهای انتظامی و اطلاعاتی ما باید این جریانات سازمان‌یافته را شناسایی کنند. همان‌ها که با ضد انقلاب مرتبط هستند. این طیف افراد باید به اشد مجازات برسند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای ادامه داد: امروز دشمن از طریق رسانه وارد شده و ذهن جوانان ما را با تبلیغات سوء و عملیات روانی و رسانه‌ای و با استفاده از نقاط ضعف موجود مورد نشانه قرار داده تا دو قطبی ایجاد کند و انسجام مردم را بر هم بزند. تمام افراد را روبروی هم قرار دهد.

ما باید صف فریب‌خوردگان را از صف معاندان جدا کنیم. پس از مشخص شدن صفوف ضد انقلاب با معاندان و پس از اتمام حجت، با این دسته که فریب خوردند، باید کار فرهنگی و کار تبلیغاتی به صورت فردی و اجتماعی صورت گیرد. از مدرسه و دانشگاه و کف خیابان و با کارهای ایجابی و فرهنگی شروع کنیم.

وی دربارۀ برخورد قوۀ قضائیه در موضوع اغتشاشات اخیر گفت: شما دیدید در نیمۀ دوم سال گذشته دشمن چه خوابی برای ما دیده بود. مگر خواب ندیده بود براندازی کند؟ مگر طی دو سال اخیر همه نوع کمک را نکرد تا کشور را بر هم بزند؟ اما تیر او به سنگ خورد. آن کسی که باید اعدام شود، طبق قانون مجازات می‌شود.

آنکه فریب خورده بود رها شد. خیلی از آنها می‌گفتند ما نمی‌دانستیم اغتشاشگران به جان و مال مردم تعرض می‌کنند. ولیّ امر ما اینها را مشمول عفو قرار داد. این کار زمانی که صفوف مردم از هم جدا شد، صورت گرفت.

اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی‌های سیدآزادگان گفت: بعضی انسان‌ها با هدایت خداوند عمر بسیار پر برکتی دارند؛ یکی از آنها حجت الاسلام مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی بود.

این مرد شریف در بیت روحانیت و علم و تقوا چشم به جهان گشود و در دامن پدری روحانی، عالم، متقی، وارسته، خیرخواه و دوستدار مردم تربیت یافت. مرحوم ابوترابی در جوانی و نوجوانی ضمن اشتغال به تحصیل، به خودسازی پرداخت. در کنار تحصیل، به ادب و اخلاق همت گماشت.

در سیاستِ او، تقوا حاکم بود. سیاست، او را به راهی جز تقوا نبرد. در نوجوانی با فدائیان اسلام و مبارزین زمان آشنا شد. با شهید اندرزگو آشنا شد و با وی مراوده برقرار کرد. در مبارزات مخفی با او همراه شد.

مورد تعقیب ساواک وقت قرار گرفت. او را زیر شکنجه‌های طاقت‌فرسا قرار دادند، اما داغی بر دل شکنجه‌گران گذاشت به صورتی که نگذاشت از او خطی از شهید اندرزگو بیابند. ناچار شدند او را آزاد کنند. در مسیر انقلاب و تا پیروزی انقلاب با روحیۀ خستگی‌ناپذیری خود تلاش می کرد.

وی افزود: کاری که در اردوگاه‌های اسارت کرد، شاید اگر ایران بود، نمی‌توانست چنین چراغی را برافروزد و چنین تقویت روحی ایجاد کند که اکنون خیلی از آزادگان ما از این معنویت بهره ببرند. برای جلوگیری از نفوذ کلام او، از این اردوگاه به اردگاه دیگر منتقل می‌شد. در نهایت دشمن شکست خورد و به هدف نرسید. شهید ابوترابی به محض ورود به ایران، یک لحظه از فکر آزادگان فارغ نشد.

اول کارش، این بود که سراغ مسئولان رفت و مسائل آزادگان را مطالبه کرد. در 25 شهریور وارد ایران شد و فردای آن روز خدمت مقام معظم رهبری رسید و گزارشاتی ارائه دادند. دو روز بعد خدمت رئیس جمهور وقت رسید. سپس ایشان نمایندۀ ولی فقیه در امور آزادگان شد و بعد وارد مجلس شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها