|

عربستان و چین بزرگ‌ترین کارخانه فولاد منطقه را احداث می‌کنند

الخلیج اونلاین در گزارشی به احداث بزرگ‌ترین کارخانه فولاد منطقه پرداخته است

عربستان و چین بزرگ‌ترین کارخانه فولاد منطقه را احداث می‌کنند

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،خبرگزاری رسمی عراق "واع"،روسیا الیوم،الخلیج اونلاین، و النهار لبنان .

در این میان الخلیج اونلاین ،در گزارشی به احداث  بزرگ‌ترین کارخانه فولاد منطقه پرداخته است.

 

روسیا الیوم: نرخ‌های نجومی سفر حج برای مصری‌ها 

 کمیته حج و عمره مصر اعلام کرد 5 درصد از حجاج مصری خواستار انجام سفر حج با پرواز ویژه و چادرهای مخصوص در انجام مناسک هستند.  

ناصر ترک، عضو کمیته حج و عمره مصر اعلام کرد: حدود 2 هزار حاجی مصری در قرعه کشی عمره شرکت نمی کنند؛ چراکه خواستار انجام این سفر به صورت ویژه هستند.  وی در اظهاراتی در تلویزیون افزود: حج معمولی (اقتصادی) با نرخ 130 هزار پوند (مصری) انجام می شود و قیمت پرواز نیز حدود 20 هزار پوند است.  وی ادامه داد: گرانترین نرخ حج (پنج ستاره) در مصر 310 هزار پوند است که هتل محل اقامت در این نوع حج روبروی مسجد الحرام قرار دارد.  وی همچنین اشاره کرد که نرخ حج زمینی از 130 هزار پوند شروع می شود که ارزانترین نوع این سفر است و یک روز و نیم تا رسیدن به مقصد زمان می برد.  این مسئول مصری گفت که مدت زمان سفر حج پنج ستاره 14 روز و حج اقتصادی نیز بین 20 تا 25 روز به طول می انجامد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

 تأکید عراق بر افزایش مبادلات تجاری با سوریه

وزیر بازرگانی عراق در سفر رسمی به سوریه بر اهتمام بغداد به گسترش روابط تجاری و اقتصادی با دمشق تأکید کرد.

وزارت بازرگانی عراق طی بیانیه ای گفت که «اثیر الغریری»، وزیر بازرگانی عراق در راس یک هیئت بلندپایه برای شرکت در یازدهمین دوره نشست کمیسیون مشترک عراق و سوریه به این کشور سفر کرد.

این هیئت متشکل از رئیس سازمان ملی سرمایه گذاری، نماینده وزارت صنعت، نماینده وزارت منابع آبی و مدیر کل اداره روابط اقتصادی خارجی و سایر مدیران وزارت خانه های مختلف است.

الغریری بر توجه عراق به تحکیم روابط اقتصادی و بازرگانی و همچنین افزایش حجم مبادلات تجاری و تامین منافع مشترک با سوریه تاکید کرد.

همچنین وی گفت که نشست های کمیسیون مشترک دو کشور به بررسی موضوع همکاری در زمینه های اقتصادی و بازرگانی و کشاورزی و برخی یادداشت های های همکاری پرداخت.

از سوی دیگر، «ریاض فاخر الهاشمی»، مدیر کل اداره روابط اقتصادی خارجی وزارت بازرگانی سوریه گفت که «محمد سامر الخلیل»، همتای سوریه ای الغریری از وی استقبال کرده است.

 

النهار لبنان: 

امریکا خواستار پایان اختلافات بر سر انتخاب رئیس جمهور لبنان شد

با گذشت 6 ماه از خالی بودن منصب ریاست جمهوری لبنان، امریکا پارلمان لبنان را به انتخاب رئیس جمهور در این کشور دچار بحران اقتصادی تشویق کرد.

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، در بیانیه ای گفت که امریکا از طرف های سیاسی لبنان می خواهد تا هر چه سریع تر به منظور ایجاد اتحاد در کشور و نجات آن از بحران اقتصادی، رئیس جمهور را انتخاب کنند.

وی افزود که سران لبنان نباید منافع فردی خود را بر منافع ملی و کشوری ترجیح دهند.

میلر گفت به اعتقاد امریکا، لبنان نیازمند یک رئیس جمهور مبرا از فساد و توانمند در متحد کردن ملت است و باید بتواند اصلاحات اقتصادی مهمی را که همسو با برنامه صندوق بین المللی پول است اجرا کند.

وی تاکید کرد که راه حل بحران لبنان داخلی است و جامعه جهانی نمی تواند اقدام موثری در این زمینه انجام دهد.

دولت پیشبرد امور که از مه سال گذشته روی کار آمده است، اختیارات بسیار محدودی برای اداره کشور دارد.

 

الخلیج اونلاین: 

عربستان و چین بزرگ‌ترین کارخانه فولاد منطقه را احداث می‌کنند

شرکت آرامکوی عربستان و شرکت بائواستیل چین بر سر احداث کارخانه عظیم ورق فولادی که بزرگترین کارخانه در عربستان خواهد بود، توافق کردند.

آرامکو اعلام کرد که ظرفیت تولیدی این کارخانه به 1.5 میلیون تن در سال خواهد رسید.

آرامکو تاکید کرد که این کارخانه نخستین کارخانه در نوع خود در عربستان و منطقه شورای همکاری خواهد بود و فولاد منطقه را تامین خواهد کرد و موجب بهبود تولید داخلی از طریق بومی سازی تولید ورق های فولادی سنگین علاوه بر وجود طرح هایی برای صادرات آن به کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا خواهد شد.

امین الناصر، رئیس آرامکو گفت که انتظار می رود این پروژه تاثیر مثبتی بر بومی سازی زنجیره های تامین این شرکت و تاثیر مثبتی بر رشد و متنوع سازی اقتصاد داخلی داشته باشد.

براساس اعلام برخی منابع، انتظار می رود محل این پروژه مشترک در شهرک صنعتی راس الخیر یکی از 4 منطقه اقتصادی ویژه جدید که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اخیرا اعلام کرده، باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها