|

قطر میزبان نشست بین المللی درباره افغانستان با حضور ایران و امریکا

الخلیج اونلاین در گزارشی به نشست بین المللی درباره افغانستان در قطر با حضور ایران و امریکا پرداخته است.

قطر میزبان نشست بین المللی درباره افغانستان با حضور ایران و امریکا

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،خبرگزاری رسمی عراق "واع"،روسیا الیوم،الخلیج اونلاین، و شفق نیوز.

در این میان الخلیج اونلاین،در گزارشی به  نشست بین المللی درباره افغانستان در قطر با حضور ایران و امریکا پرداخته است

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

سفر هیئتی از پارلمان عراق به مصر

هیئتی از پارلمان عراق برای مشارکت در نشست های پارلمان عربی به قاهره رفت.

 این هیئت متشکل از شعلان الکریم، نائب رئیس پارلمان عراق، حنان الفتلاوی، احمد الجبوری و ناظم فاهم الشبلاوی برای مشارکت در نشست های پارلمان عربی وارد مصر شد.

نشست و جلسات پارلمان عربی 29 و 30 آوریل در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب برگزار می شود.

نشست کمیته های دائمی پارلمان عربی فردا و جلسه عمومی پارلمان عربی پس فردا برگزار خواهد شد.

 

روسیا الیوم:

 سازمان ملل متحد: تا کنون 50 هزار نفر از سودان گریخته اند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که به دنبال افزایش درگیری ها در سودان، تا کنون دست کم 50 هزار نفر از خارطوم و دیگر مناطق شاهد نزاع به مناطق امن فرار کرده اند.

 «اکسل بیشوب»، نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در سودان هشدار داد که فرار شهروندان سودانی به مناطق مختلف تبعات منفی به همراه خواهد داشت.

وی گفت که بر اساس گزارش های به دست آمده، حدود 33 هزار سودانی برای یافتن مکان های امن به اردوگاه های مهاجران واقع در منطقه «النیل الابیض»، فرار کرده اند و 5 هزار سودانی به شهر کسلا و 2 هزار نفر دیگر هم به اردوگاه های القضارف پناه برده اند.

این مقام سازمان ملل افزود که از میان 20 هزار نفری که به چاد پناهنده شده اند،، 7 هزار و 500 پناهنده در سودان مقیم بوده اند.

این نماینده افزود بر اساس رصد کمیساریای عالی حدود 14 هزار نفر هم به دولت جنوب سودان گریخته اند و 16 هزار سودانی هم به مصر گریخته اند که بر اساس اعلام مقامات مصری 14 هزار نفر تا کنون رسیده اند.

 

شفق نیوز: 

هند و چین بزرگترین خریداران نفت عراق در ماه مارس 2023

 شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد که شرکت های نفتی هند و چین بیشترین میزان خرید نفت عراق در ماه مارس را به خود اختصاص دادند.

هند و چین هر کدام با 7 شرکت، بیشترین خرید نفت عراق را در ماه مارس داشتند.

گفتنی است در ماه مارس 35 شرکت اقدام به خرید نفت عراق کرده اند.

کره جنوبی با 4 شرکت، امریکا با 3 شرکت، امارات و یونان هر کدام با دو شرکت در رتبه های بعدی بیشترین میزان خرید نفت عراق قرار گرفتند.

شرکت مشترک هلند-بریتانیا، شرکت های روسیه، اردن، کویت، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، آذربایجان، ایتالیا و مالزی نیز خریدار نفت عراق در ماه مارس بودند.

شرکت بازاریابی نفت عراق، بارزترین شرکت های جهانی خریدار نفت عراق را شرکت هندی هندوستان، شرکت کوگاز کره، پتروچاینا چین، اکسان موبیل امریکا، شل هلند بریتانیا و انی ایتالیا اعلام کرد.

 

الخلیج اونلاین: 

قطر میزبان نشست بین المللی درباره افغانستان با حضور ایران و امریکا

 قطر روز دوشنبه میزبان نشستیبا نظارت سازمان ملل متحد  درباره افغانستان با حضور بیش از 25 کشور و نهاد بین المللی خواهد بود.

 این نشست دو روزه به بررسی سیاست های حکومت طالبان و فعالسازی مجدد پرونده افغانستان در سطح جهان خواهد پرداخت.

همچنین «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد ریاست این نشست بر عهده خواهد داشت و نمایندگانی از ایران، امریکا، چین، فرانسه، آلمان، هند و چند کشور دیگر و همچنین نهادهایی از جمله اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای در آن مشارکت می کنند.

هدف از برگزاری این نشست تلاش برای تغییر رفتار و اهداف طالبان در آینده و همچنین فعالسازی مجدد پرونده این کشور است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها