|

درآمد خانواده سلطنتی از حراج اسب‌های هدیه!

گزارش‌ها و داده‌هایی به دست روزنامه گاردین رسیده است که نشان می‌دهد خانواده سلطنتی اسب‌هایی را که از شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته هدیه گرفته اند، به حراج گذاشته و یا فروخته و حدود ۲ میلیون پوند به دست آورده‌اند.

درآمد خانواده سلطنتی از حراج اسب‌های هدیه!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

درز اطلاعاتی اسناد محرمانه پنتاگون موضوع مهمی است که رسانه‌های ایالات متحده را به خود مشغول کرده است. این اسناد عمق جاسوسی آمریکا از روسیه و حتی کشورهای متحدش را به خوبی نشان می‌دهد و تایید می‌کند. این اسناد می‌گویند آمریکایی‌ها بر اساس داده‌هایی که با نفوذ و جاسوسی به دست آورده اند تسلط گسترده‌ای به جنگ اوکراین دارند و بدون اطلاعات معمولی که اوکراینی‌ها به آنها بدهند، تغییرات و وقایع و تحولات نظامی طرفین را بررسی می‌کنند و می‌دانند قدم بعدی چیست. 

روزنامه‌های انگلیسی از سوی سرگرم خبر تهیه برخی داروها و برای جلوگیری از برخی سرطان‌ها هستند از جمله سرطان پوست. اتفاقی که می‌تواند میلیون‌ها جان انسان را نجات دهد. از سوی دیگر حواسشان پی اسب‌های سلطنتی است که طی سالها و البته ماه‌های اخیر به فروش رفته و یا به حراج گذاشته شده است. 

برای روزنامه‌های خاورمیانه‌ای تلاش عمان برای برقراری آتش‌بس تا قبل از عید فطر در یمن مهم است و همچنین برگزاری جشن عید پاک در کشورهای خاورمیانه‌ای که همزمان شده با ماه رمضان مسلمانان. همچنین برگزاری مراسم افطار از سوی زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای سربازان مسلمان این کشور موضوع دیگری است که روزنامه‌های خاورمیانه به آن پرداخته اند.

 

نیویورک تایمز

اسناد محرمانه؛ تسلط آمریکا بر روسیه و اوکراین در جنگ

مدارک و اسناد محرمانه پنتاگون نشان می‌دهد فعالیت اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا نسبت به روسیه بسیار عمیق است و در واقع ایالات متحده موفق شده به لایه‌های زیرین سرویس جاسوسی روسیه نفوذ کند. مثلا آنها خیلی پیش‌تر از این حرف‌ها دریافته اند روسیه برای تحقق اهدافش در اوکراین دچار چالش نظامی است و بیش از پیش تقلا می‌کند. 

از این گذشته اسناد محرمانه وزارت دفاع ایالات متحده که به تازگی در شبکه‌‌های اجتماعی درز پیدا کرده است، ثابت می‌کند آمریکایی‌ها به جاسوسی از متحدان خود نیز مشغول هستند و عمق فعالیت آنها بیش از این داده‌هایی است که جمع‌آوری شده است. 

در روزهای پایانی ماه فوریه و اوایل ماه مارس بخشی از اسناد محرمانه پنتاگون دچار درز اطلاعاتی شد، اما در روزهای اخیر سر و کله آنها در شبکه‌های اجتماعی پیدا شده است. هنوز مشخص نشده است که نشت اطلاعاتی گاف چه منبعی بوده است. 

از دیگر مواردی که در بررسی اسناد محرمانه جدید معلوم شده این است که آمریکا حتی از سران و مقامات نظامی عالی رتبه اوکراین هم جاسوسی می‌کند تا به طور دقیق بر دامنه جنگ در این کشور مسلط باشد و بداند حرکت بعدی چه خواهد بود و چه باید کرد.

 

 خلیج تایمز

مقامات عمانی در یمن برای توقف جنگ 

مذاکره‌کننده‌ها و میانجی‌های عمانی برای گفت وگو با طرفین درگیر در یمن در فرودگاه صنعا فرود آمده اند. آنها برای توقف درگیری میان حوثی‌ها و متحدان عربستان سعودی این سفر را طراحی کرده اند. 

عمانی‌ها امیدوارند بتوانند توافق‌نامه آتش‌بسی شش ماهه را تا پیش از رسیدن عید فطر به امضای طرفین درگیر در یمن برسانند. برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان احتمال توقف هرچند موقت جنگ را در یمن بالا برده است. 

نکته جالب این که یکی از رهبران ارشد حوثی‌ها به نام محمد عبدالسلام همراه با مذاکره‌کننده‌های عمانی از مسقط به صنعا سفر کرده است. عبدالسلام حوثی در مسقط پایتخت عمان زندگی می‌کند. او در توییتی سفر خود را به صنعا تایید کرده، اما جزییاتی درباره حضورش در یمن و مذاکرات پیش رو نداده است. 

نماینده سازمان ملل و مقامات یمنی و دیگر مذاکره‌کننده‌ها به نتیجه مذاکرات خوش‌بین هستند تا بر سر آتش‌بسی شش ماهه در این کشور به توافق برسند. عربستان به عنوان رهبر گروه ائتلاف جنگ در یمن تعدادی از بازداشتی‌های حوثی‌ را آزاد کرده و گام بزرگی برای آتش‌بس جنگ در یمن برداشته است.

 

گاردین

درآمد خانواده سلطنتی از حراج اسب‌های هدیه!

گزارش‌ها و داده‌هایی به دست روزنامه گاردین رسیده است که نشان می‌دهد خانواده سلطنتی اسب‌هایی را که از شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته هدیه گرفته اند، به حراج گذاشته و یا فروخته و حدود ۲ میلیون پوند به دست آورده اند. 

کاخ سلطنتی بریتانیا البته می‌گوید این اسب‌ها جز اموال شخصی ملکه و خانواده سلطنتی بوده و با عنوان هدیه شخصی به آنها اعطا شده است. پس حراج و فروش و دخل و تصرف در این هدایا بدون مشکل بوده است. 

اسب و پرورش آنها و مسابقات اسب‌سواری از جمله علاقمندی‌های ملکه الیزابت دوم فقید و خانواده سلطنتی در همه این سالها بوده است. اما ملکه فقید و همچنین پادشاه چارلز در ماه‌های اخیر برخی از این اسب‌ها را که از سوی پادشاهان و چهره‌های عالی رتبه جهانی هدیه گرفته اند، یا برای سود فروخته اند و یا به حراج گذاشته اند. ارزش مجموع برخی از اسب‌هایی که از ملکه به پادشاه چارلز رسیده و به فروش رفته دست کم ۲۷ میلیون پوند بوده است.

در اسنادی که به دست گاردین رسیده است مشخص شده بیش از ۴۰ راس اسب از سوی حاکم دوبی، یکی از رهبران مسلمانان و همچنین خانواده سلطنتی عربستان سعودی به ملکه و خانواده سلطنتی بریتانیا اهدا شده است. دقیق‌تر این که حاکم دوبی شیخ محمد بن راشد، به تنهایی ۳۴ راس اسب به ملکه اهدا کرده است. 

در ۱۵ سال گذشته همه اسب‌هایی که با عنوان سلطنتی در مسابقات و جام‌های متنوع شرکت کرده اند، به ملکه اهدا شده اند. تعداد این اسب‌ها ۴۱ راس است. از این تعداد ۲۹ راس اسب زیر چکش حراج رفته و ۲ میلیون پوند آورده داشته است.

 

عرب نیوز

مسیحیان خاورمیانه به جشن عید پاک پیوستند

جشن عید پاک مسیحیان در سراسر جهان از راه رسیده است، اما امسال این جشن در خاورمیانه حال و هوایی دیگر داشت؛ خاصه در عربستان و لبنان و سرزمین‌های مقدس. همزمانی عید پاک و رستاخیز مسیح با ماه رمضان این واقعه را خاص‌تر کرده است.

اصلاحات بن سلمان در عربستان این فضا را برای مسیحیان مهاجر فراهم کرده است که با فراغ بال بیشتری عید پاک را جشن بگیرند و اعمال و آیین‌‌های خود را انجام دهند. در واقع جامعه عربستان به صورت عمومی این آیین را میزبانی خواهد کرد. همزمانی عید پاک مسیحیان و ماه رمضان مسلمانان فرصتی برای پرداخت بیش از پیش به این موضوع ایجاد کرده است.

لبنانی‌ها چنان گرفتار مسائل اقتصادی هستند و از تورم افسار گسیخته و کاهش محسوس ارزش پوند- لیره لبنانی در تقابل با دلار می‌نالند که تاب و توانی برای برپایی جشن و تعطیلات ندارند. با این همه برخی آیین‌ها مثل پیاده‌روی تا کلیسا و دیگر آداب و مناسک را به حد توان به جا می‌آورند.

برای مسیحیان ساکن فلسطین و اسرائیل هم عید پاک امسال رنگ و بویی دیگر داشته است. اورشلیم و منطقه قدس شرقی ماه‌های اخیر و خاصه روزهای گذشته محل تنش و درگیری بوده است. اما راهبه‌های مسیحی با حمل شمع در دست تا کلیسای مقبره در اورشلیم راه‌پیمایی کردند و عید پاک را جشن گرفتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها