|

مورد لینه‌کر؛ تلاش بی‌بی‌سی برای جلوگیری از شورش

با این که برخی دولتمردان محافظه‌کار از اصل بی طرفی در بی‌بی‌سی و در نتیجه تعلیق لینه‌کر دفاع می‌کنند، اما همکاران و دیگر مجریان این شبکه خبری در حمایت از او دست از کار کشیده و برنامه‌ها را معطل گذاشته اند. بوی شورش می‌آید.

مورد لینه‌کر؛ تلاش بی‌بی‌سی برای جلوگیری از شورش
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

پرونده گری لینه‌کر همچنان داغ‌ترین موضوع در صفحه اول رسانه‌ها و روزنامه‌های بریتانیایی است. این پرونده سیاست و آزادی بیان و اصل بی‌طرفی رسانه را به چالش کشیده است. با همه این حرف‌ها چون همکاران لینه‌کر از او حمایت کرده اند، مجموعه بی‌بی‌سی تلاش می‌کند با بازگرداندن مجری مانع از شورش و اختلال در این بنگاه خبری عظیم شود.

روزنامه‌های آمریکایی گرچه پیگیر مسائل و مشکلات بانک سیلیکون ولی در کالیفرنیا هستند، اما برگزاری مراسم اسکار ۹۵ و همچنین جنگ اوکراین و موضع همیشه بی‌طرف دولت سوئیس هم آنها را به خود مشغول کرده است. 

در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه خبر و عکس پخش تلویزیونی مراسم ازدواج شاهزاده اردنی و شوهر دو تابعیتی اردنی - ونزوئلایی‌اش بیش از هر موضوع دیگری مورد توجه قرار گرفته است. از آن گذشته راه اندازی دومین خطوط هواپیمایی سعودی به نام ریاض ایر و همچنین قطعی شدن حکم اعدام شهروند سوئیسی - ایرانی به نام حبیب چعب در دادگاه جمهوری اسلامی ایران در کنار حواشی بانک سیلیکون ولی و تکذیب تبادل زندانی میان ایران و آمریکا سوژه‌های فراگیر هستند.

 

گاردین

مورد لینه‌کر؛ تلاش بی‌بی‌سی برای جلوگیری از شورش

با این که برخی دولتمردان محافظه‌کار از اصل بی طرفی در بی‌بی‌سی و در نتیجه تعلیق لینه‌کر دفاع می‌کنند، اما همکاران و دیگر مجریان این شبکه خبری در حمایت از او دست از کار کشیده و برنامه‌ها را معطل گذاشته اند. بوی شورش می‌آید. 

 تقریبا عمده برنامه‌های ورزشی بی‌بی‌سی اجرا نشده و این وضعیت باعث شده تا مدیران برای ترمیم رابطه با لینه‌کر قدم بردارند و تلاش کنند او را تا پایان هفته به کار بازگردانند. 

واقعیت این است اگر مدیران بی‌بی‌سی نجنبند، ممکن است جایگاه خود را از دست بدهند. بی‌بی‌سی مجموعه‌ای دولتی است و البته در دامنه نفوذ محافظه‌کاران بریتانیا. اما حمایت و همراهی همکاران لینه‌کر این نفوذ را تا حد زیادی بی‌اثر کرده و باعث شده مدیران برای بازگرداندن او به برنامه « بازی روز » سفر خود را به ایالات متحده نیمه‌کاره بگذارند و برگردند. 

گری لینه‌کر مجری برنامه ورزشی « بازی روز » در شبکه بی‌بی‌سی، در رشته‌‌توییتی مفصل ( خارج از فضای برنامه ) به طرح ضد قایق‌های کوچک پناه‌جویان تاخته و آن را مطابق ادبیات آلمان نازی ارزیابی کرده است. این نوشته‌ها بر اساس اصل بی‌طرفی رسانه باعث تعلیق لینه‌کر از اجرای برنامه بازی روز شد. 

همکاران لینه‌کر در حمایت از او و آزادی بیان دست از کار کشیده اند، اما محافظه‌کاران ارشد بریتانیا که حامی طرح ضد قایق‌های کوچک هستند به اصل بی‌طرفی رسانه استناد می‌کنند. بی‌بی‌سی تلاش می‌کند پروتکل جدیدی برای کارمندانش و فعالیت آنها در فضای مجازی بنویسد. 

 

نشنال

مورد سیلیون ولی بانک‌های بریتانیا را تهدید نمی‌کند

ریشی سوناک نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید اتفاقی که برای بانک سیلیکون ولی آمریکا رخ داده است، به بانک‌های بریتانیا سرایت نمی‌کند. بانک سیلیکون ولی آمریکا روز جمعه بخش عمده مشتریان خود را از دست داد و سقوط کرد. 

نخست‌وزیر بریتانیا راهی آمریکا شده است. او در جریان این سفر به خبرنگاران گفت دولت بریتانیا برای محافظت از بانک‌ها و صنایع استارتاپی خود نهایت تلاش را به کار گرفته و جای نگرانی نیست. ما سعی می‌کنیم راهی برای حفظ میزان نقدینگی خود پیدا کنیم و مانع رخ دادن چنین رویدادی شویم.

روز جمعه بسیاری از مشتریان بانک سیلیکون ولی که اغلب از میان صنایع استارتاپی هستند، برداشت‌های کلان انجام دادند و این بانک را به خاک سیاه نشاندند و در واقع نقدینگی آن را از بین بردند. برخی شعبات این بانک تصمیم گرفتند درها را ببندند و فعالیت را متوقف کنند.

نکته شایسته توجه نقش بزرگ بانک سیلیکون ولی در بازار صنایع استارتاپی است. این صنایع در آمریکا که در بسیاری از کشورها وابسته به هم هستند و هرگونه اختلال و اتفاق در آنها می‌تواند روی فعالیت بقیه هم تاثیر بگذارد.

 

نیویورک تایمز

« همه‌چیز، همه‌جا، یک آن » جوایز اسکار را درو کرد

نود و پنجمین مراسم جشن سال سینمای آمریکا برگزار شد و فیلم «همه‌چیز، همه‌جا یک آن» اغلب جوایز مهم را به دست آورد. این فیلم به کارگردانی دانیل کوان و دانیل اسشینرت ساخته شده است.

فیلم دانیل‌ها در یازده رشته مهم نامزد دریافت جایزه اسکار شد، اما هفت جایزه گرفت. از جمله اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و سه جایزه از چهار جایزه مربوط به بازیگری. 

« همه‌چیز، همه‌جا، یک آن » کمدی درامی آبسورد درباره مهاجری چینی - آمریکایی است که در دنیایی موازی تلاش می‌کند از نابودی موجودی جلوگیری کند. کارشناس و منتقد نیویورک تایمز این فیلم را بی‌نظمی ژانر و رفت و آمد بین ژانرهای مختلف مثل فانتزی و علمی و تخیلی و کمدی و سورئال و حتی انیمیشن توصیف کرده است.

بازیگر زن این فیلم خانم میشله یوه نخستین آسیایی است که اسکار بهترین بازیگر را دریافت کرده است.

 

عرب نیوز

«ریاض ایر» فعالیت خود را آغاز می‌کند

عربستان سعودی دومین خطوط هوایی ملی عربستان را به نام « ریاض ایر » وارد بازار رقابت می‌کند. این خطوط هوایی متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عام عربستان است و با ریاست یاسر الرمیان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

هدف از راه‌اندازی ریاض‌ ایر، گشایش دروازه جدیدی میان عربستان و جهان و برای تحقق اهداف صنعت گردشگری دولت سعودی است. انتظار می‌رود ریاض ایر بتواند ۲۰ میلیارد دلار به رشد تولیدات غیر نفتی داخلی عربستان کمک کند. 

همچنین پیش‌بینی‌ می‌شود ریاض ایر به صورت مستقیم و با غیر مستقیم ۲۰۰ هزار شغل در بازار کار عربستان به وجود بیاورد. در برنامه ریاض ایر آمده است این خطوط هوایی سعودی تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱۰۰ مقصد در سراسر جهان دست پیدا کند. 

تلاش شده است شرکت هواپیمایی ریاض ایر مطابق مدرن‌ترین اصول صنعت هوانوردی و تکنولوژی هواپیمایی فعالیت مسافربری خود را آغاز کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها