|

تفهیم اتهام ۳۴ جرم برای ترامپ در پرونده حق السکوت

هرچند رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده زیر بار هیچ کدام از اتهامات نرفته، اما در نخستین جلسه دادگاه منهتن، قاضی پرونده برای ترامپ ۳۴ مورد اتهامی در نظر گرفته است.

تفهیم اتهام ۳۴ جرم برای ترامپ در پرونده حق السکوت
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

فرقی نمی‌کند روزنامه‌های خاورمیانه‌ای باشند یا اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها. ماجرای ترامپ و دادگاهش در منهتن چنان اهمیت دارد که همه روزنامه‌ها و سایت‌‌ها یک عکس مشترک و یک خبر مشابه کار کنند؛ حضور ترامپ در دادگاه و برگزاری جلسه تفهیم اتهام ۳۴ مورد ارتکاب جرم در پرونده حق السکوت. 

در کنار این خبر، در روزنامه‌های انگلیسی ماجرای جریمه پلتفرم چینی تیک تاک بابت نقض قانون در موضوع کودکان مورد توجه قرار گرفته است. آمریکایی‌ها هم به جز دادگاه ترامپ به وقایع اوکراین پرداخته اند. 

برای روزنامه‌های خاورمیانه‌ای در کنار خبر دادگاه ترامپ، کشته شدن رهبر داعش در ادلب سوریه و همچنین گفت و گوی تلفنی نتانیاهو و رئیس امارات و برقراری ارتباط نفتی میان کردستان عراق و ترکیه از طریق خط لوله جیحان پس از ۱۰ روز توقف اهمیت دارد.

 

گاردین

بریتانیا ابزار ویدئویی تیک تاک را جریمه کرد

کمیسر اطلاعاتی بریتانیا می‌گوید پلتفرم ویدئویی تیک تاک در بررسی داده‌‌های کودکان زیر ۱۳ سال دچار نقض قانون شده است. این اتفاق باعث شده است که دادگاه بریتانیا جریمه‌ای ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پوندی برای تیک تاک در نظر بگیرد.

دیده‌بان داده‌ها در بریتانیا می‌گوید پای تیک تاک نه تنها به دلیل پردازش غیر قانونی داده‌های کودکان گیر است که این پلتفرم اجتماعی همچنین در تعیین سن کودکان برای ورود به این برنامه تلاش کافی انجام نمی‌دهد. در واقع سهل‌گیری تیک تاک در پذیرفتن عضویت کودکان زیر ۱۳ سال بدون اجازه و آگاهی والدین باعث واکنش دیده‌بان بریتانیا شده است. 

یافته‌ها نشان می‌دهد مسئولان تیک تاک وقت کافی برای شناسایی کودکان زیر ۱۳ سال که عضو این برنامه می‌شوند نمی‌گذارد. آنها برای ممانعت از عضویت کودکان در این رده سنی همچنین اقدام محسوسی انجام نمی‌دهند. 

دولت بریتانیا چندی پیش استفاده از پلتفرم اجتماعی ویدئویی تیک تاک را به دلیل بی‌اعتنایی به مسائل امنیتی و درز اطلاعاتی آن روی گوشی‌های دولتی ممنوع کرده است. تیک تاک نرم‌افزاری چینی است.

 

نشنال

روابط امارات و اسرائیل تقویت می‌شود

در ادامه پایبندی به توافق‌نامه ابراهیم میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی از جمله امارات، رئیس این کشور در تماس تلفنی با نتانیاهو بر تقویت روابط دو دولت تاکید کرده است. 

شیخ محمد رئیس امارات در گفت و گوی تلفنی با نخست‌وزیر اسرائیل یک بار دیگر از عزم امارات برای پیگیری پروژه صلح و ثبات در منطقه گفته است. او در این تماس تاکید کرده است که امارات بر اساس توافق‌نامه سال ۲۰۲۰ ( پیمان ابراهیم ) بر توسعه و تحکیم روابط خود با اسرائیل مصمم است.

شیخ محمد معتقد است توسعه روابط با اسرائیل بخشی از برنامه صلح و توسعه در منطقه است. در ادامه این برنامه دو دولت از ابتدای آوریل سال جاری توافق‌نامه مشارکت جامع اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده اند. 

دولت امارات در ماه جولای سال ۲۰۲۱ سفارت خود را در تل‌آویو راه‌اندازی و روابط دیپلماتیک را برقرار کرده است. دروسی در زمینه هولوکاست نیز به برنامه درسی مدارس امارات اضافه شده است.

 

نیویورک تایمز

تفهیم اتهام ۳۴ جرم برای ترامپ در پرونده حق السکوت

هرچند رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده زیر بار هیچ کدام از اتهامات نرفته، اما در نخستین جلسه دادگاه منهتن، قاضی پرونده برای ترامپ ۳۴ مورد اتهامی در نظر گرفته است.

برای نخستین بار در تاریخ ایالات متحده رئیس‌جمهور سابق در جایگاه متهم قرار گرفته، انگشت‌نگاری شده و همراه با ماموران و به صورت فردی بازداشتی به دادگاه آمده و برای محاکمه تفهیم اتهام شده است.

ترامپ در دادگاه منهتن نیویورک باید درباره پرداخت حق السکوت به خانم استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورن پاسخ دهد. او به طور کلی متهم است که با پرداخت پول به این ستاره مانع از اظهار نظر او درباره برقراری روابط خارج از قاعده و در نهایت پنهان‌کاری در روند نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ شده است.

نکته قابل توجه این که دادگاه در نیویورک و منهتن تمام نخواهد شد و قاضی‌های ایالتی در جورجیا و واشنگتن نیز پرونده‌هایی برای ترامپ خاصه در زمینه انتخابات ۲۰۲۰ و ادعای تقلب و در ادامه حمله به کنگره خواهند گشود.

 

عرب نیوز

پهپاد آمریکایی رهبر داعش را در سوریه هدف گرفت

روز دوشنبه پهپادهای آمریکایی هدفی را در ادلب شناسایی و عملیات شکار را به انجام رسانده است. سوژه عملیات، رهبر داعش در سوریه بوده است. پس از تایید کشته شدن خالد الجبوری، خبر این اقدام در رسانه‌ها مخابره شده است.  

خالد الجبوری، شهروندی عراقی است که خود را تبعه سوریه جا می‌زند. او ده روز پیش وارد ادلب شده بود. خالد الجبوری همراه زن و فرزند ۱۲ ساله‌اش در منطقه‌ای در ادلب ساکن شده بود. او در روزی که عملیات انجام شده، مشغول صحبت با تلفن همراهش بوده است که هدف شلیک درون‌های آمریکایی قرار می‌گیرد. 

خالد الجبوری چندی حمله تروریستی را در اروپا فرماندهی کرده بود و همچنین در شکل‌گیری گروه‌های افراطی وابسته به داعش در ترکیه و انجام چند عملیات در این کشور نقش داشت. یکی از تحلیلگران و کارشناسان گروه‌‌های جهادی می‌گوید نام اصلی او خلیل عبدالله الخُلیف است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها