|

صدور احتمالی کیفرخواست علیه دونالد ترامپ

زمزمه‌های صدور کیفرخواست علیه رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده به گوش می‌رسد. وقتی دادستان‌های منهتن به وکلای ترامپ گفته اند ممکن است برای ارائه شهادت احضار شود، صدور کیفرخواست هم ممکن می‌شود.

صدور احتمالی کیفرخواست علیه دونالد ترامپ
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

بازگشایی یکی از پرونده‌های قدیمی دونالد ترامپ و احتمال صدور کیفرخواست علیه او رسانه‌های آمریکایی را به خود مشغول کرده است. آنها در کنار خبرهای اوکراین و انتخاب سه‌باره شی جینپینگ به ریاست‌جمهوری چین به ترامپ توجه می‌کنند و می‌خواهند بدانند پای رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در روزهایی که برای انتخابات آتی تلاش می‌کند، به دادگاه باز می‌شود یا نه. 

روزنامه‌های بریتانیایی سرگرم مسائل داخلی خود هستند هرچند که موضوع اوکراین و چین و پرونده ترامپ را هم دنبال می‌کنند. گاردین به موضوع اختصاصی خود مثل تاخیر آمبولانس‌ها و نقش آن در مرگ و میر بیماران پرداخته و دیگر روزنامه‌ها همچنان طرح دولتی ضد پناهجویان را پیگیری کرده اند. طرحی که به نبرد علیه قایق‌های کوچک مشهور شده است. 

سفر وزیر خارجه عربستان به روسیه و دیدار با لاوروف برای پادرمیانی در جنگ اوکراین و همچنین درخواست آمریکا از اسرائیل برای جمع کردن بساط خشونت نیروهایش در شهرک‌های فلسطینی‌نشین سوژه‌های مشترک روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هستند. 

 

نیویورک تایمز

صدور احتمالی کیفرخواست علیه دونالد ترامپ

زمزمه‌های صدور کیفرخواست علیه رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده به گوش می‌رسد. وقتی دادستان‌های منهتن به وکلای ترامپ گفته اند ممکن است برای ارائه شهادت احضار شود، صدور کیفرخواست هم ممکن می‌شود. 

رد پای ترامپ در پرداخت حق السکوت به یکی از چهره‌های فیلم‌های پورن به نام استورمی دنیلز دیده شده است. خانم استورمی دنیلز ادعا کرده با ترامپ روابطی غیر قانونی داشته، اما برای مخفی ماندن این موضوع پول گرفته است. 

ترامپ باید برای پاسخ به سوالاتی در این زمینه به دادگاه مراجعه کند و شهادت دهد. دادگاه هفته آینده برگزار می‌شود. حضور ترامپ در این دادگاه می‌تواند حاشیه بزرگی برای انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری و جمهوریخواهان باشد. 

براگ دادستان منهتن ممکن است اولین دادستانی باشد که ترامپ را متهم می‌کند، اما آخری نخواهد بود. پروند‌‌ه‌های زیادی به نام ترامپ در سراسر آمریکا باز شده است. یکی از آنها پرداخت حق السکوت به بازیگر فیلم‌های پورن است، اما ترامپ در ماجراهای انتخابات ۲۰۲۰ هم پرونده دارد و … 

 

گاردین

مرگ ۵۰۰ بریتانیایی در سال در اثر تاخیر آمبولانس‌ها

تحقیقات نشان می‌‌دهد بیش از ۵۰۰ نفر بیمار با وضع عمومی وخیم در طول سال گذشته پیش از بستری در بیمارستان‌ها، در اثر تاخیر آمبولانس‌‌ها جان خود را از دست داده اند. تاخیرهای آمبولانس گاهی تا ۱۵ ساعت هم اعلام شده است!

اغلب بیمارانی که در اثر تاخیر آمبولانس‌ها جان خود را از دست داده اند، بیماران سکته قلبی و یا حمله قلبی، دچار اختلال تنفسی و یا آسیب‌دیدگنان تصادفات جاده‌ای بوده اند.

آمارهای دقیق‌ پزشکی قانونی می‌گوید ۵۱۱ نفر در سراسر انگلیس و پس از تماس با ۹۹۹ جان خود را از دست داده اند. آمبولانس‌‌های خدمات فوریت‌های پزشکی زمانی به این افراد رسیده که تمام کرده بودند. 

اغلب تاخیر آمبولانس‌ها مربوط به معطل شدن آنها هنگام ورود و یا خروج از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. شلوغ‌های دروازه‌های ورودی و خروجی باعث تاخیر آنها می‌شود. 

رئیس کالج سلطنتی اورژانس بریتانیا می‌گوید آمار مرگ و میر بیماران در اثر تاخیر‌های آمبولانسی غیر قابل قبول و مایه تاسف است. گویی در یک سال چند هواپیمای مسافری سقوط کند!

 

نشنال

پیشنهاد عربستان برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین

وزیر خارجه عربستان دو هفته پس از حضور در کیف، پایتخت اوکراین، در راس هیاتی بلندپایه راهی مسکو شده است تا با مقامات روسیه درباره جنگ گفت و گو کند.

شاهزاده فیصل بن فرحان می‌گوید عربستان برای میانجیگری در مناقشه روسیه و اوکراین آماده است. پادشاهی عربستان همواره در طول تاریخ برای ریش‌سفیدی و ختم غائله میان دولت‌های در حال جنگ آماده بوده است. 

وزیر خارجه عربستان در دیدار با لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته عربستان همواره از پیشنهادات بین‌المللی برای پیدا کردن راه‌‌ حل‌های سیاسی برای بحران حمایت می‌کند.

دولت سعودی در طول جنگ یک ساله اوکراین، بسته‌های کمک مالی و بشردوستانه خود را راهی اوکراین کرده و در سفر اخیر فیصل بن فرحان همچنین قراردادی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار برای ارسال مشتقات نفتی به اوکراین بسته است. 

دولت سعودی همچنین نقش پررنگی در تبادل اسرای روسی و اوکراینی در سال گذشته داشته اند و لاوروف در دیدار با بن فرحان به این موضوع اشاره کرده است. 

 

عرب نیوز

اسرائیل خشونت در شهرک‌ها را مهار کند

اقدامات و عملیات نظامی اسرائیل در شهرک‌های فلسطینی نشین کرانه باختری باعث واکنش دولت آمریکا شده است. وزیر دفاع آمریکا به اسرائیلی‌ها گفته دست از خشونت در این شهرک‌ها بردارند و بر موضوع اصلی متمرکز شوند. موضوع اصلی از نظر آستین، ایران است!

مدتی است خشونت نیروهای اسرائیلی در شهرک‌های فلسطینی نشین کرانه باختری اوج گرفته و باعث کشته و زخمی شدن شهروندان فلسطینی در این مناطق می‌شود. اسرائیلی‌ها به بهانه مبارزه با گروه‌های شبه‌ نظامی و تروریستی این اقدامات را انجام می‌دهند. 

رئیس پنتاگون می‌گوید ما با هر اقدامی که باعث تحریک بیشتر شهرک‌نشین‌ها شود و آنها را خشمگین‌ کند، مخالف هستیم. نه فقط اقدامات که حتی اظهارنظرها و لفاظی‌هایی که گه‌گاه رخ می‌دهد موجب عصبانیت ساکنان شهرک‌‌های فلسطینی‌ می‌شود. این رفتارها تمرکز آمریکا و اسرائیل را در زمینه اتحاد استراتژیک به هم می‌زند و خشونت و تنش را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

از آغاز سال جدید تا امروز ۷۸ فلسطینی به دست نیروهای اسرائیلی کشته شده اند. ۱۴ نفر از قربانیان زن و کودک بوده اند. با وجود نزدیکی ماه رمضان و همچنین عید فصح یهودیان از میزان تنش میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ها در کرانه باختری کاسته نشده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها