|

گزارش پلیس از قربانیان خشونت به اداره مهاجرت!

اسناد وزارت کشور بریتانیا نشان می‌دهد پلیس افرادی را که مورد تعرض قرار گرفته اند، استثمار شده اند و در کل قربانی بوده اند، به اداره مهاجرت گزارش کرده است! دو سند دولتی در وزارت کشور فاش می‌کند افسران پلیس قربانیان را با ارجاع به اداره مهاجرت ترسانده و مجبور به سکوت کرده اند.

گزارش پلیس از قربانیان خشونت به اداره مهاجرت!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

نبرد باخموت در شرق اوکراین میان نظامیان این کشور و نیروهای مهاجم روسی موضوع داغ رسانه‌های اروپایی و آمریکایی است. اما در کنار آن آمریکایی‌ها به مسائل داخلی خود مثل رقابت‌های سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، برخی مسائل ایالتی و … پرداخته اند. 

برای روزنامه‌های بریتانیایی، اقدامات ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گزارش‌های عجیب پلیس از قربانیان خشونت و کودک‌آزاری و تعرض جنسی و اداره مهاجرت بریتانیا و نتیجه عجیب و غریب و شکست یونایتد مقابل لیورپول اهمیت دارد. 

سفر نخست‌وزیر عراق به مصر، تلاش و سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز و نفت امارات برای ارتقای مشاغل مرتبط، وقایع کرانه باختری و اظهارات تنش‌زای وزیر دارایی اسرائیل و همچنین توجه ویژه و اقدامات وزارت دادگستری در عربستان برای ارتقای فرایند قضایی از طریق توسعه شبکه دیجیتال سوژه‌هایی هستند که در صفحات اول روزنامه‌‌های خاورمیانه‌ای مورد توجه قرار گرفته اند.

 

گاردین

گزارش پلیس از قربانیان خشونت به اداره مهاجرت!

اسناد وزارت کشور بریتانیا نشان می‌دهد پلیس افرادی را که مورد تعرض قرار گرفته اند، استثمار شده اند و در کل قربانی بوده اند، به اداره مهاجرت گزارش کرده است! دو سند دولتی  در وزارت کشور فاش می‌کند افسران پلیس قربانیان را با ارجاع به اداره مهاجرت ترسانده و مجبور به سکوت کرده اند. 

این اسناد از وجود بیش از ۲ هزار قربانی تعرض و خشونت و استثمار در سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ خبر می‌دهد. در این سال‌ها بیش از ۲ هزار و ۵۴۶ مورد آزار جنسی، خشونت خانگی، کودک‌آزاری و بهره‌کشی از کودکان وجود داشته است. اما پلیس به جای کمک به قربانیان، آنها را به اداره مهاجرت گزارش کرده تا با آنها برخورد شود! رد پای سوءاستفاده ماموران و افسران پلیس بریتانیا در برخی از این پرونده‌ها پررنگ است. 

این در حالی است که اداره مهاجرت مدعی شده قربانیان معرفی شده اصلا مرتکب موارد نقض قوانین مهاجرتی نشده اند و پرونده آنها مشمول رسیدگی این اداره نبوده است. آنها قربانی بوده اند، اما به جای رسیدگی و توجه به جنایتی که در حقشان رخ داده، به اداره مهاجرت ارجاع داده شده اند. زنان و کودکان بخش عمده این پرونده‌ها هستند.

 

عرب نیوز

 اعتراض نتانیاهو به اظهارات وزیر دارایی کابینه

 نخست‌وزیر اسرائیل ادعای وزیر دارایی خود را رد کرده و آن را نامناسب دانسته است. نتانیاهو در توییتی به زبان انگلیسی اظهارات بزالل اسموتریچ را نادرست خوانده و از او خواسته آن را تصحیح کند و پس بگیرد.

 اسموتریچ وزیر دارایی کابینه نتانیاهو در اظهار نظری ادعا کرده بود شهرک فلسطینی‌نشین هاوارا در کرانه باختری باید به دست نیروهای نظامی اسرائیلی و به صورت سیستماتیک پاک‌سازی شود. این اظهارات باعث خشم فلسطینی‌ها شد و البته مجامع بین‌المللی را هم وادار به واکنش کرد.

کاخ سفید به صراحت به اسرائیل پیغام داد هیچ‌کدام از اعضای دولت ایالات متحده با وزیر دارایی در سفر او به واشنگتن دیدار نخواهند کرد. کاخ سفید همچنین از نتانیاهو خواست نسبت به اظهار نظر اسموتریچ موضع بگیرد و آن را رد کند. 

توییت انگلیسی نتانیاهو زیر فشار ایالات متحده و برای جلب رضایت آنها بوده است. در نهایت این توییت باعث شده اسموتریچ اظهارات خود را پس بگیرد و بگوید منظورش از پاک‌سازی، از بین بردن شهر هاوارا نبوده و هدفش انجام «عمل جراحی» علیه شبه‌نظامیان فلسطینی بوده است! 

 

یواس‌ای تودی

مرگ‌بارترین و خطرناک‌ترین مشاغل در ایالات متحده

بر اساس آماری که اداره کار در ایالات متحده منتشر کرده است در سال ۲۰۲۱، ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران آمریکایی جان خود را در اثر حوادث کاری و وقایع مرتبط با شغل‌شان از دست داده اند. 

هرچند که در طول دهه‌های اخیر صنایع و مشاغل به دلیل اقدامات احتیاطی و به کارگیری سیستم‌های پیشرفته حوادث کار و مخاطرات را کاهش داده اند، اما همچنان برخی مشاغل صنعتی و غیر صنعتی جان کارگران و کارمندان را به خطر می‌اندازند و حتی می‌گیرند. 

در لیستی که اداره کار ایالات متحده منتشر کرده است، ۲۵ شغل به عنوان مشاغل خطرناک توصیف شده اند که در میان آنها ۱۰ شغل در صدر این وضعیت قرار دارند. از جمله این مشاغل می‌توان کار با دستگاه‌های هرس و اصلاح درختان نام برد، یا خلبانی تجاری. رتبه سوم این فهرست متعلق است به شغل کار در دامداری‌ها و استخرهای آبزی‌پروری. 

نکته عجیب این لیست، قرار گرفتن شغلی مثل اوپراتوری ماشین‌آلات در معدن در رتبه نهم است! حتی مخاطرات و صدمات کارگرانی که روی سقف‌ها کار می‌کنند و یا با تجهیزات کشاورزی و جنگلی سر و کار دارند و یا در کارخانه‌های چو‌ب‌بری فعال هستند، از اوپراتوری ماشین‌آلات در معدن خطرناک‌تر و مرگ‌بار تر است.

 

نشنال

گرد و خاک قوه قضاییه پیش از سفر سودانی به مصر

پیش از آن که پای نخست‌وزیر عراق آقای سودانی به قاهره برسد، قوه قضاییه این کشور چند مقام دولتی سابق را به اتهام اختلاس و فساد اقتصادی بازداشت کرد. این اتفاق نه تنها به شهروندان عراقی پیام می‌دهد حاکمیت در برخورد با فساد مسئولان جدی است که در عرصه بین‌المللی و منطقه نیز برای عراق آبرو و اعتباری کسب می‌کند. به طور مثال سیسی به سودانی قول داده حامی عراق باشد و در حفظ امنیت آنها بکوشد.

عراقی از اختلاس دو میلیارد و پانصد میلیون دلاری با عنوان دزدی قرن نام می‌برند. افرادی که بازداشت شده اند در کابینه سابق عراق در دولت مصطفی کاظمی مسئولیت داشته اند. هر چند نخست‌وزیر سابق آقای کاظمی معتقد است اصلا پرونده اختلاس با کمک کابینه او کشف و پیگیری شده است. 

نخست‌وزیر حال حاضر عراق آقای سودانی زمانی که مسئولیت کابینه را به عهده گرفت، قول داد با فساد اقتصادی با جدیت برخورد کند. او همچنین بیش از ۱۸۰ میلیون دینار عراقی را با بازداشت دو تاجر به خزانه بازگرداند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها