|

جمعه سخت کارمندان توییتر از راه رسید

در ایمیل مشترکی که به همه کارمندان کمپانی توییتر ارسال شده به آنها گفته شده فرآیند تعدیل نیرو در این شرکت انجام خواهد شد. در این نامه آمده با هدف کمک به توییتر و حرکت رو به جلوی این شرکت، تصمیمات سختی گرفته شده است.

جمعه سخت کارمندان توییتر از راه رسید
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

با حضور ایلان ماسک در توییتر خبرهای او و شرکت جدیدش بیش از پیش در صفحه اول رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. هم روزنامه‌های اروپایی و هم آمریکایی خبر تغییرات جدید توییتر را پوشش می‌دهند. آنها علاوه بر موضوع توییتر به خط و نشان وزارت دفاع آمریکا برای کره شمالی و آزمایش‌های موشکی جدید این کشور و همچنین مشکلات اقتصادی بریتانیا هم پرداخته اند. 

در روزنامه‌های خاورمیانه‌ای سفر پاپ فرانسیس به بحرین، پیروزی نتانیاهو و حزب لیکود در انتخابات اخیر و البته ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری، راه‌اندازی شرکت تولید خودروی برقی در عربستان و البته حواشی ترور نافرجام عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان سوژه‌های مورد بحث است. 

 

 گاردین

هشدار وزارت دفاع آمریکا به رهبر کره شمالی

 آزمایش‌های موشکی موفق و ناموفق کره شمالی باعث واکنش وزارت دفاع ایالات متحده شده است. لوید آستین به صراحت هشدار داده است حمله اتمی کره شمالی به ایالات متحده و یا متحدانش به مثابه پایان دوران کیم است.

وزیر دفاع آمریکا همراه با وزیر کره جنوبی بیانیه مشترکی در واکنش به آزمایش‌‌های موشکی اخیر کره شمالی منتشر کرده اند. در بخشی از این بیانیه آمده: کره شمالی به رفتارهای تحریک‌کننده و بی‌ثبات‌کننده خود ادامه می‌دهد. این کشور باید بداند هیچ سناریویی وجود ندارد که در آن کیم بتواند از تسلیحات اتمی علیه آمریکا و متحدانش بهره ببرد. کیم باید بداند اتحاد میان آمریکا و کره جنوبی آهنین است. 

از این گذشته آمریکا اعلام کرده است برای برگزاری مانور مشترک نظامی با کره جنوبی به منطقه باز خواهد گشت. 

 

نیویورک تایمز

جمعه سخت کارمندان توییتر از راه رسید

در ایمیل مشترکی که به همه کارمندان کمپانی توییتر ارسال شده به آنها گفته شده فرآیند تعدیل نیرو در این شرکت انجام خواهد شد. در این نامه آمده با هدف کمک به توییتر و حرکت رو به جلوی این شرکت، تصمیمات سختی گرفته شده است؛ از جمله قطع همکاری با افرادی که حتما برای این پلتفرم زحمت کشیده اند.

ایلان ماسک پیش از این که صاحب شبکه اجتماعی توییتر شود، هشدار داده بود هزینه‌های این پلتفرم زیاد است و تعدیل نیرو بخشی از اقدامات او برای تامین هزینه‌هاست. او پس از حضور رسمی در توییتر این فرآیند را آغاز کرده است. 

آنهایی که همکاری خود را با توییتر ادامه خواهند داد، ایمیلی به آدرس حساب کاری خود دریافت خواهند کرد و آنها که باید توییتر را ترک کنند، در آدرس شخصی خود نامه‌ای خواهند داشت. 

شرکت توییتر در پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۷هزار نیروی کار داشته است. با حضور ایلان ماسک در این پلتفرم اجتماعی در همان روز اول سه مدیر ارشد توییتر کار خود را از دست دادند. 

 

عرب نیوز

راه‌اندازی نخستین برند تولید خودروی برقی در عربستان

عربستان سعودی با کمک فاکسکان، غول چینی موفق شده است نخستین برند تولید خودروی برقی خود را راه‌اندازی کند.

این پروژه با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان کلید خورده است. سعودی‌ها انتظار دارند این پروژه ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب، ۳۰هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم تولید و ۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص ملی عربستان تا سال ۲۰۳۴ کمک کند. 

به نظر می‌رسد نخستین محصول این کمپانی سعودی در سال ۲۰۲۵ رونمایی شود. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به نتیجه‌بخش بودن این صنعت بسیار امیدوار است. او می‌‌خواهد برندی جدید در صنعت خودروهای برقی در جهان تولید کند تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مجاب به سهیم شدن در آن باشند. 

 

نشنال

پاپ با پیام صلح و دوستی به بحرین آمد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در دومین سفر خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس این‌بار در بحرین فرود آمد. او با پیام صلح و دوستی برنامه خود را آغاز کرده است. 

خانواده پادشاهی بحرین در کاخ الصخیر در جنوب منامه از پاپ فرانسیس و هیات همراهش میزبانی کرده اند. او در حضور پادشاه بحرین در واکنش به درگیری‌های موجود در جهان گفت: بیایید اسلحه را زمین بگذاریم و مسیر را تغییر دهیم. بیایید همه پول‌هایی را که برای جنگ و درگیری هزینه می‌کنیم به سمت مبارزه با فقر و برای بهداشت و آموزش سوق دهیم. 

سفر پاپ فرانسیس به بحرین چهار روزه خواهد بود. او امروز در بزرگترین استادیوم بحرین مراسم عشای ربانی را با حضور ۲۸هزار کاتولیک برگزار خواهد کرد. پاپ فرانسیس با هدف گفت و گو و صلح میان مذاهب به بحرین سفر کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها