|

توافق مصر، اسرائیل و فلسطین بر سر توسعه میدان گازی در سواحل غزه

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز، در گزارشی به توافق مصر، اسرائیل و فلسطین بر سر توسعه میدان گازی در سواحل غزه پرداخته است.

توافق مصر، اسرائیل و فلسطین بر سر توسعه میدان گازی در سواحل غزه

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،خبرگزارى رسمى عراق "واع"، روسیا الیوم، الفرات نیوز و خبرگزاری رسمی امارات "وام".

در این میان روسیا الیوم،در گزارشی به توافق مصر، اسرائیل و فلسطین بر سر توسعه میدان گازی در سواحل غزه پرداخته است.

 

الفرات نیوز: 

یک نماینده مجلس: انتصاب «نوری المالکی» و «خمیس الخنجر» به معاونت رئیس جمهور

یک نماینده مجلس عراق از تصمیم رئیس جمهور برای انتخاب دو معاون برای خود خبر داد و تأکید کرد که کابینه جدید عراق روز پنج‌شنبه معرفی می‌شود.

«هیثم المیاحی»، عضو حزب دموکرات کردستان، خبر داد که «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق به زودی طی احکامی «نوری المالکی» و «خمیس الخنجر» را به عنوان معاونان رئیس جمهوری تعیین خواهد کرد.

او گفت که احتمال دارد یک منصب معاون امنیتی نخست‌وزیر نیز معرفی شود که نامزد اصلی این مقام احتمالا «هادی العامری» خواهد بود.

پیش از این «برهم صالح» رئیس جمهوری سابق عراق، از معرفی معاون برای خود اجتناب کرده بود. پیش‌تر مسئله معاونان رئیس جمهوری از موضوعاتی بود که با انتقادات گسترده مردمی مواجه شده بود

 

روسیا الیوم: 

مصر، اسرائیل و فلسطین بر سر توسعه میدان گازی در سواحل غزه توافق کردند

سازمان رادیوپخش اسرائیل اعلام کرد که مصر، اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین بر سر توسعه میدان گاز طبیعی در مقابل سواحل نوار غزه توافق کردند.

سود این میدان گازی به تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل باز خواهد گشت.

این میدان گازی که در 30 کیلومتری غرب ساحل غزه قرار دارد در سال 2000 توسط شرکت بریتیش گاز کشف شد و حاوی بیش از یک تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی است.

 

خبرگزاری رسمی امارات "وام": 

گفت‌وگوی تلفنی محمد بن زاید با زلنسکی درباره بحران اوکراین

 رئیس امارات در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین بر تلاش کشورش برای جلوگیری از تشدید بحران اوکراین تأکید کرد.

 «محمد بن زاید»، رئیس امارات، در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین، تازه‌ترین تحولات بحران اوکراین را بررسی و بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش از راه‌های دیپلماتیک تأکید کرد.

او گفت که امارات برای فراهم ساختن فضای آرام برای گفت‌وگو و مذاکره‌ای که به نفع همه طرف‌ها باشد تلاش می‌کند.

بن زاید تأکید کرد که پیامدهای بحران اوکراین فقط به روسیه و اوکراین مربوط نمی‌شود بلکه همه جهان را دربر می‌گیرد و بر اقتصاد و امنیت و صلح جهانی تأثیر می‌گذارد.

این تماس در حالی انجام شده است که هفته گذشته رئیس امارات در سفر به مسکو با رئیس جمهوری روسیه دیدار کرده بود.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

احضار مقامات و صدور حکم بازداشت در پی اختلاس 2.5 میلیارد دلاری

 شورای عالی قضایی عراق از احضار مدیرکل سازمان مالیات، مسئولان بخش مالی و نظارتی و صدور احکام بازداشت صاحبان شرکت ها خبر داد.

 در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است که دادگاه تحقیقات الکرخ، مرتبط با مسائل پاکدستی، حکم احضار مدیرکل سازمان مالیات و معاون او، ناظر بخش مالی و نظارتی و معاون بخش مالی و مدیر این بخش را صادر کرد.

احضار مسئولان عراقی بنابر احکام ماده 340 قانون مجازات به اتهام وارد کردن خسارت عمدی به اموال وزارت دارایی برای پرداخت مبالغ به سازمان مالیات انجام شده است.

دادگاه الکرخ همچنین احکام بازداشت برای صاحبان شرکت ها و مسدود کردن حساب های آنها به نفع سازمان مالیات را صادر کرد.

این دادگاه کمیته حسابرسی مشترکی از وزارت دارایی و سازمان مالیات، بانک الرافدین و سازمان پاکدستی برای بررسی مبالغ پرداخت شده تشکیل داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها