|

صف طولانی روسها برای فرار از روسیه!

با توجه به این که امروز قرار است انضمام مناطق شرق و جنوب اوکراین به روسیه اعلام شود، بسیاری از روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی در صفحه اول خود به این موضوع اشاره کرده اند.

صف طولانی روسها برای فرار از روسیه!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

طوفان یان در فلوریدا و حرکت آن به سمت کارولینا در جنوب آمریکا و همچنین شرح برنامه‌های اقتصادی دولت تراس در انگلیس هم موضوعات دیگری است که در صفحه اول این روزنامه‌ها به چشم می‌خورد. 

در روزنامه‌‌های خاورمیانه‌ای گستردگی اتفاقات ایران، ناکامی لبنانی‌ها در انتخاب رئیس‌جمهور و همچنین میزبانی دوبی برای جایزه « ذهن بزرگ عرب » و البته خبر مربوط به ضمیمه شدن مناطق اشغالی اوکراین به روسیه بیش از موضوعات دیگر به چشم می‌خورد.

 

گاردین

جشن کرملین برای انضمام خاک اوکراین!

امروز جمعه پوتین در روسیه میزبان مراسمی خواهد بود که در آن الحاق رسمی بخش‌هایی از خاک اوکراین به این کشور اعلام خواهد شد. قرار است پس از مراسم رسمی کنسرتی در میدان سرخ مسکو برگزار و جشن گرفته شود. 

طی چند روز برگزاری همه‌پرسی در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین، پوتین به این نتیجه رسیده که باید خرسون، زاپریژیا، لوهانسک و دونتسک را به خاک روسیه ضمیمه کند. 

ارتش روسیه به دستور پوتین در ماه فوریه امسال به خاک اوکراین حمله کردند و پس از گذشت ۷ ماه هنوز در این خاک زمین‌گیر هستند. آنها از بسیاری مناطق عقب‌نشینی کرده اند، اما با توجه به این که در شرق و برخی مناطق جنوبی هوادارانی دارند، تصمیم گرفته اند خاک اوکراین را ضمیمه خاک خود کنند!

 

نشنال

نوبل عربی به میزبانی دوبی برگزار می‌شود

امارات با هدف پاسداشت و معرفی ذهن‌های خلاق و تفکرات برتر جهان عرب، نوبل خاص جهان عرب را طراحی کرده است. این جایزه طی مراسمی که در دوبی برگزار می‌شود به افراد شاخص در زمینه‌های علمی، هنری و ادبی اعطا خواهد.

آنها جایزه « ذهن بزرگ » عربی را چیزی هم‌پای جایزه نوبل طراحی کرده اند. این جایزه قرار است به افراد برجسته جامعه عرب و یا افرادی که دستاوردی برای جهان عرب داشته باشند، تقدیم شود. 

امارات برای راه‌اندازی این پروژه میلیون‌ها درهم هزینه کرده است. هدف از این پروژه شناسایی تفکرات برتر در زمینه پزشکی، فیزیک، شیمی، ادبیات، هنر و معماری و فناوری و مهندسی است. این برنامه قرار است هر سال برگزار و جمعیت الهام‌بخش جهان عرب در آن شناسایی شود.

 

عرب نیوز

مضحکه انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان

پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور ناکام ماند. نمایندگان لبنانی روز پنجشنبه در پارلمان این کشور دور هم جمع شده بودند تا تکلیف ریاست‌جمهوری را روشن کنند که موفق نشدند. 

آنها هنگام شمردن آراء با تعدادی از برگه‌های سفید مواجه شدند که نام هیچ نامزدی روی آن ثبت نشده بود. آن برگه‌ها را نمایندگان حزب‌الله درون صندوق انداخته بودند. این اتفاق باعث شد تا تعداد آراء هیچ نامزدی به حد نصاب نرسد.

در پایان ماه اکتبر، دوران ریاست‌جمهوری میشل عون تمام می‌شود. سیاستمداران لبنانی از هم‌اکنون در پی انتخاب رئیس‌جمهور بعدی هستند تا بیش از این هرج و مرج سیاسی ادامه پیدا نکند، اما با اقدام نمایندگان حزب‌الله این پروژه ناکام ماند.

 

واشنگتن پست 

صف طولانی روسها برای فرار از روسیه!

با دستور اخیر پوتین برای پیوستن غیرنظامیان به ارتش این کشور با هدف جنگ با اوکراین، بسیاری از شهروندان روس تصمیم گرفته اند از کشورشان خارج شوند.

کشورهای ترکیه و قزاقستان این روزها پذیرای شهروندان روس فراری هستند. قزاقستان می‌گوید حدود ۱۰۰هزار روسی وارد این کشور شده اند. اغلب فراری‌ها از قشر کارگر هستند که به هر شکلی شده خود را از روسیه خارج کرده اند. 

هفته گذشته به محض صدور فرمان پیوستن غیرنظامیان به ارتش روسیه، تعداد زیادی از شهروندان در مسکو، سنت پترزبورگ و دیگر شهرهای روسیه به خیابان آمدند و مخالفتشان را با خواسته پوتین نشان دادند. 

کرملین برای تامین ذخیر نیروی نظامی خود در جنگ با اوکراین تصمیم گرفته به غیرنظامیان لباس نظامی بپوشاند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها