|

نشت گاز نورداستریم به دریای بالتیک؛ خرابکاری است؟

روزنامه‌های انگلیسی از تلاش حزب کارگر برای بازگشت به قدرت نوشته اند و البته به موضوعی مثل نشت گاز لوله‌های نورد استریم به دریای بالتیک توجه کرده اند.

نشت گاز نورداستریم به دریای بالتیک؛ خرابکاری است؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

هشدار روزنامه‌ها بالاخره به وقوع پیوست و سر و کله طوفان یان به فلوریدا رسید. این روزنامه‌ها همچنان سرگرم اقدامات روسیه در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین هستند و نیم‌نگاهی هم به چالشهای اقتصادی پیش پای لیز تراس در انگلیس دارند. 

روزنامه‌های انگلیسی از تلاش حزب کارگر برای بازگشت به قدرت نوشته اند و البته به موضوعی مثل نشت گاز لوله‌های نورد استریم به دریای بالتیک توجه کرده اند. 

خاورمیانه‌ای‌ها موضوع تشییع رسمی شینزو آبه را در صفحات اول خود بررسی می‌کنند، از تغییرات در کابینه عربستان می‌گویند و از ادامه اعتراضات در خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران.

 

نیویورک تایمز

طوفان یان از کوبا به جنوب آمریکا می‌رسد

از حدود ۲ میلیون و پانصد هزار نفر ساکن فلوریدا در جنوب آمریکا خواسته شده خانه‌هایشان را ترک کنند و به مکان‌های امن بروند. داده‌های مرکز هواشناسی می‌گوید سرعت باد در ساعات پایانی روز سه‌شنبه به بیش از ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده است.

سوله‌های ورزشی در این ایالت برای پذیرایی از شهروندان آماده و همچنین کیسه‌های شنی برای مقاومت مقابل سیلاب هم توزیع شده است.

طوفان ویران‌گر یان در کوبا خساراتی به جا گذاشته بود و طبق پیش‌بینی‌ها گذرش حتما به آمریکا هم می‌‌افتاد. همانطور که سر و کله‌اش پیدا و باعث لغو پرواز‌ها و تعطیلی فرودگاه تامپا شده است. 

طوفان یان در کوبا جان دو نفر را گرفت، خطوط انتقال برق را قطع کرد و خرابی‌های گسترده‌ای در سطح شهرهای محل عبور به جا گذاشت.

 

عرب نیوز

شاهزاده بن سلمان نخست‌وزیر شد!

پس از تغییر و تحولات ایجاد شده در کابینه سعودی، عنوانی جدید کنار نام شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نشسته است؛ نخست‌وزیر!

ملک سلمان، پادشاه عربستان در فرمانی جدید به منظور تحول در کابینه، محمد بن سلمان را به عنوان نخست‌وزیر کشور و همچنان رئیس جلسات کابینه منصوب کرده و سمت وزیر دفاعی را از او گرفته و به معاونش داده است. 

رسم تغییر و تحول در کابینه همواره در نظام پادشاهی عربستان وجود داشته و انجام شده، اما استفاده از لقب « نخست‌وزیر » با توجه به جایگاه این مقام در نظامی سیاسی عرف بین‌الملل برای ولیعهد اتفاق جدیدی است که به دست پادشاه عربستان رقم می‌خورد.

 

نشنال

سرانجام مراسم تشییع آبه برگزار شد 

با حضور برخی از سران کشورها و البته در میان موجی از نارضایتی و اعتراض مراسم تشییع شینزو آبه نخست‌وزیر سابق ژاپن برگزار شد. 

او بیش از دو ماه پیش هنگام سخنرانی در نارا هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت. دولت ژاپن تصمیم گرفت با دعوت از مقامات عالی رتبه برخی کشورها مثل معاون اول آمریکا، نخست‌وزیر هند، معاون حاکم دوبی، ولیعهد بحرین و حتی ترزا می نخست وزیر سابق بریتانیا مراسم تشییع او را برگزار کند.

این اتفاق باعث نارضایتی عمومی و حزب مخالف در ژاپن شد. آنها می‌گویند دعوت از سران دیگر کشورها برای این مراسم یعنی هزینه گزاف و فشار مالی بر شهروندان ژاپنی؛ در حالی که می‌شود مالیات ژاپنی‌ها را برای اهداف مهمتری هزینه کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها