|

تیراندازی مرگ‌بار در مدرسه‌ای در روسیه

انگلیسی‌ها همچنان مشغول مسائل اقتصادی خود هستند و از کاهش ارزش پوند در تقابل با دلار خبر می‌دهند. آنها هم خبرهای اوکراین و ایران و ایتالیا را در کنار خبرهای داخلی خود پوشش داده اند.

تیراندازی مرگ‌بار در مدرسه‌ای در روسیه
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

حملات جدید روسها در شرق و جنوب اوکراین در ادامه برگزاری رفراندوم ضمیمه این مناطق به نظر تحلیلگران غربی با هدف تلاش برای حفظ خط مقدم جنگ انجام گرفته است. این موضوع درکنار مسائل داخلی آمریکا مثل بخشش بدهی وام‌های دانشجویی و همچنین گزارش‌هایی از خیابان‌های ایران سوژه روزنامه‌های آمریکایی است. 

انگلیسی‌ها همچنان مشغول مسائل اقتصادی خود هستند و از کاهش ارزش پوند در تقابل با دلار خبر می‌دهند. آنها هم خبرهای اوکراین و ایران و ایتالیا را در کنار خبرهای داخلی خود پوشش داده اند. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای بیش از پیش از ایران و وقایع اخیر آن می‌گویند، از درگذشت رهبر معنوی اخوانی‌ها و از درگیری‌های تازه در فلسطین.

 

گاردین

عدم افزایش نرخ بهره و کاهش ارزش پوند

پس از این که بانک مرکزی انگلیس طرح افزایش نرخ بهره را رد کرد، فشار دوچندانی به واحد پولی این کشور وارد شد و آن را در پایین‌ترین حد ارزشی خود در تقابل با دلار قرار داد. 

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده است که برنامه افزایش نرخ بهره را برای ماه نوامبر بررسی خواهد کرد و در حال حاضر نظر مثبتی نسبت به آن ندارد. این موضوع شوک جدیدی به بازارهای مالی انگلیس وارد کرده و باعث نگرانی کابینه خانم تراس شده است. 

دولت تراس در نظر داشت با افزایش نرخ بهره، اعتماد به بازارهای مالی را بازگرداند و خسارات مربوط به بودجه را ترمیم کند. اما عدم حمایت بانک مرکزی باعث شد واحد پولی انگلیس در تقابل با دلار به پایین‌ترین حد ارزشی خود برسد. 

در حال حاضر ارزش هر پوند در مقایسه با دلار حدود دو سنت کاهش یافته است.

 

نشنال

تیراندازی مرگ‌بار در مدرسه‌ای در روسیه

مردی مسلح روز گذشته وارد یکی از مدارس در شهر ایژفسک روسیه شده و جان ۱۵ نفر را گرفته است. تحقیقات درباره این اتفاق آغاز شده است. 

تیم تحقیق و بررسی هویت این مرد را مشخص کرده است؛ آرتم کازانتسف، ۳۰ ساله و دانش‌آموز سابق مدرسه‌ای بوده که در آن کشتار کرده است. او پس از کشتن و مجروح کردن شاگردان و دیگر افراد در مدرسه، خودکشی کرده است. 

گفته شده کازانتسف متاثر از ایده‌‌های نازی و متاثر از نئو فاشیسم اقدام به تیراندازی و کشتار کرده است. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد نام این شهروند روس پیش از این در مراکز روان‌درمانی ثبت شده است. 

کرملین و پوتین هم با صفت تروریستی از اقدام کازانتسف یاد کرده و او را متعلق به گروه‌های فاشیستی و نازی معرفی کرده اند.

 

عرب نیوز

خطیب نفرت و رهبر معنوی اخوان درگذشت

یوسف القرضاوی، رهبر معنوی اخوان المسلمین در سن ۹۶ سالگی درگذشت. این روحانی افراط‌گرای مصری از طرف برخی رسانه‌های جهان عرب به « خطیب نفرت » شهرت داشت.

او از جوانی به اخوان پیوست و با خطبه‌های آتشینی که از تلویزیون پخش می‌شد اسم و رسمی برای خود دست و پا کرد. 

القرضاوی به حمایت‌هایش از بمب‌گذاری‌های انتحاری و عملیات شهادت‌طلبانه و فتاواهایش در زمینه تحقیر زنان شهرت داشت. او همچنین فتوای کشتار یهودیان را هم صادر کرده بود. 

دولت مصر در سال ۲۰۱۵ برای قرضاوی همچون دیگر رهبران اخوان حکم اعدام بریده بود. البته او در مصر حضور نداشت و این حکم غیابی صادر شده بود. او در دوحه قطر ساکن بود و همانجا درگذشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها