|

روسها تازه طعم جنگ اوکراین را می‌چشند

برنامه روسیه برای اعزام غیرنظامی‌ها به اوکراین در کنار توفان در پورتوریکو و البته ادامه دادگاه مربوط به ترامپ در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی به چشم می‌خورد.

روسها تازه طعم جنگ اوکراین را می‌چشند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

روزنامه‌های انگلیسی مشغول بررسی برنامه‌های اقتصادی دولت تراس هستند و می‌خواهند بدانند چه در انتظار جامعه بریتانیایی است. آخرین حضور حرفه‌ای فدرر در عرصه تنیس هم سوژه دیگر این روزنامه‌هاست. 

خاورمیانه‌ای‌ها از برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق می‌گویند و از خیابان‌های ایران.

 

نیویورک تایمز

روسها تازه طعم جنگ اوکراین را می‌چشند

با امضای پیش‌نویس فراخوان برای تامین ذخیره انسانی جنگ اوکراین به دست پوتین، تازه روسها معنی این جنگ را متوجه می‌شوند؛ درست زمانی که صدای پای جنگ درون خانه‌هایشان شنیده می‌شود. 

با تصمیم پوتین حدود ۳۰۰هزار شهروند غیرنظامی به نظامیان روسیه در اوکراین می‌پیوندند تا مانع شکست ارتش این کشور شوند. این تصمیم با مخالفت شهروندان روس در بسیاری از شهرها مواجه شده است. 

این تصمیم بسیاری از خانواده‌های روس را درگیر جنگ خواهد کرد؛ مردان آنها باید خانه را ترک کنند و راهی اوکراین شوند. پیشتر روسها طعم تحریم و مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ را چشیده بودند. اما حالا جنگ وارد خانه‌هایشان خواهد شد.

 

گاردین

آخرین قاب مشترک در زمین تنیس

راجر فدرر افسانه‌ای برای وداع با دنیای تنیس به لندن آمده تا در آخرین تورنمنت خود یعنی جام لیور شرکت کند. او برای کنفرانس خبری این مسابقات در کنار رفقا و رقبای هم‌دوره‌اش قرار گرفته و با آنها خاطرات پیروزی‌ها و شکست‌ها را مرور کرده است. 

فدرر به صراحت گفته: احساس می‌کنم در جای درستی قرار دارم و حس خوبی هم دارم از این که زودتر از این بچه‌ها خداحافظی می‌کنم. نادال، مورای و جوکوویچ سه رقیب و سه رفیق راجر فدرر در دوران حرفه‌ای تنیس بوده اند. 

زانوی فدرر آسیب دیده است و دیگر به او اجازه حضور حرفه‌ای در دنیای تنیس نمی‌دهد. فدرر برای آخرین رقابت، نادال را به عنوان هم‌تیمی انتخاب کرده و امیدوار است بتواند در سطحی قابل قبول آخرین مسابقه را پشت سر بگذارد و دستهایش را بالا بیاورد و بگوید تمام.

 

ایندیپندنت

طرح تراس؛ رشد اقتصادی یا نابودی محیط زیست؟ 

وزیر خزانه‌داری انگلیس از طرح‌‌هایی رونمایی کرده است تا به اتکای آنها کشورش از شر وضعیت فعلی رهایی یابد و بحران رفاه زندگی پشت سر گذاشته شود.

این طرح‌ها که به عنوان برنامه اقتصادی لیز تراس نخست‌وزیر این کشور معرفی شده اند، به مذاق گروه‌های سبز انگلیس خوش نمی‌آیند؛ هر چند که هدفشان رشد اقتصادی کشور باشد. 

گروه‌های سبز می‌گویند بازگشت به برنامه حفاری‌های گسترده برای حل مشکل انرژی در انگلیس چاره کار نیست و تنها باعث از دست رفتن محیط زیست می‌شود. آنها معتقدند این برنامه‌ها به نوعی خلاف قانون هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها