|

پس از عقب‌نشینی روسها وحشت پدیدار می‌شود

گروه‌های تجسس در دو شهر ایزیوم و خارکیف پس از عقب‌نشینی روسها فعال شده اند. آنها از وحشت و خشونت پنهان رو و زیر زمین گزارش می‌دهند؛

پس از عقب‌نشینی روسها وحشت پدیدار می‌شود
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

اوکراین هنوز مهمترین موضوع رسانه‌های جهان است. هر چه به پایان مراسم تشییع و خاکسپاری ملکه نزدیک می‌شویم از اهمیت این خبر در صفحه اول رسانه‌ها کاسته و بر اهمیت موضوع اوکراین افزوده می‌شود. 

گروه‌های تجسس در دو شهر ایزیوم و خارکیف پس از عقب‌نشینی روسها فعال شده اند. آنها از وحشت و خشونت پنهان رو و زیر زمین گزارش می‌دهند؛ از گورهای دسته جمعی می‌گویند و البته روایت شهروندان را ثبت می‌کنند. 

علاوه بر این حواشی تشییع و خاکسپاری ملکه هم در صفحه اول روزنامه‌ها خریدار دارد. این که چهره‌های محبوب ورزشی و هنری و شخصیت‌های سیاسی در صفهای طولانی انتظار می‌کشند تا در تالار وست‌مینستر با ملکه الیزابت دوم وداع کنند سوژه روزنامه‌هاست. 

خاورمیانه‌ای‌ها با توجه به وقایع اخیر تهران و درگذشت مهسا امینی بابت مسئله حجاب موضوع جدیدی برای صفحه اول خود پیدا کرده اند. آنها به حملات اسرائیل به سوریه هم توجه نشان داده اند.

 

گاردین

انتظار ۱۳ ساعته دیوید بکهام برای وداع با ملکه

ستاره سابق فوتبال انگلیس، دیوید بکهام در کنار تعداد دیگری از شخصیت‌های برجسته این کشور به صف وداع با ملکه پیوست و چیزی حدود ۱۳ ساعت انتظار کشید. 

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس می‌گوید «اینجا ایستادن موقعیت خاصی است. زمانی که ما آن پیراهن سه‌شیر را می‌پوشیدیم ( اشاره به لباس تیم ملی فوتبال انگلیس ) و من بازوبند کاپیتانی را به بازویم می‌انداختم و سرود ملی می‌خواندیم و می‌گفتیم « خدا ملکه را حفظ کند » مفهوم گرانقدری برای ما داشت. 

پیش از خاکسپاری رسمی ملکه الیزابت دوم تابوت او در وست‌مینستر برای وداع عمومی نگهداری می‌شود. توده‌های مردم در کنار برخی شخصیت‌های معروف و مشهور انگلیس برای وداع آخر با ملکه صف می‌‌کشند. 

علاوه بر دیوید بکهام، ترزا می، نخست‌وزیر سابق انگلیس و همچنین مجریان برنامه‌های پربیننده تلویزیون و رادیو مثل هالی ویلوبی و فیلیپ شوفیلد هم در این صف مشاهده شده اند.

 

عرب نیوز

حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه دمشق

حملات اخیر اسرائیل به سوریه خسارات زیادی به تاسیسات این کشور زده است. این حملات که طی روزهای اخیر صورت گرفته در فرودگاه دمشق در جنوب این شهر باعث کشته شدن پنج سرباز سوری شده است. 

گفته می‌شود این حملات در ادامه حمله به تاسیسات حلب است و خسارات مادی زیادی هم به جا گذاشته است. ده روز پیش فرودگاه حلب هدف حملات اسرائیلی قرار گرفت.

ارتش اسرائیل نسبت به این ادعاها واکنشی نشان نداده است. آنها می‌گویند ما به گزارش‌ها و ادعاهای خارجی توجه نمی‌کنیم

 

واشنگتن پست

پس از عقب‌نشینی روسها وحشت پدیدار می‌شود

چندی پیش خبر رسید روسها از شهر استراتژیک ایزیوم در اوکراین عقب‌نشینی کرده اند. حالا در نبود نظامیان روس، خشونت و جنایت از رو و زیر زمین بیرون می‌زند. 

ساکنان از آنچه بر آنها در این شهر گذشته می‌‌گویند و گروه‌های جستجو هم راز گورهای دسته‌جمعی را که زیر زمین پنهان هستند، کشف می‌کنند. 

این گروه‌ها به تازگی موفق شده اند گوری را آشکار کنند که مدفن بیش از ۴۰۰ شهروند غیرنظامی اوکراینی است. در گوری دیگر ۱۷ سرباز اوکراینی با هم دفن شده اند. این گورها در منطقه‌ای جنگلی از شهر ایزیوم کشف شده اند. 

پیش از این اوکراینی‌ها در بوچا و ماریوپول موفق شده بودند گورهای دسته‌جمعی را کشف کنند؛ گورهایی اغلب مملو از جسد شهروندان غیرنظامی اوکراینی.

 

نیویورک تایمز

بحران دوگانه تهدید برای دموکراسی آمریکایی 

به نظر می‌رسد زنگ خطر برای دموکراسی آمریکایی به صدا درآمده است. نه این که پیش از این دموکراسی در آمریکا خطر را تجربه نکرده باشد. جنگ جهانی دوم و همچنین دوران جنگ سرد موقعیت‌هایی بوده که آمریکا آشفتگی سیاسی را تجربه کرده است، اما اصل دموکراسی در آن همواره ثابت و پویا باقی مانده است.

اما حالا گویی دوره‌ای متفاوت را پشت سر می‌گذارد. دوره‌ای که از یک سو حزب جمهوریخواه و هوادارانش شکست را نمی‌پذیرند و همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنند و از سوی دیگر بخشی از قدرت حاکم ارتباط خود را با بدنه اجتماع و مردم قطع می‌کند و حرف خودش را می‌زند؛ دیوان عالی. 

این دو مولفه این روزها تهدید بزرگی برای دموکراسی آمریکایی به شمار می‌آیند و می‌توانند بحرانی عظیم درست کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها