|

سفر نخست‌وزیر اسرائیل به برلین علیه ایران

از دیگر خبرهای مهم در صفحه اول رسانه‌‌های خاورمیانه‌ای خبر سفر نخست‌وزیر اسرائیل به آلمان است برای مختومه شدن کامل پرونده هسته‌ای ایران است.

سفر نخست‌وزیر اسرائیل به برلین علیه ایران

همچنان صفحه اول روزنامه‌های جهان در تسخیر حواشی مراسم تشییع و خاکسپاری ملکه الیزابت دوم است. اما خبرهای دیگر هم در کنار آن جای خود ار پیدا کرده اند. از جمله خبرهای اوکراین. ارتش این کشور دستاوردهای قابل توجهی در عقب راندن روسها از خارکیف و مناطق شمال شرقی داشته است. گرچه روسها به تلافی این وقایع، زیرساختهای برقی و آبی اوکراین را ویران کرده اند. 

از دیگر خبرهای مهم در صفحه اول رسانه‌‌های خاورمیانه‌ای خبر سفر نخست‌وزیر اسرائیل به آلمان است برای مختومه شدن کامل پرونده هسته‌ای ایران است. لاپید پروژه توقف توافق هسته‌ای غرب با ایران و عدم لغو تحریم‌ها را پیگیری می‌کند.

 

نیویورک تایمز

عقب‌نشینی روسیه از خارکیف کامل می‌شود؟

نه تنها اوکراینی‌ها ادعا می‌کنند که بخش‌های زیادی از مناطق در تسلط نظامیان روس را طی روزهای اخیر بازپس گرفته اند که خود روسها هم معتقدند مجبور به عقب‌نشینی شده اند و برخی مناطق را از دست داده اند. 

روسها می‌گویند تسلطشان بر بخش عمده شهر شمالی خارکیف از دست رفته است. حمله رعد‌آسا و سریع اوکراینی‌ها در شمال باعث عقب‌نشینی آنها از این شهر شده است. اما تسلط اوکراینی‌ها در این شهر کامل نیست. روسها برای انتقام جویی برخی زیرساختها را هدف گرفته اند. 

حملات اوکراینی‌ها در جنوب این کشور به سرعت بخش‌های شمالی پیش نمی‌رود. مواضع دفاعی روسها در خرسون قوی است. به این ترتیب نمی‌شود گفت پیروزی کامل در دسترس اوکراینی‌هاست. گرچه دستاوردهای اخیر آنها در باز‌پس‌گیری شهرهای سقوط‌ کرده باعث نگرانی در کرملین و روسیه شده است.

 

گاردین

انتقام روسیه از زیرساخت‌های آبی و برقی اوکراین 

روسها پس از شکست‌های پی در پی در اوکراین، دست به انتقام زده اند و برخی زیرساخت‌های اوکراینی‌ها را هدف گرفته اند. 

شهردار خارکیف می‌گوید روسها به زیرساخت‌های آب و برق این شهر در انتقام از دست دادن کنترل شهر استراتژیک ایزیوم و دیگر مناطق شرقی آسیب رسانده اند. برق و آب خارکیف قطع شده است.

نه تنها در خارکیف، که در دنیپرو و پولتاوا هم شهروندان اوکراینی خاموشی را تجربه کرده اند. زلنسکی در واکنش به این اتفاقات گفته روسها به هیچ هدف نظامی شلیک نمی‌کنند، آنها می‌خواهند در آستانه فصل سرد به این شکل مردم عادی را هدف بگیرند. آنها تروریست‌های روسی هستند!

 

عرب نیوز

سفر نخست وزیر اسرائیل به برلین علیه ایران

لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل پس از تشکر از بیانیه و موضوع‌گیری سه کشور اروپایی در قبال برجام راهی برلین شده است.

عرب نیوز می‌‌نویسد این سفر به منظور مختومه کردن پرونده هسته‌ای ایران و کنار گذاشتن آن طراحی شده است. در واقع لاپید می‌خواهد با شیوه دیپلماتیک دولت‌های غربی را مجاب کند تلاش برای حل پرونده هسته‌ای را کاملا متوقف کنند.

نخست‌وزیر اسرائیل پیش از سفر به برلین به کابینه خود اعلام کرده است که کارزاری دیپلماتیک را برای توقف توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی در نظر دارد و در نهایت می‌خواهد مانع لغو تحریم‌ها علیه ایران شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها