|

مذاکره عراق با ایران برای افزایش واردات گاز

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،العربی الجدید، الفرات نیوز، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

مذاکره عراق با ایران برای افزایش واردات گاز

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،العربی الجدید، الفرات نیوز، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

در این میان الفرات نیوز در گزارشی به مذاکره عراق با ایران برای افزایش واردات گاز پرداخته است.

 

الفرات نیوز:

 عراق: برای افزایش واردات گاز ایران مذاکره می‌کنیم

احمد العبادی سخنگوی وزارت برق عراق با بیان اینکه نیاز فعلی عراق 50 الی 55 میلیون متر مکعب گاز است، گفت که عراق با ایران برای افزایش واردات گاز مذاکره می کند.

العبادی گفت که پس از پرداخت بدهی ها بابت گاز به ایران، واردات گاز از این کشور به 45 میلیون متر مکعب افزایش یافت اما نیاز فعلی عراق در این زمان 50 الی 55 میلیون متر مکعب گاز است.

وی افزود که مذاکرات جاری با ایران برای افزایش واردات گاز و تحمل بار و بهبود نسبی تامین انرژی برق است.

عراق در ماه ژوئن 1.6 میلیارد دلار بدهی خود به ایران بابت واردات گاز را پرداخت کرد.

 

الخلیج اونلاین:

 رایزنی وزرای خارجه امارات و اوکراین درباره تحولات بحران بین مسکو و کی‌یف

عبدالله بن زاید و دیمیتری کولبیا طی گفت وگویی تلفنی به بررسی آخرین تحولات جنگ در اوکراین و شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک پرداختند.

دو طرف طی مکالمه ای تلفنی به بررسی آخرین تحولات در اوکراین پرداختند.

وزرای خارجه دو کشور همچنین درباره شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک گفت وگو کردند.

بن زاید در این گفت وگو بر آمادگی کامل کشورش برای حمایت از همه تلاش ها برای ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای درگیری در اوکراین و دستیابی به راه حل سیاسی برای این بحران تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات توافقی که اخیر در استانبول بین اوکراین، روسیه و ترکیه و با مشارکت سازمان ملل درخصوص صادرات غلات از طریق دریای سیاه به بازارهای جهانی، صورت گرفت را تحسین کرد.

گفتنی است امارات پیشتر نیز روسیه و اوکراین را به پایبندی به گفت وگو برای توقف جنگ دعوت کرده بود.

روسیه در 24 فوریه حمله نظامی گسترده ای را به اوکراین آغاز کرد که با مخالفت بین المللی و تحریم های اقتصادی شدید بر مسکو مواجه شد.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع": 

افزایش تولید نفت 7 کشور عضو اوپک

سازمان اوپک سهمیه تولید 7 کشور عضو را افزایش داد که این تصمیم شامل عراق هم می شود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سهمیه تولید 7 کشور عضو را به میزان 216 هزار بشکه افزایش داد تا حجم کل تولید اوپک به 28.896 میلیون بشکه در روز برسد.

در این میان بیشترین افزایش تولید متعلق به عربستان با 158 هزار بشکه بود و بدین ترتیب تولید نفت این کشور به 10.714 میلیون بشکه رسیده است.

امارات و کویت و عراق و گابون و گینه استوایی و نیجریه نیز دیگر کشورهایی هستند که تولید نفتشان در اوپک افزایش یافته است.

تولید نفت عراق با 30 هزار بشکه افزایش به 4.496 میلیون بشکه در روز رسیده که 447 هزار بشکه بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته است.

این در حالی است که با تحریم نفت روسیه توسط کشورهای اروپایی، فشارها بر اوپک برای افزایش تولید نفت شدت گرفته است.

 

العربی الجدید:

برداشتن موانع سیمانی در دیالی پس از 19 سال

تصمیم برداشتن موانع سیمانی پس از نشست فرماندهان امنیتی دیالی که امکان برداشتن آن در ادارات حساس و عدم تاثیرپذیری امنیتی را بررسی کردند، اتخاذ شد.

مقامات امنیتی در استان دیالی عراق در شمال شرق بغداد تصمیم گرفتند موانع بتنی و سیمانی از مقابل برخی ادارات دولتی در مرکز استان برداشته شود.

 این تصمیم پس از حدود 19 سال اتخاذ شد. پیش از این گذاشتن موانع بتنی به عنوان یک اقدام امنیتی برای حفاظت از ادارات در برابر انفجار و اقدامات خشونت آمیز محسوب می شد.

مقامات محلی تاکید کردند که این اقدام موجب تسهیل در عبور و مرور می شود که موجب نارضایتی در میان اهالی استان شده است.

قرار دادن موانع بتنی و سیمانی در شهرهای عراق پس از سال 2003 به دلیل وضعیت امنیتی و اقدامات خشونت آمیز آغاز شد و دولت های عراق از آن برای بازرسی خودروها و عابران پیاده برای جلوگیری از انفجار و حملات استفاده می کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها