|

انتشار نخستین دانشنامه مصور تاریخ باستانی عراق

خبرگزاری رسمی عراق "واع" در گزارشی به انتشار نخستین دانشنامه مصور تاریخ باستانی عراق پرداخته است.

انتشار نخستین دانشنامه مصور تاریخ باستانی عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،العربی الجدید، الرایة قطر، خبرگزاری رسمی عراق "واع"،البیان امارات و روسیا الیوم.

 

در این میان خبرگزاری رسمی عراق "واع" در گزارشی به انتشار نخستین دانشنامه مصور تاریخ باستانی عراق  پرداخته است.

 

العربی الجدید: سفر فرستاده امریکا در امور یمن به امارات، عمان و عربستان

تیم لیندرکینگ با هدف تلاش برای تثبیت آتش بس در یمن به امارات، عمان و عربستان سفر می کند.

امریکا اعلام کرد که تیموتی لیندرکینگ، فرستاده امریکا در امور یمن، در تلاش برای تثبیت آتش بس در یمن، به امارات، عمان و عربستان سفر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه امریکا آمده است که فرستاده این کشور در امور یمن، در سفر منطقه ای خود، جهت فراهم کردن شرایط برای آتش بس پایدار و یافتن راه حل فراگیر و پایدار برای درگیری در یمن تلاش خواهد کرد.

لیندرکینگ در این سفر خواستار افزایش کمک های بین المللی به یمن خواهد شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه امریکا آمده که امریکا از کشورهای کمک کننده می خواهد فورا به تعهدات گذشته خود که به نفع ملت یمن است، عمل کنند.

وزارت امور خارجه امریکا تاکید کرد که واشنگتن امسال یک میلیارد دلار کمک بشردوستانه به یمن ارائه کرده است.

سازمان ملل در 2 اوت اعلام کرد که آتش بس موقت در یمن، دو ماه دیگر تمدید شده است.

آتش بس در یمن از 2 آوریل با میانجیگری سازمان ملل آغاز شد و در 2 ژوئن برای نخستین بار به مدت دو ماه دیگر تمدید شد.

 

روسیا الیوم : تجمع مخالفان سوری در اعتراض به اظهارات وزیر خارجه ترکیه

جمعی از مخالفان سوری ضمن تجمع در مناطق مختلفی از شمال سوریه، پرچم ترکیه را آتش زدند و شعارهایی علیه ترکیه سر دادند.

این تجمع در ادلب، عفرین، اعزاز، الباب، تل ابیض و راس العین شکل گرفت.

فعالان در ادلب واقع در شمال غرب سوریه، خواستار تظاهرات در سراسر مناطق شمال سوریه طی روز جاری برای محکوم کردن اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه شدند.

شب گذشته وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که در گفت وگو با همتای سوری خود گفته که ترکیه می تواند از صلح بین مخالفان سوری و دولت سوریه حمایت کند.

در این گفت وگو که در کنفرانس کشورهای عدم تعهد در بلگراد انجام شد، وزیر امور خارجه ترکیه گفت باید راهی برای توافق بین نظام سوریه و مخالفان سوری بیابیم.

وی اشاره کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دیدار با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به رجب طیب اردوغان پیشنهاد داد اما اردوغان ترجیح داد ارتباط بین دو کشور از طریق دستگاه های اطلاعاتی برقرار باشد.

 

البیان امارات: رایزنی رئیس امارات و نخست وزیر بریتانیا 

محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، درباره روابط دوجانبه و راه های تقویت همه جانبه آن رایزنی کردند.

دو طرف طی مکالمه ای تلفنی به بررسی شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک پرداختند.

بن زاید و جانسون همچنین پیرامون پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین به ویژه امنیت غذایی و انرژی رایزنی کردند.

رئیس امارات و نخست وزیر بریتانیا همچنین بر اهمیت همکاری برای تقویت پایه های صلح و ثبات در سطوح منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع": انتشار نخستین دانشنامه مصور تاریخ باستانی عراق 

نخستین دانشنامه مصور تاریخ باستانی عراق که شامل 600 تصویر از تاریخ این کشور است، توسط شبکه الاعلام عراق منتشر شد.

شبکه الاعلام عراق (شبکه رسمی عراق) نخستین دانشنامه مصور تاریخ باستانی عراق را منتشر کرد.

این ایده از سوی شبکه الاعلام عراق با همکاری بانک مرکزی این کشور و انجمن بانک های عراق اجرا شده و شامل 600 تصویر از تاریخ عراق با کیفیت عالی است.

نبیل جاسم، رئیس شبکه الاعلام عراق در سخنرانی خود به مناسبت رونمایی از این دانشنامه گفت که انتشار نخستین بخش از دانشنامه مصور تمدن های عراق را جشن می گیرد و آن را پروژه ای فرهنگی و بخشی اساسی از ماموریت شبکه الاعلام عراق دانست.

به گفته جاسم، تصویربرداری این دانشنامه بیش از دو سال به طول انجامیده و برای نخستین بار این دانشنامه در کتابخانه های عراق وجود خواهد داشت، دانشنامه ای که کاملا توسط عراقی ها تهیه شده است.

حسن ناظم، وزیر فرهنگ عراق نیز این دانشنامه را به مثابه سفیر عراق دانست و گفت می توانیم با آن تمدن و وضعیت عراق را ترویج دهیم.

 

الرایة قطر: رشد بانک ها و صنعت در بورس قطر

بورس قطر روز گذشته به صعود خود ادامه داد که در راس آن 5 بخش و در رأس آنها سهام پیشرو و بخش بانکی با بهبود قابل توجه نقدینگی همراه بود.

شاخص کل با افزایش 174.95 واحدی معادل 1.29 درصد به رقم 13743.90 واحد رسید. این جلسه شاهد گردش 285.6 میلیون سهم به ارزش 787.8 میلیون ریال بود که حاصل اجرای 18926 نوبت معاملاتی بود. در این جلسه سهام 30 شرکت افزایش یافت و قیمت 10 شرکت دیگر کاهش یافت و 6 شرکت قیمت پایانی قبلی خود را حفظ کردند. ارزش بازار در پایان معاملات به 762 میلیارد ریال نسبت به جلسه گذشته 753.7 میلیارد ریال رسید که سود را به حدود 8.3 میلیارد ریال رساند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها