|

مشارکت 200 رسانه و 300 خبرنگار برای پوشش مراسم عاشورا در کربلا

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الشرق الاوسط، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

مشارکت 200 رسانه و 300 خبرنگار برای پوشش مراسم عاشورا در کربلا

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الشرق الاوسط، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

در این میان خبرگزاری رسمی عراق "واع" در گزارشی به مشارکت  200 رسانه و 300 خبرنگار برای پوشش مراسم عاشورا در کربلا پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

پیام مکتوب رئیس جمهور لبنان به امیر قطر

میشل عون، رئیس جمهور لبنان پیام مکتوبی پیرامون روابط دوجانبه قطر و لبنان به تمیم بن حمد آل ثانی فرستاد.

 تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر پیام مکتوبی از میشل عون، رئیس جمهور لبنان پیرامون روابط دوجانبه و راه های توسعه آن دریافت کرد.

دیوان امیری قطر در بیانیه ای اعلام کرد که خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر این پیام را در دیدار با زیاد مکاری و ولید نصار، وزرای رسانه و گردشگری لبنان دریافت کرد.

نخست وزیر قطر در دیدار با وزرای رسانه و گردشگری لبنان، همکاری بین قطر و لبنان و راه های توسعه آن را بررسی کرد.

قطر و لبنان روابط مستحکم و تاریخی دارند. دوحه پیوسته از بیروت در بحران های مختلف این کشور حمایت می کند.

 

الشرق الاوسط: 

تأسیس دفتر دائم عراق در اردوگاه الهول برای بازگرداندن آوارگان عراقی

یکی از مقامات ارشد اداره اردوگاه الهول خبر داد که یک هیئت عراقی رسما در این اردوگاه دفتری برای ثبت نام آوارگان داوطلب بازگشت به عراق تأسیس کرده است.

 یک مقام کرد در این اردوگاه که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است خبر داد که از اول ماه جاری شماری از کارکنان و مقامات وزارت امور پناهندگان و آوارگان عراق در اردوگاه الهول مستقر شده و دفتری تأسیس کرده‌اند تا فهرست آوارگان عراقی را که داوطلب بازگشت به عراق هستند تهیه کند.

این منبع تأکید کرده که در مرحله تازه قرار است 100 خانوار شامل حدود 500 نفر از اردوگاه الهول به اردوگاه جدعه در استان نینوا منتقل شوند تا پس از بازپروری به سکونتگاه‌های اصلی خود بازگردند.

این چهارمین گروه از ساکنان عراقی اردوگاه الهول خواهد بود که دولت عراق آنان را به کشور بازمی‌گرداند. اولین بار در 10 مارس گذشته 120 خانوار عراقی و در ماه فوریه نیز 114 خانوار و نیز در ماه سپتامبر سال گذشته برای اولین بار 95 خانوار به عراق بازگشت.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع":

مشارکت  200 رسانه و 300 خبرنگار برای پوشش مراسم عاشورا در کربلا

عتبه مقدس حسینی اعلام کرد که بیش از 200 رسانه و 300 خبرنگار در حال پوشش مراسم زیارت سالار شهیدان(ع) در روز عاشورا در عراق هستند.

«عباس عاصم الخفاجی»، مسئول بخش رسانه‌ای عتبه مقدس حسینی (ع)، طی اظهاراتی تأکید کرد که این بخش همه امکانات خود را برای پوشش گسترده این مراسم وقف کرده‌اند تا به بهترین نحو به زائران و بینندگان خدمت‌رسانی کنند.

وی افزود که همچنین خدمات بسیاری در اختیار رسانه‌های داخلی و عربی و جهانی قرار داده شده تا بتوانند به بهترین نحو این مراسم را پوشش دهند و در این راستا مجوزهای لازم برای آنان جهت انجام فعالیتشان صادر شده است.

الخفاجی تأکید کرد که 200 رسانه داخلی و عربی و جهانی با 300 خبرنگار در حال پوشش این مراسم هستند و 10 خودرو پوشش ماهواره‌ای در اطراف حرمین کربلا مستقر شده است.

وی گفت که این خبرنگاران مهمان عتبات هستند و برای آنها محل اقامت تأمین شده است.

 

روسیا الیوم: 

گفت‌وگوی السیسی و لاپید درباره آتش بس و اوضاع اقتصادی نوار غزه

 «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، در تماس تلفنی با «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر اسرائیل، بر اهمیت برداشتن گام‌های فوری برای بهبود وضعیت معیشتی در نوار غزه و بهبود وضعیت نابه‌سامان در آن و نیز بهبود روابط اقتصادی با فلسطین و حمایت از «محمود عباس» تأکید کرد.

رئیس جمهوری مصر خواستار تبدیل آتش بس کنونی به سنگ بنای ثبات در فلسطین و پایان دادن به وضعیت پرتنش در نوار غزه و کرانه باختری شده است.

السیسی در این تماس تلفنی گفت که مصر تلاش‌های بسیاری برای مهار وضعیت میدنی و جلوگیری از گسترش دایره درگیری‌های نظامی انجام داده است.

وی گفت که مصر امیدوار است که امید فلسطینیان به تحقق صلح و دستیابی به حقوق مشروعشان بار دیگر زنده شود و افزود که لازمه چنین چیزی پایان دادن به چرخه خشونت و تنش و ایجاد فرصت‌های تازه برای حل و فصل مسائل و تحقق ثبات و آرامش به منظور آغاز روند صلح میان فلسطین و اسرائیل است که می‌تواند به تغییر کامل منطقه بینجامد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها