|

اعلام حمایت العامری از فراخوان مقتدی صدر به برگزاری انتخابات مجدد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الشرق، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

اعلام حمایت العامری از فراخوان مقتدی صدر به برگزاری انتخابات مجدد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الشرق، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

در این میان خبرگزاری رسمی عراق "واع" در گزارشی به   اعلام حمایت العامری از فراخوان مقتدی صدر به برگزاری انتخابات مجدد پرداخته است.

 

روسیا الیوم:

 تشدید نظارت و بازرسی بر محموله‌های وارده از سوریه و لبنان به مصر

سازمان گمرک مصر با انتشار بخشنامه‌ای بر ضرورت تشدید بازرسی محموله‌ها و کالاهای واردشده از سوریه و لبنان در همه گذرگاه‌های مرز تأکید کرد.

رئیس سازمان گمرک مصر در بخشنامه‌ای تأکید کرد که در راستای اقدامات گمرکی لازم برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر که به طور خاص از محموله‌های وارده از سوریه و لبنان به مصر می‌رسد لازم است که اقدامات نظارتی و بازرسی این کانتینرها تشدید شود.

این بخشنامه افزوده که در همه گذرگاه‌های زمینی و دریایی و هوایی لازم است که کالاها و محموله‌های وارده از این دو کشور با دستگاه‌های خاص به دقت بازرسی شود.

در این بخشنامه همچنین بر ضرورت همکاری تنگاتنگ با پلیس مبارزه با مواد مخدر برای شناسایی هرگونه محموله مشکوک تأکید شده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع": 

اعلام حمایت العامری از فراخوان مقتدی صدر به برگزاری انتخابات مجدد

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح بر حمایت خود از فراخوان مقتدی صدر درباره برگزاری انتخابات پیش از موعد تأکید کرد.

 العامری بامداد امروز (پنجشنبه 4 اوت) با انتشار بیانیه‌ای نوشت که از برگزاری انتخابات پیش از موعد که مقتدی صدر به آن فراخواند حمایت می‌کند «به خصوص که انتخابات اخیر شاهد شبهه‌ها و اعتراضات بسیار بود».

وی افزود که لازمه اجرای این انتخابات گفت‌وگوی ملی فراگیر برای تعیین زمان اجرا و سازوکارها و لوازم آن و تأمین فضای مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف است که اعتماد شهروندان به روند سیاسی کشور را بازگرداند.

 

الخلیج اونلاین: 

هشدار ریاض نسبت به اقدامات "هسته ای" ایران و اسرائیل 

عبدالعزیز بن محمد الواصل، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل نسبت به اقدامات ایران در رابطه با برنامه هسته ای‌اش و عدم پیوستن اسرائیل به معاهده منع سلاح های هسته ای هشدار داد.

وی گفت که خطر انتشار سلاح هسته ای، خاورمیانه و جهان را تهدید می کند و تاکید کرد که باید با انتشار سلاح هسته ای در خاورمیانه مقابله کرد.

الواصل، عدم پیوستن اسرائیل به معاهده منع سلاح های هسته ای را موجب افزایش خطرات انتشار سلاح هسته ای دانست.

نماینده دائم عربستان با اشاره به اینکه اقدامات ایران افزایش خطرات انتشار سلاح هسته ای را موجب می شود، تخلیه خاورمیانه از سلاح هسته ای را مسئولیت جمعی دانست.

وی تصریح کرد که عدم شفافیت ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی نقض منشور سازمان ملل است و تاکید کرد که شفافیت برای استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای ضروری است.

نماینده عربستان در سازمان ملل اشاره کرد که عربستان با گسترش معاهده منع انتشار سلاح هسته ای موافق است.

 

الشرق: 

هشدار مقامات امنیتی اسرائیل درباره احتمال تنش با حزب الله

مقامات بلندپایه در ارتش و دستگاه اطلاعات اسرائیل نسبت به احتمال افزایش تنش با حزب‌الله لبنان در صورت عدم توافق با لبنان درباره مزرهای آبی هشدار دادند.

خبرنگار پایگاه عبری «والا» با انتشار توئیتی نوشت که مقامات مطلع به وی خبر داده‌اند که فرماندهان ارشد ارتش و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل به شورای وزارتی امنیتی هشدار داده‌اند که اگر اسرائیل نتواند با لبنان درباره ترسیم مرزهای آبی به توافق برسد، احتمال افزایش تنش از جانب حزب‌الله لبنان بالاست.

این در حالی است که روز گذشته کابینه امنیتی اسرائیل جلسه‌ای به ریاست «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر، برگزار کرد که دستور کار اصلی آن بررسی روند مذاکرات با لبنان بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها