|

رزمایش مشترک نیروی دریایی عربستان و آمریکا

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،العربی الجدید، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم و شفق نیوز.

رزمایش مشترک نیروی دریایی عربستان و آمریکا

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،العربی الجدید، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم و شفق نیوز.

در این میان روسیا الیوم در گزارشی به رزمایش مشترک نیروی دریایی عربستان و امریکا پرداخته است.

 

روسیا الیوم:

 رزمایش مشترک نیروی دریایی عربستان و امریکا

 نیروی دریایی عربستان و امریکا رزمایش مشترکی در عربستان سعودی برگزار کردند.

رسانه‌های رسمی عربستان اعلام کردند که نیروی دریایی دو کشور برای مشارکت در این رزمایش وارد استان ینبع شده‌اند.

این رزمایش به مدت «چند روز» در استان های ینبع و خرج عربستان و در راستای تقویت شراکت امریکا و عربستان برای اجرای برنامه‌های دوجانبه انجام می‌شود.

این هشتمین رزمایش مشترک دو کشور است که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

 

الخلیج اونلاین: 

کویت خواستار پیوستن اسرائیل به معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای  شد

هیئت کویتی حاضر در دهمین کنفرانس بررسی معاهده عدم گسترش سلاح های هسته ای، از اسرائیل خواست به این معاهده برای داشتن خاورمیانه ای عاری از سلاح هسته ای بپیوندد.

 ابراهیم الدعی، عضو هیئت مشارکت کننده کویت در دومین کمیته دهمین کنفرانس بررسی معاهده عدم گسترش سلاح های هسته ای بر لزوم پایبندی به نتایج کنفرانس های گذشته در سال های 1995، 2000 و 2010 به خصوص آنچه با خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای مرتبط است، تاکید کرد.

وی افزود که پایبندی کشورهای فاقد سلاح هسته ای عضو این معاهده به مسئولیت های خود در ارتباط با عدم گسترش سلاح های هسته ای، بهترین دلیل برای اعتقاد این کشورها به خطرات سلاح های هسته ای است.

عضو هیئت کویت با اشاره به اهمیت تداوم این پایبندی، بر لزوم و اهمیت جهانی شدن این معاهده و دعوت کشورهای غیر عضو به پیوستن به آن در اسرع وقت تاکید کرد.

ابراهیم الدعی بیان کرد که کویت در تلاش برای اقدام کشورهای عربی در اجرای قطعنامه سال 1955 و ایجاد منطقه ای عاری از سلاح هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه، نقش داشته است.

 

شفق نیوز: 

اردوی تیم ملی فوتسال عراق در شیراز

تیم ملی فوتسال عراق برای آماده شدن برای جام ملت های آسیا در شیراز اردو می زند و بازی های دوستانه ای با تیم های ایرانی خواهد داشت.

 تیم ملی فوتسال عراق بغداد را به مقصد شیراز ترک کرد تا اردوی خود برای آماده شدن برای جام ملت های آسیا را در ایران برپا کند.

احمد الموسوی، سخنگوی فدراسیون فوتسال عراق، گفت که تیم ملی فوتسال عراق در شیراز بازی های دوستانه ای با تیم های ایرانی خواهد داشت تا آماده جام ملت های آسیا شود.

جام ملت های آسیا قرار است از 27 سپتامبر تا 8 اکتبر امسال در کویت برگزار شود.

به گفته موسوی، اردوی تیم ملی فوتسال عراق از عصر امروز آغاز می شود و تا 25 اوت ادامه خواهد داشت.

عراق در مسابقات جام ملت های آسیا با تیم های کویت، عمان و تایلند هم گروه است.

 

العربی الجدید: 

گانتس مستقیما «زیاد النخاله» را به ترور تهدید کرد

وزیر دفاع اسرائیل با تهدید مستقیم «زیاد النخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تأکید کرد که هیچ ضمانتی برای وی وجود ندارد.

گانتس در مصاحبه با شبکه رسمی «کان» اسرائیل گفت: «همه سران گروه‌های مسلح باید نگران باشند، زیاد النخاله در رأس یک گروه مسلح (به گفته وی “تروریستی”) است، هیچ ضمانتی درباره زنده ماندنش وجود ندارد، هیچ جایی برای او امن نیست».

گانتس تهدید کرد که اگر آتش‌بس نقض شود «اسرائیل از همه توان خود استفاده خواهد کرد».

گانتس همچنین در این مصاحبه که اولین گفت‌وگوی تلویزیونی وی بعد از حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه بود ارائه تسهیلات برای بازسازی نوار غزه را مشروط به آزادسازی دو سرباز اسرائیلی کرد که در زندان‌های حماس هستند و افزود که این چیزی است که مانع توسعه نوار غزه و ماندنش در وضعیت کنونی می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها