|

آمریکا سومین شریک قطر در توسعه میدان گازی مشترک با ایران

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الرایة قطر، عکاظ عربستان،البیان امارات و ناس نیوز عراق.

آمریکا سومین شریک قطر در توسعه میدان گازی مشترک با ایران

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الرایة قطر، عکاظ عربستان،البیان امارات و ناس نیوز عراق.

در این میان الرایة قطر در گزارشى به توافقنامه قطرو آمریکا، برای توسعه میدان گازی مشترک با ایران  پرداخته است. 

 

الرایة قطر:

کونوکو فیلیپس امریکا سومین شریک قطر در میدان گازی مشترک با ایران 

شرکت انرژی قطراعلام کرده است که کونوکو فیلیپس امریکا را به عنوان شریک در پروژه توسعه میدان گازى شمال شرق)مشترک با ایران)،بزرگترین پروژه واحد در تاریخ صنعت  ال ان جى،انتخاب کرده است. این سومین اعلام مشارکت در پروژه توسعه 28.75 میلیارد دلاری است.

طبق قراردادى که دیروزامضا شد،شرکت انرژی قطر و کونوکو فیلیپس در یک شرکت سرمایه گذاری مشترک شریک خواهند شد که انرژی قطر75درصد سهام آن وکونوکو فیلیپس مالک25درصد سهام خواهد بود. در مقابل،شرکت سرمایه گذاری مشترک مالک12.5درصد از پروژه توسعه میدان شمال شرق خواهد بود که ظرفیت تولید 32میلیون تن ال ان جى در سال را دارد.

سعد بن شریده الکعبی، وزیر انرژی قطر اعلام کرد امضای قرارداد مشارکت جدید روابط ما را تقویت می کند و ما را قادر می سازد از تخصص کونوکو فیلیپس در بزرگترین پروژه توسعه ال ان جى در جهان بهره مند شویم. این کار مشترک به ما برای افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع قطر از 77میلیون تن در سال به 110 میلیون تن در سال از طریق پروژه میدان شمال شرقی که تولید آن در سال 2026آغاز خواهد شد، کمک خواهد کرد.

 

ناس نیوز عراق:

 جزئیات کلت «بابل».. چرا این به این نام نامگذاری شده و آیا به شهروندان عراقى فروخته می شود؟

در پی اهدای یک قبضه کلت «بابل» تولید عراق به الکاظمی، رئیس سازمان صنایع جنگی این کشور توضیحات تازه ای درباره ویژگی های این کلت ارائه کرد.

محمد صاحب الدراجی، رئیس سازمان صنایع جنگی عراق،درباره کلت کمری «بابل» گفت که این کلت تا حد زیادی ساخت عراق است و فقط بخشی از مواد خام اولیه آن وارداتی است.

وی افزود که در تولید و کنترل کیفی این کلت از برخی کارشناسان خارجی استفاده شده و تأکید می‌کنیم که کلت بابل ساخت عراق و تولید عراق با مواد اولیه‌ای است که بخشی از آنها عراقی و بخشی وارداتی است.

الدراجی تأکید کرد که وزارت دفاع عراق این کلت کمری را شبیه به کلت تولید شرکت ایتالیایی «برتا» طراحی کرده است.

وی افزود که قیمت کلت کمری بابل یک میلیون و 250 هزار دینار عراق و معادل نصف قیمت کلت‌های واردتی است.

رئیس سازمان صنایع جنگی عراق تأکید کرد که نیروهای سازمان مشاور امنیت ملی عراق به این کلت مجهز شده‌اند و افزود که این محصول قرار نیست به شهروندان عادی فروخته شود.

 

عکاظ عربستان: 

استقبال رئیس جمهور مصر از ولیعهد عربستان 

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که طی سفری رسمی به مصر رفته است، در فرودگاه بین المللی قاهره مورد استقبال عبدالفتاح السیسی قرار گرفت.

سفر بن سلمان به مصر دو روز به طول خواهد انجامید. قرار است در این سفر مذاکرات دوجانبه ای با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر صورت بگیرد.

دو طرف روابط دوجانبه و راه های تقویت آن علاوه بر مسائل سیاسی منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک را بررسی خواهند کرد.

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که سفر منطقه ای بن سلمان شامل مصر، اردن و ترکیه آغاز شد.

 

البیان امارات: 

محمد بن راشد حاکم دبی : " اکسپو دبی " رویای هر شهرى است

حاکم دبی اعلام کرد که «شهر اکسپو دبی» به عنوان یک مرکز جدید اقامت و گردشگری و فعالیت بازرگانی ، تحصیل و نوآوری به زودی افتتاح می‌شود. 

محمد بن راشد، حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات، با انتشار توئیتی نوشت که پس از موفقیت تاریخی در برگزاری اکسپو 2020 که 24 میلیون بازدیدکننده داشت و نقطه عطفی در 170 سال تاریخ برپایی اکسپو بود، تبدیل محل این نمایشگاه به شهر اکسپو دبی را اعلام می‌کنیم.

او گفت که این منطقه نمایانگر زیباترین رؤیاهای دبی خواهد بود.

این شهر جدید قرار است در اول اکتبر سال جاری به عنوان یک جاذبه گردشگری دربردارنده ساختمان‌های اداری و رستوران‌ها و کافه‌ها و باشگاه‌های ورزشی افتتاح شود.

تعدادی از پاویون های کشورها در اکسپو دبی از جمله پاویون های عربستان، مصر، امارات به حال خود خواهند ماند.

قرار است در این شهر جدید یک موزه و یک مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی و دفاتری برای شرکت‌های بزرگ‌ اقتصادی در این مجموعه ایجاد شود. شهری پر از فعالیت اقتصادی خواهد بود شهری خواهد بود که نشان دهنده رویای هر شهر است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها