|

مروری بر رسانه های عربی / 20 خرداد 1401 / 10 ذی القعده 1443

سومین دیدار بنت و بن زاید طی ماه های اخیر

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین، وخبرگزارى رسمى سوریه"سانا".

سومین دیدار بنت و بن زاید طی ماه های اخیر

الهام یوسفی برخوردار- در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین، وخبرگزارى رسمى سوریه"سانا".

در این میان البیان امارات در گزارشى به دیدار بنت و بن زاید پرداخته است.

 

البیان امارات: 

سومین دیدار بنت و بن زاید طی ماه های اخیر

محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل درباره همکاری دوجانبه، به ویژه همکاری در بخش سرمایه گذاری، اقتصادی و امنیت غذایی رایزنی کردند.

دو طرف که در کاخ الشاطئ در ابوظبی دیدار کردند، به بررسی توسعه همکاری دوجانبه و فرصت های توسعه آن در زمینه هاى های مختلف به ویژه سرمایه گذاری، اقتصادی و توسعه، علاوه بر حوزه های امنیت غذایی، بهداشت و سلامت و سایر بخش های حیاتی پرداختند. 

بنت در این دیدار نسبت به تقویت همکاری مشترک با امارات و توسعه همکاری بین دو طرف طی مرحله آتی ابراز امیدواری کرد.

سخنگوی دولت اسرائیل درباره این دیدار گفت که بنت با رئیس امارات درباره همکاری امنیتی بین دو طرف، گفت وگوهای ایران و پیامدهای آن بر منطقه رایزنی کرد.

این سومین دیدار بنت و بن زاید طی ماه های اخیر است که دو دیدار در ابوظبی و یک دیدار آن در قاهره انجام شد.

 

الخلیج اونلاین: 

پیش نویس قانون ایالات متحده برای تقویت پدافند هوایی در کشورهای خلیج فارس

احزاب جمهوری خواه و دموکرات در کنگره آمریکا لایحه ای را ارائه کردند که بر اساس آن وزارت دفاع ملزم به همکاری با دولت اشغالگر اسرائیل و کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی برای تقویت پدافند هوایی در منطقه و خنثی کردن تهدیدات ایران شد.

بر اساس این لایحه، پنتاگون باید طی 180 روز پس از تصویب، راهبردی را ارائه کند که در آن «رویکرد سامانه دفاع هوایی و موشکی یکپارچه» را مشخص کند.

الخلیج آنلاین به نقل از "وال استریت ژورنال" نوشت: این لایحه "آخرین تلاش ایالات متحده برای تقویت همکاری دفاعی بین اشغالگران و بسیاری از کشورهای عربی پس از عادی سازی روابط بین آنهاست."

در پیش نویس لایحه آمده است این سامانه‌های پدافندی بهتر از عربستان سعودی و کشورهاى عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مصر، عراق، اردن و رژیم اشغالگر«از موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک، سامانه‌های هوایی سرنشین دار و بدون سرنشین، و حملات موشکی ایران» محافظت می‌کند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه " سانا": 

مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوزات اسرائیل در جنوب دمشق 

سانا  به نقل از یک مسئول نظامی گزارش داد که اسرائیل صبح امروز جمعه مواضعی در جنوب دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله قرار داده است.

این مسئول نظامی افزود که پدافند هوایی سوریه با موشک ها مقابله کرده و اکثر آنها را ساقط کرد اما در این حمله یک شهروند غیرنظامی مجروح و خسارت های مادی به بار آمد.

وی گفت: در ساعت 4:20 صبح امروز، اسرائیل در حمله ای هوایی با چند موشک از سمت جولان اشغالی، برخی نقاط در جنوب دمشق را هدف قرار داد و پدافند هوایی سوریه با موشک ها مقابله و اکثر آنها را ساقط کرد اما این حمله منجر به مجروح شدن یک شهروند غیرنظامی و برخی خسارت های مادی شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها