|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 2 خرداد 1401 /

نقش وکیل ترامپ در حمله به کنگره چه بود؟

خبرها و حواشی مربوط به وقایع شرق اوکراین و درگیری با نیروهای روسی همچنان جای خود را در صفحه اول روزنامه‌ها و رسانه‌های آمریکایی و اروپایی و حتی خاورمیانه‌ای دارد.

نقش وکیل ترامپ در حمله به کنگره چه بود؟

خبرها و حواشی مربوط به وقایع شرق اوکراین و درگیری با نیروهای روسی همچنان جای خود را در صفحه اول روزنامه‌ها و رسانه‌های آمریکایی و اروپایی و حتی خاورمیانه‌ای دارد. اما موضوعات دیگر مثل روشن شدن نقش وکیل ترامپ در حمله روز ششم ژانویه بیشتر به چشم می‌آید. 

روزنامه‌های اروپایی مثل گاردین خبر قهرمانی منچسترسیتی و بروز بحران بیماری‌های روحی در کودکان را بیشتر از هر موضوعی برجسته کرده اند. 

خاورمیانه‌ای‌ها از تغییر در سیستم آموزشی امارات، درگیری ارتش اردن با قاچاقچیان سوری و همچنین ادامه جنگ در شرق اوکراین را پوشش داده اند.

 

آرکانزاس دموکرات گزت

نقش وکیل ترامپ در حمله به کنگره چه بود؟

پرونده حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره ایالات متحده در روز ششم ژانویه ۲۰۲۰ همچنان باز است و برای گزارش عمومی در ماه ژوئن آماده می‌شود. 

در بررسی‌های اخیر این پرونده نام آقای جان ایستمن، وکیل ترامپ و معمار استراتژی براندازی انتخابات ۲۰۲۰ بیش از پیش تکرار شده است. 

در این پرونده از ایستمن به عنوان کسی که سعی کرده ترامپ را به هر نحوی در قدرت نگه‌دارد یاد شده است. او دست‌نوشته‌هایش را در اختیار کمیته بررسی پرونده حمله به کنگره نگذاشته، اما در جلساتی که احضار شده، درباره این نقش اظهاراتی داشته است. 

کمیته بررسی وقایع روز ششم ژانویه مدعی است ایستمن به مقامات ایالتی پنسیلوانیا توصیه کرده آرای بایدن در این ایالت باطل شود.

 

نشنال

جایزه داستان‌های عربی برای نویسنده‌ای از لیبی

محمد النعاس، نخستین نویسنده لیبیایی است که جایزه داستان عربی را دریافت می‌کند. او برای نخستین رمانش که « نان روی میز عمو میلاد » نام دارد، این جایزه را به دست آورده است. 

«داستان عربی» مراسم انتخاب بهترین داستا‌ن‌ها و رمان‌ها‌های عربی است که هر سال امارات برگزار می‌شود. 

النعاس علاوه بر جایزه ۵۰هزار دلاری،‌ مبلغی هم برای ترجمه کتابش به زبان انگلیسی دریافت خواهد کرد. رمان « نان روی میز عمو میلاد » داستانی درباره نقش جنسیت و مفاهیم مردانگی در روستاهای دورافتاده در لیبی است. 

نویسنده در این رمان سعی می‌کند مفاهیم و ارزشهای سنتی مردانگی را در فرهنگ خودش به چالش بکشد.

 

عرب نیوز

درگیری ارتش اردن با قاچاقچیان مواد مخدر سوریه

ارتش اردن می‌‌گوید در درگیری در مرز سوریه، ۴ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر سوری کشته و شش نفر آنها مجروح شده اند. درگیری باعث شده قاچاقچیان به خاک سوریه پناه ببرند و عقب‌نشینی کنند.

در بیانیه ارتش اردن می‌خوانیم یکی از کشته‌ها، مسئول گروهی بوده است که در جنوب سوریه در صنعت مواد مخدر فعال بوده و روابط بسیاری نزدیکی با یکی از گروهای نظامی لبنان داشته است. 

ارتش اردن در این عملیات، مقدار زیادی از مواد مخدر مثل حشیش، انواع قرص‌های کاپتاگون و ترامادول کشف و ضبط کرده است.

 

گاردین

بحران بیماری‌‌های روانی کودکان را جدی بگیریم

یکی از تبعات دو سال پاندمی کووید ۱۹ بروز بیماری‌های روحی و روانی در همه گروه‌های سنی خاصه کودکان بوده است. 

آماری اختصاصی از سوی سازمان بهداشت انگلیس منتشر شده که نشان می‌دهد بیش از ۴۰۰هزار بیمار در رده سنی کودک زیر ۱۸ نشانه‌هایی از بیماری‌های روحی و روانی را در دوران همه‌گیری نشان داده اند که قابل مقایسه با آمارهای گذشته نیست. 

این آسیب‌ها و اضطراب‌ها به شکل معنی‌داری در میان کودکانی که به مدارس بازگشته اند بیشتر دیده می‌شود. 

نکته مهم این که این عدد درباره کسانی است که در مراکز بهداشت و درمان معاینه و جزیی از آمار شده اند‌،‌ اما بسیاری دیگر هستند که نه شناسایی شده و نه در مسیر درمان قرار گرفته اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها