|

مروری بر رسانه های انگلیسی / اول خرداد 1401 / 22 می 2022

شکست محافظه‌کاران استرالیا پس از یک دهه

خبرهای استرالیا و روشن شدن تکلیف انتخابات پارلمانی این کشور باعث شده رسانه‌ها بیش از هر موضوعی به این سوژه توجه کنند.

شکست محافظه‌کاران استرالیا پس از یک دهه

خبرهای استرالیا و روشن شدن تکلیف انتخابات پارلمانی این کشور باعث شده رسانه‌ها بیش از هر موضوعی به این سوژه توجه کنند. 

روزنامه‌‌های انگلیسی در کنار خبر پیروزی حزب کارگر استرالیا، خبرهایی مربوط به عذرخواهی پلیس انگلیس از رفتارهای نژادپرستانه و همچنین حواشی سوناک، وزیر خزانه‌داری انگلیس و همسرش را که تا مدتها از پرداخت مالیات معاف بوده، مورد توجه قرار داده است. 

روزنامه‌های آمریکایی سرگرم بررسی تاثیر افزایش قیمت سوخت بر جنبه‌های مختلف اقتصاد هستند. 

خاورمیانه‌ای ها نیم‌نگاهی به اوکراین دارند و به تصویب کمک ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا به این کشور و همچنین سرنوشت نامعلوم سربازان آزوف استال پرداخته اند. علاوه بر آن به سفر رونالدینیو،‌ ستاره سابق فوتبال برزیل به تونس اشاره کرده اند.

 

گاردین

شکست محافظه‌کاران استرالیا پس از یک دهه

نتیجه انتخابات روز شنبه معلوم کرد دولت ائتلافی و راست‌گرای استرالیا پس از نزدیک به یک دهه قدرت خود را در عرصه سیاسی این کشور از دست داده است. حزب کارگر به رهبری آنتونی آلبانیز موفق شده شکست بزرگ لیبرال‌‌های استرالیا را رقم بزند.

بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد آنتونی آلبانیز و حزب کارگر به احتمال زیاد نتوانند به تنهایی دولت تشکیل دهند و نیازمند ائتلاف باشند.

اسکات موریسون نخست‌وزیر حال حاضر استرالیا پیش از اعلام نتایج نهایی، شکست خودش و حزب لیبرال را پذیرفت و اعلام کرد از رهبری این حزب هم کنار خواهد رفت.

 

پاکستان تودی

گعده نخست‌وزیر و احزاب برای مقابله با بحران 

شهباز شریف برای بررسی راه‌های حل بحران گعده‌ای سیاسی با رهبران احزاب و مشاوران خود ترتیب داده است. در این نشست آصف‌علی زرداری از حزب مردم و همچنین فضل از حزب مسلم  لیگ شاخه نواز هم حاضر بوده اند. 

شهباز شریف برای رفع چالش‌های اقتصادی و سیاسی پاکستان دچار مشکل شده است. پاکستان پیش از شهباز شریف هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کرد، اما او مدعی شد برای حل آنها پا به میدان گذاشته است. 

یکی از راه حلهایی که شهباز شریف برای بحران پاکستان پیش رو دارد، برگزاری انتخابات زودهنگام است که البته با چالش شرط زرداری مواجه شده است. او معتقد است ابتدا باید نظام انتخاباتی پاکستان اصلاح و بعد از آن انتخابات برگزار شود.

 

واشنگتن پست

سوخت گران شد، بسته‌های غذایی به مدارس نرسید

متاثر از حمله روسیه به اوکراین و التهاب در بازار انرژی، افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در آمریکا ادامه دارد.

این وضعیت باعث بروز اضطراب و استرس در صنایع کوچک و شرکتهای حمل و نقل آمریکایی شده است. حتی حمل و نقل هوایی آمریکا هم نگران است افزایش قیمت به حدی برسد که مجبور شوند سوخت را جیره‌بندی کنند و در پی آن اختلالاتی در فرآیند فعالیت این شرکتها ایجاد شود. 

از جمله تاثیرات نقد افزایش قیمت سوخت، دیر رسیدن بسته‌های کمکی دولت فدرال برای مدارس در ایالت آیووا است. شرکت حمل و نقل اعلام کرده هزینه حمل و نقل بیشتر از گذشته خواهد بود و تا شرکت فرستنده هزینه را تقبل نکند، ارسال صورت نمی‌گیرد.

 

عرب نیوز

اوکراینی‌ها نگران سربازان آزوف استال هستند

از زمان تصرف ماریوپل و خروج سربازان اوکراینی از کارخانه فولاد تا کنون هیچ خبری از وضعیت این سربازان منتشر نشده است. اوکراینی‌ها نگران اسرایشان هستند.

روسها همواره مدعی شده اند سربازان اوکراینی خاصه سربازان آزوف استال « نئونازی » هستند و باید از لوح روزگار حذف شوند. این ادعا بارها از سوی مقامات سیاسی و دفاعی روسیه مطرح شده است. 

اوکراینی‌ها می‌ترسند این سربازان اعدام شوند. زلنسکی روزی که این سربازان تسلیم روسها شدند گفت آنها وظایفشان را به درستی انجام دادند و حالا ما باید برای حفظ جان آنها تلاش کنیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها