|

مروری بر رسانه های انگلیسی/ 30 ارددیبهشت 1401 / 20 می 2022

یواس‌ای تودی: این توافق موفقیت همه زنان آمریکا است

روزنامه‌های اروپایی مثل روزنامه‌های انگلیس درگیر پارتی‌گیت نخست‌وزیر و البته جریمه‌ای که با جرمش تناسب ندارد هستند.

یواس‌ای تودی: این توافق موفقیت همه زنان آمریکا است

توافق میان تیم ملی زنان و مردان فوتبال آمریکا برای تقسیم جوایز فیفا و البته وقایع اوکراین و اتفاقات وابسته به آن مثل پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو مهمترین سوژه‌هایی است که در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی و غیر آمریکایی دیده می‌شود. 

روزنامه‌های اروپایی مثل روزنامه‌های انگلیس درگیر پارتی‌گیت نخست‌وزیر و البته جریمه‌ای که با جرمش تناسب ندارد هستند. از ۱۲۶ مورد جریمه تنها یک جریمه شامل حال بوریس جانسون شده و سر و صدای دیگر محکومان را در آورده است.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم به درگیری‌های حوثی‌ها در دریای سرخ اشاره کرده اند و به اقدامات پادشاه اردن در تقابل با بردار ناتنی‌اش و بازار نفت و انرژی.

گاردین

نقض مکرر قانون و تنها یک جریمه برای جانسون؟

اسکاتلندیارد تایید کرده از ۱۲۶ جریمه‌ای که برای رسوایی مهمانی و نقض قانون دوران کرونا برای جانسون و اعضای کابینه‌اش در نظر گرفته تنها یک جریمه شامل حال آقای نخست‌وزیر شده است! 

این اتفاق باعث خشم مشاوران ارشد و کارمندان دفتر نخست‌وزیری شده است. آنها می‌گویند در برخی موارد تنها یک بار مرتکب نقض قانون شده اند، اما جریمه متناسب با جرم نبوده،‌ اما نخست‌وزیر که قانون قرنطینه دوران کرونا را چندبار نقض کرده، تنها یک حکم جریمه گرفته است. 

پلیس لندن می‌گوید در این پرونده ۱۲۶ جریمه برای ۸۳ نفر در نظر گرفته شده است؛ ۳۵ مرد و ۴۸ زن متخلف! این پرونده در مجموع شامل نقض قانون قرنطینه دوران همه‌گیری در ۸ رویداد مختلف است. اما بوریس جانسون تنها برای یک رویداد جریمه شده است.

 

عرب نیوز

محدودیت‌های جدید برای برادر پادشاه اردن

پادشاه اردن در بیانیه‌ای خطاب به مردم تاکید کرده به توصیه شورای سلطنت در کشورش گوش خواهد داد و شاهزاده حمزه را محدود خواهد کرد. شاهزاده حمزه برادر ناتنی ملک عبدالله دوم و ولیعهد سابق اردن است.

ملک عبدالله دوم می‌گوید او برای زندگی آزادانه و راحت به قدر کافی فضا در اختیار خواهد داشت، اما توهین و اقدام علیه ثبات سیاسی و امنیت شهروندان اردن پذیرفته نیست. بنابراین محدودیت‌های جدید شامل قطع ارتباطات شاهزاده حمزه با دنیای بیرون خواهد بود. 

شاهزاده حمزه که پیش از این ولیعهد پادشاه اردن بود،‌ سال گذشته به اتهام کودتا علیه پادشاه اردن بازداشت شد. ملک عبدالله دوم مدعی است حمزه همچنان دنبال جانشینی او است.

 

یواس‌ای تودی

این توافق موفقیت همه زنان آمریکا است

توافق میان تیم ملی فوتبال زنان و مردان آمریکا برای تقسیم یکسان جوایز جام جهانی، با واکنش مثبت جامعه زنان آمریکایی مواجه شده است. 

زنان آمریکایی این توافق را پیروزی همه زنانی می‌دانند که کار می‌کنند، اما از حق و حقوق برابر با همتایان مرد خود برخوردار نیستند. زنان آمریکایی معتقدند توافقی که میان زنان و مردان فوتبالیست تیم ملی ایجاد شده، قابل تسری به دیگر مشاغل است. 

آنها سالهاست برای برابری دستمزد و حقوق مردان و زنان در همه مشاغل تلاش می‌کنند. زنان آمریکایی امیدوار هستند، در روزگاری که چندان دور هم نیست موفق شوند دستمزدهایشان را در همه مشاغل به سطح دستمزدهای مردان در آن مشاغل برسانند.

 

 

 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها