|

مروری بر رسانه های عربی / 30 اردیبهشت 1401 / 18 شوال 1443

البیان امارات: اعمال تعرفه بر کیسه های یکبار مصرف در امارات

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى عکاظ عربستان، البیان امارات،الخلیج اونلاین و روسیا الیوم.

البیان امارات: اعمال تعرفه بر کیسه های یکبار مصرف در امارات

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى عکاظ عربستان، البیان امارات،الخلیج اونلاین و روسیا الیوم.

در این میان الخلیج آنلاین در گزارشى به دیدار احتمالی بایدن و «بن سلمان» در ریاض پرداخته است.

 

روسیا الیوم: دعوت روسیه از مصر برای حضور در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه از دعوت روسیه از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای حضور در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ خبر داد.

مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ از سال 1997 به صورت دوره ای و از سال 2006 تحت نظارت و مشارکت رئیس جمهور فدراسیون روسیه برگزار می شود.

پیش از این الکسندر بیگلوف، فرماندار شهر سن پترزبورگ به خبرگزاری ریانووستی گفته بود که مقامات این شهر و مقامات روسیه درحال آماده سازی دستور کار مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ هستند.

این مجمع از 15 لغایت 18 ژوئن 2022 برگزار خواهد شد.

مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ بزرگترین همایش اقتصادی روسیه است که در سالهای اخیر تا 15 هزار نفر در آن شرکت کرده اند.

 

البیان امارات: اعمال تعرفه بر کیسه های یکبار مصرف در امارات

امارات اعلام کرد از اول ژوئیه در شهرهاى دبى و ابوظبى تعرفه ای بر روی کیسه های یکبار مصرف اعمال می کند که تا دو سال ممنوعیت کامل خواهد داشت.

امارات از قصد خود برای راه‌اندازی سیستمی برای بازیابی بطری‌های آب پلاستیکی یک‌بار مصرف، در ازای دریافت انگیزه‌ها و پاداش‌ها درخبر داد و اعلام کرد همچنین در تلاش است تا به تدریج فنجان‌ها، بشقاب‌ها و ظروف غذا یکبار مصرف را تا سال 2024 حذف کند. 

شهرداری این دو شهر امارات با بیان اینکه این تعرفه برای کلیه کیسه های یکبار مصرف برای حمل کالا در محل خرید طبق مشخصات اعمال می شود، بیان کرد: هر کیسه با ضخامت کمتر از57 میکرومترشامل کیسه های پلاستیکی، کاغذی، پلاستیک تجزیه مى شود.

سیاست یکپارچه پلاستیک های یکبار مصرف، که در سال 2020 راه اندازی شد،اولین مورد از نوع خود در منطقه است وهدف آن کاهش تدریجی محصولات پلاستیکی یکبار مصرف در سرتاسرابوظبی وتشویق استفاده از محصولات قابل استفاده تجدید پذیر است. 

این تعرفه برای کلیه فروشگاه هایی که از کیسه های یکبار مصرف برای حمل کالا استفاده می کنند اجباری است.

 

عکاظ عربستان: موافقت پادشاه اردن با اعمال محدودیت‌های شدید علیه برادر خود

دربار سلطنتی اردن اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور با صدور فرمانی با توصیه‌های ارائه شده برای اعمال محدودیت برای شاهزاده حمزه موافقت کرده است.

ملک عبدالله دوم در پی این تصمیم پیامی به خاندان سلطنتی هاشمی صادر و اعلام کرد که با وجود رفتارهای مخرب برادرش، شاهزاده حمزه، وی تمام تلاش خود را برای حل و فصل این مشکل انجام داد ولی این تلاش‌ها بی ثمر بوده و شاهزاده حمزه قصد تغییر در رفتارهای خود را ندارد.

وی افزود که در تمامی سال‌های قبل تلاش کرده تا نسبت به برادرش صبور و اهل تسامح باشد ولی رفتارهای او باعث شد تا سرانجام با توصیه شورای سلطنتی مبنی بر محدود کردن شرایط اسکان، تماس‌ها و رفت‌وآمدهای شاهزاده حمزه موافقت کند.

پادشاه اردن افزود که دیگر این کشور وقت خود را برای شاهزاده حمزه هدر نخواهد داد و اردن به اولویت‌های ملی و حل چالش‌های خود خواهد پرداخت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها