|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 28 اردیبهشت 1401 / 18 می 2022

نمایش پیروزی احزاب شکست‌خورده در لبنان

تسلیم سربازان اوکراینی آزوفستال به روسیه در ماریوپل آن هم بعد از ۸۲ روز هنوز موضوع مهم روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی و خاورمیانه‌ای است. برخی به سرنوشت نامعلوم آنها پس از تسلیم پرداخته اند.

نمایش پیروزی احزاب شکست‌خورده در لبنان

تسلیم سربازان اوکراینی آزوفستال به روسیه در ماریوپل آن هم بعد از ۸۲ روز هنوز موضوع مهم روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی و خاورمیانه‌ای است. برخی به سرنوشت نامعلوم آنها پس از تسلیم پرداخته اند، برخی به آشفتگی لشگر روسها در اوکراین اشاره کرده اند که جز در مناطق جنوبی، در دیگر مناطق تا خطوط مرزی عقب‌نشینی کرده اند و زمین‌ها را از دست داده اند. 

جز این موارد، روزنامه‌های آمریکایی، به موضوع کووید ۱۹ و میزان مرگ و میر آمریکایی‌ها در این دو سال هم توجه نشان داده اند و جزییات این تلفات را منتشر کرده اند. روزنامه‌های انگلیسی هم به حضور ملکه برای افتتاح یکی از خطوط ریلی به نام او اشاره کرده اند. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای از شکست حزب الله در انتخابات پارلمانی لبنان گفته اند و به سفر اردوغان به امارات برای دیدار با رئیس جدید این کشور توجه کرده اند.

 

گاردین

سرنوشت نامعلوم سربازان اوکراینی آزوفستال

پیش از این که سربازان اوکراینی کارخانه فولاد ماریوپل تسلیم روسها شوند، بارها درباره این که آنها پس از تسلیم به چه گروهی تحویل داده شوند و یا کجا بروند، مذاکره شد، اما نتیجه قطعی و شفافی به دست نیامد. این وضعیت حتی پس از تسلیم آنها به روسها هم حاکم است و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار آنها است. 

بیش از ۵۰ نفر از این ۲۶۰ سرباز مجروح بوده اند که به بیمارستان‌های در کنترل روسیه در منطقه انتقال یافته اند. به گفته معاون وزیر دفاع اوکراین همه این سربازها با اسرای روسی مبادله خواهند شد.

اما از زبان مقامات روسی، حرفی از مبادله به میان نیامده است. آنها گزینه محاکمه و اعدام را پیش کشیده اند. پارلمان روسیه دنبال تغییر قانون است تا سربازان را به جای مبادله، محاکمه کنند. 

شهروندان کیفی در حمایت از این سربازان به خیابان آمده اند و از مسئولان خواسته اند جان آنها را حفظ کنند.

 

نشنال

نمایش پیروزی احزاب شکست‌ خورده در لبنان!

اعلام نتایج انتخابات پارلمانی لبنان نشان می‌دهد دو حزب مدعی لبنان یعنی حزب الله و امل موفق نشده اند اکثریت آراء را به دست بیاورند و از آن گذشته متحدان خود را هم از دست داده اند. اما باز هم هواداران را به خیابان فراخوانده و همچون حزب پیروز انتخابات نمایش داده اند!

از ۱۲۸ کرسی پارلمانی تنها ۵۹ کرسی به حزب الله و امل رسیده است. این در حالی است که حزب الله و متحدانش در انتخابات دوره قبل با اقتدار صاحب اکثریت کرسی‌های پارلمان شده بودند. 

وضعیت احزاب دیگر هم بهتر از این نیست. به این ترتیب یک بن‌بست سیاسی دیگر در انتظار لبنانی‌ها خواهد بود.

 

عرب نیوز

زنان کلید آینده عربستان هستند

شاهزاده ریما بندر، سفیر عربستان سعودی در آمریکا معتقد است نه تنها باید درهای ورود به مشاغل به روی زنان سعودی باز شود که باید مورد استقبال و حمایت هم قرار بگیرند. 

او که خود یکی از زنان کارآفرین‌ عربستانی است می‌گوید تغییراتی در جامعه عربستان ایجاد و زنان به عنوان عنصری کلیدی در این کشور پذیرفته شده اند، اما این میزان کافی نیست و باید بیش از این تغییرات صورت بگیرد. 

او زنان را عامل مهم پیشرفت‌های مهم اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه عربستان و به طور کل جهان عرب و غیر عرب می‌داند و تاکید می‌کند آینده عربستان به دست زنان و مردان با هم رقم می‌خورد.

 

یواس‌ای تودی

نقطه عطف تراژیک آمریکا در دو سال همه‌گیری کرونا

مرگ یک میلیون شهروند آمریکایی در دو سال پاندمی کرونا باعث شده رسانه‌ها از زوایای مختلف این « نقطه عطف غم‌انگیز» را بررسی کنند. 

یک روز نیویورک تایمز با مقایسه میان آمار تلفات کووید ۱۹ در آمریکا و استرالیا در پی روشن کردن دلایل فردی،‌ اجتماعی و نظام تصمیم‌گیری در دو کشور بود. حالا یواس‌ای تودی با انتشار جزییات این تلفات می‌خواهد نشان دهد بیشترین تلفات کووید ۱۹ در آمریکا در چه گروه سنی، چه گروه نژادی و … بوده است.

یواس‌ای تودی گزارش می‌دهد شهروندان آمریکایی ۷۵ ساله و بزرگتر بیش از ۵۱درصد تلفات کرونا را تشکیل می‌دهند. کمترین تلفات مربوط به گروه سنی ۲۵ سال تا ۵۴ سال است. آنها ۱۰/۵ درصد مرگ و میر را شامل می‌شوند. 

لاتین‌تبارها و سیاه‌پوستان در همه گروه‌های سنی بالاترین میزان مرگ و میر را در اثر کووید ۱۹ داشته اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها