|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 25 اردیبهشت 1401 / 15 می 2022

رئیس جدید امارات از ۵۰ سال آینده می‌گوید

روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی به خبرهای اوکراین و در کنار آن مسائل داخلی مثل افزایش قیمت مواد غذایی، خشونت ماموران پلیس در اورشلیم و در روز تشییع جنازه شیرین ابوعاقله اشاره کرده اند.

رئیس جدید امارات از ۵۰ سال آینده می‌گوید

عکس و نام شیخ خلیفه و شیخ محمد بن زاید برادر او در صفحات اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای بیش از هر خبر و موضوع دیگری به چشم می‌خورد. اولی روز جمعه درگذشت و دومی به عنوان جانشینش رهبری امارات را به عهده گرفته است. علاوه بر این خبرهای مربوط به پاکستان، انتخابات پارلمانی لبنان و همچنین برخی وقایع یمن هم در این صفحات قابل پیگیری است. 

روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی هم به خبرهای اوکراین و در کنار آن مسائل داخلی مثل افزایش قیمت مواد غذایی، خشونت ماموران پلیس در اورشلیم و در روز تشییع جنازه شیرین ابوعاقله اشاره کرده اند.

 

گاردین

هشدار پایان دوران طلایی غذای ارزان!

خانوارهای بریتانیایی هشدار پایان دوران طلایی تهیه غذای ارزان گرفته اند! آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر از هر ۵ نفر بزرگسال انگلیسی دو نفر در تهیه غذای خود دچار مشکل شده است و یا حجم کمتری از مواد غذایی را می‌تواند تهیه کند. 

هزینه زندگی روزمره به شکلی محسوس بالا رفته و خانوارهای انگلیسی را برای تامین مایحتاج به دردسر انداخته است. 

یکی از چهره‌های مطرح صنعت خرده‌فروشی و سوپرمارکت‌ها می‌گوید این شوک مالی در صنعت مواد غذایی از تبعات جنگ اوکراین است. این طور به نظر می‌رسد این وضعیت تا مدتی طولانی پایدار بماند. 

ارزیابی این کارشناس صنعت سوپرمارکت و خرده‌فروشی این است که دوران تهیه غذای ارزان به سر آمده است.

 

عرب نیوز

لبنانی‌ها پای صندوق‌های انتخاباتی 

با وجود انواع و اقسام شایعه‌ها و درگیری‌های مجازی، امروز صبح لبنانی‌ها پای صندوق‌های رای حاضر شده اند تا نمایندگان خود را برای پارلمان این کشور انتخاب کنند. پیش از شهروندان لبنانی در خارج از مرزهای این کشور در انتخابات شرکت کرده بودند. 

انتخابات پارلمانی لبنان بیش از هر زمان دیگری جنجالی و دو قطبی شده است. رقبا با انتشار شایعه‌های مختلف سعی می‌کنند رای‌دهندگان را از انتخاب‌هایشان منصرف کنند. 

انتخابات پارلمانی لبنان برای گزینش ۱۲۸ نماینده و با حضور ناظران بین‌المللی برگزار می‌شود. این ناظران از آمریکا، اروپا، دیگر کشورهای عربی و روسیه به لبنان آمده اند تا روند صحیح انتخابات را پیگیری کنند.

 

پاکستان تودی

عمران خان پروژه آشوب را دنبال می‌‌کند

وزیر اطلاعات پاکستان خانم مریم اورنگ‌زیب هشدار می‌دهد که نخست‌وزیر سابق به جای پاسخگویی درباره عملکرد خود در پی راه‌اندازی آشوب و هرج و مرج در پاکستان است. 

عمران خان برکناری‌ خود از مقام نخست‌وزیری پاکستان را نتیجه توطئه خارجی و دخالت بیگانگان می‌داند. این در حالی است که در داخل پاکستان او را به فساد اقتصادی و غارت اموال ملی متهم کرده اند. 

نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان چندی پیش فراخوان اعتراضات سراسری در این کشور منتشر کرد و از هواداران خود خواست در ماه می به خیابان بیایند. 

عمران خان همچنین در واکنش به عدم اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام گفته این رفتار عواقب و تبعات خاص خود را دارد.

 

خلیج تایمز

رئیس جدید امارات از ۵۰ سال آینده می‌گوید

پس از درگذشت رئیس امارات، شورای رهبری این کشور، شیخ محمد بن زاید آل نهیان را به عنوان جانشین شیخ خلیفه و سومین رئیس‌ جدید امارات متحده عربی انتخاب کرد. 

شیخ محمد بن زاید که پیش از این ولیعهد ابوظبی بود، ۶۱ ساله و سومین فرزند بنیان‌گذار امارات، شیخ زاید بن سلطان آل نهیان است. او برادر کوچکتر رئیس سابق امارات، شیخ خلیفه است که روز جمعه درگذشت. شیخ محمد با بیعت با سران دیگر امارت‌ها مثل شارجه، دوبی، راس‌الخیمه، فجیره و ام القوین ریاست امارات متحده را به عهده گرفته است. 

او خطاب به ملت امارات گفته: شما ثروت این کشور هستید، نه ۳ میلیون بشکه نفت روزانه ما! شما آینده امنیت و سلامت این کشور هستید! ما در حال حاضر در شرایط خوبی هستیم، اما خواستار ثبات این وضعیت برای ۵۰ سال آینده کشورمان هستیم. در این ۵۰ سال زمانی که آخرین بشکه نفت را فروختیم و آن را سوار بر کشتی روی آبها دیدیم با یک سوال مهم مواجه خواهیم بود؛ خوشحال هستیم یا ناراحت؟ من به شما می‌گویم ما خوشحال خواهیم بود!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها