|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 24 فروردین 1401 / 13 آوریل 2022

هنرمندان روسی فرار می‌کنند

تیراندازی در متروی نیویورک تیتر یک بسیاری از روزنامه‌های آمریکایی را به خود اختصاص داده است.

هنرمندان روسی فرار می‌کنند

تیراندازی در متروی نیویورک تیتر یک بسیاری از روزنامه‌های آمریکایی را به خود اختصاص داده است. اما اتفاقات نیویورک باعث نمی‌شود اوکراین جایی در صفحه اول این روزنامه‌ها نداشته باشد. روزنامه‌های انگلیسی هم بیشتر درگیر مجازات نخست‌وزیر و وزیر خزانه‌داری هستند که برای نخستین‌بار در عرصه سیاسی انگلیس رخ می‌دهد. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم در کنار مسائل داخلی خود مثل تحولات اقتصادی و اجتماعی نیم‌نگاهی به اوکراین و روسیه دارند و البته مذاکرات برجامی ایران و غرب درباره برنامه‌ هسته‌ای و …

 

گاردین

جانسون: قانون‌شکنی کردم اما استعفا نمی دهم!

برگزاری مهمانی در دفتر نخست‌وزیری در دوران قرنطینه کووید ۱۹ بالاخره کار دست جانسون و سوناک داد. حالا این دو سیاستمدار نخستین نخست‌وزیر و وزیر خزانه‌داری تاریخ انگلیس هستند که با مجازات کیفری و پرداخت جریمه ثابت مواجه می‌شوند. 

جانسون در واکنش به این اتفاق و البته فشار برای کناره‌گیری از قدرت گفته قبول دارم قانونی را که خودم وضع کردم، نقض کردم. پس عذرخواهی می‌کنم، اما استعفا نمی‌دهم. 

در گزارش پلیس لندن درباره نقض قانون دوران قرنطینه نام همسر نخست‌وزیر هم دیده می‌شود. پلیس می‌گوید ۵۰ مورد نقض قانون در ارتباط با آنها وجود دارد.

 

نشنال

آوارگی بیش از ۴ میلیون کودک در جنگ اوکراین

صندوق کودکان سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود درباره جنگ اوکراین اعلام کرده است که این اتفاق باعث آوارگی و جا به جایی حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار کودک اوکراینی شده است. 

در این گزارش آمده حداقل ۱۴۲ کودک از روز نخست حمله روسیه به اوکراین جان خود را از دست داده اند. 

گزارش اخیر سازمان ملل و ورود بخش بزرگ آوارگان اوکراینی به لهستان باعث نگرانی‌های شهروندان میزبان شده است. آنها پیش‌بینی می‌کنند روسیه بعد از اوکراین، لهستان را هدف می‌گیرد و باعث آوارگی‌شان می‌شود.

 

نیویورک تایمز

شناسایی تیرانداز متروی نیویورک؟ 

پلیس نیویورک می‌‌گوید به ظن قوی مردی را که نارنجک دودزا در ایستگاه متروی شلوغ بروکلین منفجر و سپس تیراندازی کرد، شناسایی کرده است. 

در گزارش پلیس قید شده به نظر می‌رسد تیرانداز مردی ۶۲ ساله به نام فرانک جیمز است. او در فیلادلفیا ونی سفید را اجاره و سپس آن را در خیابانی پیرامون محل حادثه رها کرده است. درون این خودرو وسایلی مربوط به وقایع ایستگاه مترو کشف شده و باعث تعیین هویت او شده است. 

پلیس در جست و جوی تیرانداز است تا با دستگیری او پرونده تیراندازی در ایستگاه متروی بروکلین نیویورک کامل شود. این اتفاق باعث مجروحیت ۲۲ شهروند شده است.

 

یواس‌ای تودی

هنرمندان روسی فرار می‌کنند

بسیاری از هنرمندان روسی برای این که نسبت به حمله نظامیان کشورشان به اوکراین موضع دارند، یا باید سکوت کنند و یا فرار.

اگر سکوت کنند،‌ خودشان را شریک جرم این حمله به کشوری مستقل و آزاد می‌پندارند و این برایشان قابل تحمل نیست. اگر حرف بزنند بر اساس قانون جدید با جریمه یک میلیون و نیم روبلی ( ۱۸هزار دلار ) و حبس تا ۱۵ سال مواجه می‌شوند. 

برخی از آنها فرار می‌کنند؛ اندکی پول و مدارک بر می‌دارند و خانه و کشورشان را ترک می‌کنند تا علیه تجاوز به اوکراین موضع بگیرند و وجدانشان راحت باشد؛ مثل زوج نیکولایف و استارستنیا که بازیگر تئاتر هستند. آنها به فنلاند مهاجرت کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها