|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 23 فروردین 1401 / 12 آوریل 2022

هشدار زلنسکی درباره حمله شیمیایی روسیه

هشدار رئیس‌جمهور اوکراین درباره حمله شیمیایی روسیه و آمادگی روسها برای تاخت و تاز در دونباس، دوباره اخبار و عکسهای اوکراین را به صفحه اول روزنامه‌های جهان بازگردانده است؛ از آمریکا تا آسیا.

هشدار زلنسکی درباره حمله شیمیایی روسیه

هشدار رئیس‌جمهور اوکراین درباره حمله شیمیایی روسیه و آمادگی روسها برای تاخت و تاز در دونباس، دوباره اخبار و عکسهای اوکراین را به صفحه اول روزنامه‌های جهان بازگردانده است؛ از آمریکا تا آسیا.  

علاوه بر خبرهای اوکراین، خبرهای پاکستان، بازار انرژی و نفت و فلسطین هم در صفحه اول روزنامه‌ها خاصه روزنامه‌های خاورمیانه‌ای بازتاب دارد.

 

پاکستان تودی

شهباز برای عمران خان و رفقا مشروعیت ندارد

به نظر می‌رسد چالش‌های سیاسی بزرگ پاکستان دوباره شروع شود. حواشی برکناری عمران خان از نخست‌وزیری و انتخاب شهباز شریف به جای او ادامه دارد. 

 نمایندگان حزب تحریک انصاف پاکستان معتقدند کسی که متهم به پولشویی و فساد مالی باشد و از سوی دیگر به پشتوانه و تحریک دخالت خارجی به کرسی نخست‌وزیری رسیده باشد، مشروعیت ندارد.

نمایندگان حزب تحریک انصاف و رهبر آن یعنی عمران خان به محض رای‌گیری برای شهباز شریف، از حضور در پارلمان کناره‌گیری کردند تا مراسم را از مشروعیت بیاندازند.

آنها شهباز شریف را با لقب سلطان فساد می‌شناسند.

 

نشنال

کاهش ۴درصدی قیمت نفت

قیمت نفت با کاهش چهار درصدی رو به رو شده و به زیر صد دلار در هر بشکه رسیده است. این اتفاق در حالی رخ داده که چین با توجه به پاندمی جدید کرونا، دوباره سیاست‌های قرنطینه کووید ۱۹ را به کار گرفته است. چین بزرگترین کشور وارد‌کننده نفت در جهان است. 

طی ماه گذشته و متاثر از تجاوز روسیه به اوکراین بازار نفت و انرژی در جهان دچار التهاب و تلاطم شدید شد. به طوری که قیمت هر بشکه نفت به حدود ۱۴۰ دلار رسید. آمریکا در واکنش به افزایش قیمت نفت ذخایر اضافی نفتی خود را آزاد کرد و به این ترتیب آرامشی نسبی بر بازار نفت حاکم شد.

البته عقب‌نشینی روسیه از مناطق مرکزی و پایتخت اوکراین هم در کاهش نسبی قیمت نفت بی‌تاثیر نبوده است.

 

گاردین

هشدار زلنسکی درباره حمله شیمیایی روسیه

با این که نیروهای روسی به عقب‌نشینی از مناطق مرکزی اوکراین مجبور شده اند و بیشتر به سمت شرق حرکت کرده اند، زلنسکی هشدار داده است که بوی طراحی حملات جدید از جمله حمله شیمیایی به مشامش می‌رسد. 

گزارش رهبر نیروهای منطقه آزوف درباره مسمومیت سه نفر در این منطقه احتمال حمله شیمیایی روسها را بیشتر کرده است. مقامات ماریوپول هنوز حمله شیمیایی در این منطقه را تایید نکرده اند.

نیروهای اوکراینی این روزها به دنبال راهی هستند تا روسها را در مناطق شرقی هم زمین‌گیر کنند و آنها را به خاک خودشان بفرستند.

 

عرب نیوز

فشار پرونده انتفاضه دوم بر تشکیلات خودگردان

درخواست تجدید نظر چهار خانواده اسرائیلی برای بازگشایی پرونده ۲۰ سال پیش پذیرفته شده است. این پرونده می‌تواند فشار ویرانگری بر روسای تشکیلات خودگردان فلسطین داشته باشد. 

این خانواده‌ها که بستگان خود را در جریان انتفاضه دوم از دست داده اند، ادعا کرده اند تشکیلات خودگردان به متهمان این پرونده مقرری پرداخت کرده و در واقع از خشونت و کشتار غیرنظامیان حمایت کرده است.

یکی از مقامات امنیتی فلسطینی گفته طرح این شکایت و صدور حکم پرداخت غرامت به بازماندگان می‌تواند منجر به ورشکستگی مالی تشکیلات خودگردان شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها