|

مروری بر رسانه‌های عربی / 24 اسفند 1400 / 12 شعبان 1443

سفر رئیس جمهور چین به عربستان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و الرایة قطر.

سفر رئیس جمهور چین به عربستان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و الرایة قطر.

در این میان الخلیج اونلاین در گزارشى به سفر رئیس جمهور چین پس از ماه رمضان به عربستان ، پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: رئیس جمهور چین پس از ماه رمضان به عربستان سفر خواهد کرد

الخلیج اونلاین به نقل ازیک روزنامه آمریکایی فاش کرد که عربستان سعودی از شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین برای دیدار از ریاض دعوت کرده است، عربستان در تلاش است تا روابط خود با پکن را در میان سردی روابط با واشنگتن تقویت کند.

این دیدار ممکن است به زودی،پس از ماه مبارک رمضان انجام شود. اگر این دیدار انجام شود، اولین سفر خارجی رئیس‌جمهور چین از زمان شروع همه گیری "کووید-19"خواهد بود.

ریاض قصد دارد همانند استقبال از رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ در سال 2017، به گرمی از رئیس جمهور چین پذیرایی کند.

این روزنامه همچنین به نقل از یک مقام سعودی نوشت که  شی و محمد بن سلمان "دوستان خوبی هستند و هر دو می دانند که پتانسیل زیادی برای روابط نزدیکتر بین پکن و ریاض وجود دارد" وى افزود: "مساله فقط این نیست که آنها از ما نفت بخر و ما از آنها اسلحه بخریم».

 

البیان امارات: مرکز رسانه اکسپو2020 دبى

از زمان راه اندازی اکسپو 2020 دبی در 1 اکتبر 2021، مرکز رسانه ها به خبرنگاران و رسانه های شرکت کننده در پوشش این رویداد بزرگ کمک هاى بسیارى کرده است.

این مرکز با جدیدترین فناوری ها و امکانات مدرن، با حضور تیمی از کارشناسان متخصص برای حمایت از کار رسانه ای، تمامی وسایل رسانه ها را فراهم کرده و در اختیار آنها قرار داده است.

ساختمان مرکز رسانه دارای مساحتی حدود 10000 متر مربع است که در 7 طبقه در نزدیکی میدان الوصل و در مجاورت پاویون امارات قرار دارد.

این مرکز علاوه بر پوشش روزانه، مطالب ویدئویی و صوتی رویدادهای اکسپو، تجهیزات عکاسی برای عکاسان، را به صورت اجاره رایگان در اختیار رسانه ها قرار می دهد.

این مرکز رسانه ای شامل 5 استودیو تلویزیونی و 2 استودیو رادیویی و چندین استودیو مختلف و 12 دفتر خصوصی، است که قابل رزرو هستند.

 

الرایة قطر: گفت وگوی تلفنی جانسون و امیر قطر پیش از سفر به ریاض

نخست وزیر بریتانیا که قرار است برای متقاعد کردن ولیعهد عربستان به افزایش تولید نفت به ریاض سفر کند، پیش از سفرش با امیر قطر تلفنی گفت وگو کرد.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا درباره بارزترین تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های توسعه آن، بارزترین تحولات منطقه ای و بین المللی موضوع گفت وگوی طرفین بوده است.

 

عکاظ عربستان: آغاز رزمایش آمادگی رزمی بین نیروهای هوایی عربستان و آمریکا

رزمایش دوجانبه آمادگی رزمی استراتژیک (ACE) و همگرایی کشورهای شریک (PNI) بین نیروی هوایی عربستان سعودی و نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه گذشته با مشارکت جنگندهای (F15 SA) و (F15C) عربستان و جنگندهای (F16) و (F18) آمریکایی در پایگاه ملک فیصل شروع شد. 

این رزمایش به منظور تقویت نبرد سریع، تلاش‌های همگرایی کشورهای شریک با نیروی هوایی آمریکا و استمرار همکاری مشترک بین نیروی هوایی عربستان و نیروی هوایی آمریکا جهت حفظ امنیت و ثبات منطقه، برگزار شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها