|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 23 اسفند 1400 / 14 مارس 2022

آتش حملات روسیه به مرزهای ناتو رسید

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای بعد از حمله موشکی ایران به اربیل در کردستان عراق موضوع تیتر و گزارش یک خود را از اوکراین و روسیه به ایران تغییر داده و خواستار واکنش به این اقدام شده اند.

آتش حملات روسیه به مرزهای ناتو رسید

فرانک جواهری- تخریب پایگاه نظامی بین المللی یاووریف در نزدیکی مرزهای لهستان یا ناتو با موشک‌های روسی، در بسیاری از رسانه‌های اروپا و آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. این رسانه‌‌ها اقدام روسیه را تشدید آتش جنگ در اوکراین و هشدار به ناتو قلمداد کرده اند. پیش از این اتفاق این رسانه‌ها درباره احتمال حملات شیمیایی روسیه در اوکراین هشدار داده بودند.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای بعد از حمله موشکی ایران به اربیل در کردستان عراق موضوع تیتر و گزارش یک خود را از اوکراین و روسیه به ایران تغییر داده و خواستار واکنش به این اقدام شده اند.

نشنال

پروژه ذخیره آبی ۹۰ روزه دوبی برای مواقع اضطراری

مسئولان شهری دوبی پروژه‌ای را در دست دارند به منظور ذخیره آب برای شرایط اضطراری این شهر. 

این پروژه به تازگی آغاز شده است و در سال ۲۰۲۵ کامل خواهد شد. هدف نهایی پروژه آبی دیوای دوبی، ذخیره ۶هزار میلیون گالون آب آشامیدنی و بازیابی آن است.

پروژه آبی دیوا امارات را برای شرایط سخت ایمن می‌کند و مانع از بروز مشکلات حاد و نابه‌سامانی‌های شوک‌آور می‌شود.

انرژی مورد استفاده در این پروژه از صفحات خورشیدی ( انرژی پاک ) تامین می‌شود. همچنین فن‌آوری به کار رفته در آن هم تکنیک اسمزی معکوس است. 

امارات دچار کمبود آب شرب شیرین و در دسترس برای شهروندان خود است و ۹۰درصد مصرف مورد نیاز را با شیرین کردن آب دریا به‌دست می‌آورد.

 

یواس‌ای تودی

ثبت بالاترین رکورد تورم در ۴۰ سال اخیر آمریکا

پیش از حمله روسیه به اوکراین، پاندمی کرونا باعث افزایش تورم در ایالات متحده شده بود و عدد آن را به کمی بیشتر از ۶درصد رسانده بود. اما حالا ماجرای اوکراین باعث افزایش قیمت سوخت و در نهایت افزایش بیشتر نرخ تورم در آمریکا شده است؛ ۷/۹درصد!

این عدد یعنی بالاترین نرخ تورم در ۴۰ سال اخیر آمریکا. به این ترتیب هر آمریکایی از تهیه ساده‌ترین صبحانه گرفته تا پرداخت اجاره خانه، هزینه بیشتری می‌پردازد. 

رئیس‌جمهور ایالات متحده در واکنش به افزایش قیمت سوخت گفته این بهایی است که آمریکایی‌ها بابت حفظ ارزش‌‌هایی مثل دموکراسی و آزادی می‌پردازند.

 

عرب نیوز

پاپ: حمله به اوکراین تجاوز مسلحانه است

پاپ فرانسیس روز یکشنبه باز هم درباره وقایع اوکراین موضع‌گیری کرد و آن را تجاوزی مسلحانه و غیرقابل قبول خواند و گفت این قتل عام باید متوقف شود.

پاپ فرانسیس در سخنرانی خود در میدان سنت ‌پیتر واتیکان تاکید کرد کشتار کودکان و زنان و غیرنظامیان وحشیگری است و قابل توجیه و تحمل نیست. 

روسیه بارها گفته حضور نظامی در اوکراین بابت اشغال این کشور نیست. روس‌ها هرگز نپذیرفته اند به اوکراین حمله کرده اند. آنها همواره با عبارت عملیات ویژه نظامی اقدام تهاجمی خود را در کشور اوکراین توصیف کرده اند.

 

گاردین

آتش حملات روسیه به مرزهای ناتو رسید

در دو سه روز گذشته موشک‌های روسی‌ مناطق غربی اوکراین را که تا پیش از این مناطق امن به حساب می‌آمد، هدف گرفته و خساراتی به جا گذاشته اند از جمله کشتار دست کم ۳۵ سرباز و زخمی شدن ۱۳۴ نفر دیگر در پایگاه نظامی بین المللی یاووریف. 

مناطق غربی اوکراین، مرزهای نزدیک به لهستان و یا همان مرزهای ناتو هستند. اقدام روس‌ها در موشک‌باران این مناطق هشدار به ناتو و کشورهای عضو محسوب می‌شود. 

بریتانیا و آمریکا در واکنش به این حملات مرگ‌بار گفته اند حتی اگر این اقدام تصادفی هم بوده باشد، پاسخی تمام عیار از سوی ناتو دریافت خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها